Idag gjorde jag som jag tidigare funderat på, skogspromenad på både morgonen och eftermiddagen med lösspring för Ebrah. Det är SÅ lugnt här hemma nu. Visst har hon busat lite, men det var mest innan skogspromenad nr 2. Jag har t.o.m. kunnat laga ordentlig mat, kunnat städa osv utan att behöva fundera på vad hon gör, för hon sover. Just nu är hon faktiskt förlåten för att hon kissade i sängen förut. Önskar bara att jag hade närmare till någon bra springskog. Jag rör på mig hela tiden när jag jobbar också och blir så trött av två långpromenader per dag med egna hundarna.. Men å andra sidan, jag blir nog mer trött av att försöka hålla koll på en galen valp hela eftermiddagen...
När jag skaffar nästa valp SKA jag bo i radhus eller villa så att jag har en tomt för valp att springa lite på. Dessutom ska jag bo närmare skog.
Att ha tomt hjälper inte. Vi har inhängnad tomt som dom springer i som dom vill under dagen. Men dom blir inte trötta om man inte varit ute på två promenader med lösspring. Eller Rollo blir trött men inte Tonto.