Ale är nånstans runt 48 cm och väger 14.2 kg.
Men hon ser så mycket större ut än min lilla putte. Det måste vara hennes utstrålning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ale är nånstans runt 48 cm och väger 14.2 kg.
Eller öronen. De är stora!Men hon ser så mycket större ut än min lilla putte. Det måste vara hennes utstrålning.
Sex månader den trettonde, antar att det varierar väääldigt precis som med oss människorHur gammal är han, vår dalmatiner är 7 månader och lyfter inte på benet än.
Loke började lyfta på benet för typ två veckor sen, känns väldigt tidigt med tanke på er andra...?
Så otroligt söt! Jag ville ha en sån men blev avrådd av veterinärerna som vi jobbar ihop med då de tydligen kan ha flera olika fel i rasen och det var ett av mina högsta krav, en så frisk hund som möjligt. Den rasen vi valde (Kromfohrländer) har nåt problem med trampdynorna men det är ett recessivt anlag och mamman är testad och har det inte så min ska vara fri (kan dock vara bärare, pappan inte testad).Kör en lite presentation av min lilla valpis då! Milla heter hon och blev 4 månader igår. Hon är en cavalier king charles spaniel och heter i stamtavlan Carhartt Yamilla. Underbar liten tjej med egna åsikter!
Jag skulle vilja träna lite agility med henne i framtiden. Lydnad och rallylydnad verkar också kul! Sedan kommer jag ställa ut henne en del och första utställningen blir redan på lördag! Vi är anmälda till en valpkurs som startar i slutet på oktober och en freestylekurs i november.
Idag har vi hängt lite i skogen. Härligt men kallt!
Sen - HUR får man den fega lilla kraken att ta godis från handen? Det känns lite svårt att träna om jag inte kan ge godis direkt. När vi är ute och han håller sig vid mig eller kommer när jag ropar (passar på att ropa när han ser ut att vara på väg mot oss ändå) så får han en massa muntligt beröm, men jag vill gärna förstärka med godis.
Inget som utmärker sig alls tyvärr. Men det händer saker för varje dag så kanske det kommer snart.Hur är han till leksaker? Min lilla räka tycker inte godis är sådär jättemotiverande. Men nu har jag köpt en leksak som jag bara använder på promenader. Det är MIN leksak, hon får låna den när hon gör rätt. Och voila, helt plötsligt har jag en valp som aldrig nobbar mig. Inte ens om det är hundar i närheten struntar hon i mig. Den där leksaken är guld och gröna ängar för henne. Men då får hon aldrig, aldrig någonsin, leka med den på egen hand.
@AraSlei Usch, vill inte veta att sånna varelser rör sig i Sverige - även om jag mycket väl vet om det iom att jag bor i Skåne Men att få en sån framför bilen... fy f*n
@Madick Gällande tugg så köpte jag faktiskt horn för första gången för några veckor sen, mycket poppis! Dessutom håller de länge. Mitt problem är att mina stora hundar tar ben om de ligger och skrotar när valpen tröttnar. Hornen håller längre än hundarna orkar tugga och då kan de tugga när de vill.