Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
151002.jpg

Är man liten och inte orkar gå så långt och de där människorna prompt ska gå långpromenader med den hemska lilla människan som är ganska läskigt, ja då får man åka sjal. Väldans bekvämt!

Ozzy klarade hemresan bra, fick ligga i baksätet och gosa med lillhusse. Ett par hulkningar och sen en minispya, men det förstår jag, vägen från uppfödaren ut till rakare väg är väldans krokig och lång. Efter spyan sov han gott. Stannade efter 2,5h när vi ändå skulle äta och då kissade han fint utanför bilen.

Väldans ängslig hemma men inrättade sig väl i sitt hörn i lillhusses rum. Ville inte äta men maten var borta i morse i alla fall. Torr hela natten men lillhusse fick inte på kopplet snabbt nog så morgonkissen råkade hamna på köksgolvet.

Nu är vi ensamma hemma jag och Ozzy och han ligger i sin vardagsrumshundbädd vid mina fötter. Ville helst upp i soffan (det fick de hos uppfödaren) men här är det möbelförbud och det accepterade han snabbt. Cool hund det här! Vi lekte lite tafatt på gräsmattan lös tidigare, han springer med och följer mig som en skugga vart jag än går.

Idag fyller den här busen 6 månader! (Född 2 April!)
11951546_10152943848776707_5708218826873128127_o.jpg

Ammo (Cape Secure Explosion) är en liten dobermann kille som är helt fantastisk. Han tar livet med en klackspark, även om han ljudligt protesterar när saker inte passar. Orädd för det mesta, och de få gångerna han blir rädd kommer han snabbt över det. Är enormt matmotiverad och gillar lek/kamp som bara den med - vilket gör honom otroligt lättränad, det är bara matte som ska hänga med.. Matmotivationen gör dock att han är en liten mattjuv, som gärna förser sig när man tittar bort.

HM6Jou-9nEdqVICDicWUyekrSLzxRPkoxA5EQEEDZZEt-RpgjfAkLKKAEnyMWZFuC2ziGSWGft_llSVfKJt7WqY4JY5eiCC6MAj90IrRAjETjWFYzQIsnFs1RQzQ9eJ5nY6CXX5pYq4ofsPOQoKpo4TTGp3dngaqbOprdXh0H8I0yrcI84e318K5nDlOBLPKQjtUAO1BnXgkqsWw-DzVWPQF95GDiC-xHOwpFo14sZDBsIAtw3Na1chuovlKXKSEDVgQBEPND-0su4xwpLKdaAO_RwRqv6TlVH0J-r8aFzK175ezCWJF-7W3uLmHRVy-qJMWdgWVehxVz8EZ6pjGzvVwOw8GearMRbj0YN7NY1vgPq5M7dXkSZckvlxVDf-MWAGkxesDsQhhql4IB4Mh2Mok3VSZFQIv7ZMQF8j7MdVzdAg4My781YPTAM9Dhs8e2fHnkI-4L9XaMHRkdyllSla-StoJZ7kXC7Mds6ju8ZSjzt9aoMVBnOvxwB061J_OXjINqGJFWOViTx6zoqP5PHZBrege-f6mCPn2mvS1eWw=w543-h965-no

Ni som BARFar och är bra på vilka djurdelar en kan ge till hundarna (@Red_Chili , @Migo m.fl.) - hjälp mig :D
Vi ska slakta en ungtupp i helgen som inte är tillräckligt stor än för att det ska vara lönt att tillaga till oss människor. Men det känns ju jättedumt att bara slänga hela slaktkroppen. Vad av tuppen hade ni gett till en hund? Hela förutom huvud, fötter och inälvorna? Eller skära rent köttet från benen?

Ultima (ArbaQ's Ultima) blir 9 månader den 10 oktober.
Nästa vecka ska hon på trimning... Fast hon är söt med den ostyriga stora luggen :love:
Vi har gått valpagility, tränat rallylydnad och provat på viltspår hittills :D
010_55feafade087c35eb4e0db6e.jpg

Tjejerna vid sitt "eget" hinder :D (klubben jag tävlar för har så att man kan sponsra ett hinder)
2015-07-23_141930_55b0ec592a6b2260829bcb8a.jpg

Öppna huden på magen så hunden förstår att det är mat. Sätt dig ned och njut av föreställningen. (Dvs jag fodrar med hela tuppen, inkl huvud.)
Ni som BARFar och är bra på vilka djurdelar en kan ge till hundarna (@Red_Chili , @Migo m.fl.) - hjälp mig :D
Vi ska slakta en ungtupp i helgen som inte är tillräckligt stor än för att det ska vara lönt att tillaga till oss människor. Men det känns ju jättedumt att bara slänga hela slaktkroppen. Vad av tuppen hade ni gett till en hund? Hela förutom huvud, fötter och inälvorna? Eller skära rent köttet från benen?

När det är något så litet som en tupp så skulle jag göra som Migo skrev, när det är större djur som styckas för att även bli människomat så ger jag allt förutom bärande ben, tarmar och gallblåsa.

Fick precis meddelande av hon som vi gick valpkurs för, och hon har hållit en plats åt oss på vardagslydnadskursen som börjar nästa vecka (eller om två veckor. virrig.) :D
Hon är superduktig, men gravid, så kursutbudet är lite ostadigt, haha

@Red_Chili Vad roligt att det går bättre! (har smygföljt valptråden men ej varit aktiv så har någorlunda bra koll på allas valpar ;)

@russinbulle Jag såg din valpfilm i den andra valptråden, oooh så söta, jag var inte beredd! :D:love: Och så glad och gullig mammahund är med valparna. Jättefint.

Tack - visst är dom fina. Polly stortrivs i rollen som mamma och är jätteduktig med dom. Leker med dom, beskyddar dom, tröstar dom (ja faktiskt) och ger dom enskild uppmärksamhet - och duktig på att fostra med när det behövs :)

Bildbomb på min Tonto och sambons Rollo. :D

Rollo är en Dalmatiner född 2 Mars, så han blev sju månader igår. Han och hans husse tränar Rallylydnad på brukshundsklubben och det tycker Rollo räcker mer än nog som aktivering. Han lider tyvärr av Demodex, men som håller på att försvinna nu! Han är en riktigt lat valp som helst skulle sova på soffan hela dagarna. :laugh: Hans husse kommer att gå på lite kurser, köra mountain biking i skogen och vandra i framtiden. Rollo avgudar marken husse går på och tycker att jag borde sova på golvet... Vi skulle ha delat på Rollo, men Rollo tycker inte om mig, eller någon annan för den delen.

Rollo som liten bebis.

11289499_10152948181778562_3465116493929733443_o_by_tontorollostorm-d9bsves.jpg

Som lite större!

19_by_tontorollostorm-d9bsv2i.jpg

26_by_tontorollostorm-d9bsvkd.jpg

20_by_tontorollostorm-d9bsvs0.jpg

25_by_tontorollostorm-d9bsvub.jpg

22_by_tontorollostorm-d9bsw95.jpg

Tonto är en Australian Shepherd född 3 Juni, och blev fyra månader idag! Det är min hund så att det skriker om det. :love: Jag är så fruktansvärt glad av vi beslutade oss för att skaffa en till valp i år även om det är mycket jobb. Tonto är full av energi, lättlärd och så himla intelligent. Helt underbar och passar mig perfekt. :love: Vi går just nu på valpkurs på brukshundsklubben, planen är lydnad och bruks i framtiden, men det lär nog bli lite rallylydnad osv med, det är så roligt att gå på kurser! Fick kommentaren av en IPO människa att han har egenskaper för att ev. bli bra på det när vi var och tränade sist. :laugh:

Tonto som liten bebis. Han ser ju inte ens ut som en hund här. :rofl:

4_by_tontorollostorm-d91s3cw.jpg

Tonto som lite större bebis

1_by_tontorollostorm-d9bsqnq.jpg

2_by_tontorollostorm-d9bsrv7.jpg

3_by_tontorollostorm-d9bsskd.jpg

6_by_tontorollostorm-d9bstkz.jpg

Hur kan svansen vara såå lååång?
9_by_tontorollostorm-d9bsufa.jpg

14_by_tontorollostorm-d9bsuov.jpg

Vi blev med katt för snart två veckor sedan och det här med kattspråk är väldigt svårt, hälsar Tage :p När katten Melker viftar argt på svansen så viftar Tage glatt på sin svans och försöker fånga Melkers svans med munnen. När Melker river efter Tage i luften, för att få lite space, vevar Tage med sina tassar i luften och tror att Melker vill leka med honom. Inte lätt :D Tur att Melker är en tålig katt ;)
11374269_1689514254613598_725082501_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?