Idag var Ebrah med på tävling, lite i utkanten igen men hon fick mycket att titta på och eftersom det var en vinthundstävling fanns det många där som visste vem hon är och ville titta närmare på henne Ebrah hade jättekul åt det och jag fick så mycket beröm för henne, fick höra både från olika kunniga uppfödare och från erfarna "vanliga" ägare att Ebrah var jättefin, att hon är så rejäl och ordentlig i kroppen för sin ålder, att hon är underbar mentalt och två berömde framförallt att hon är så framåt, nyfiken och trygg i sig själv.
Dessutom fick Ebrah bra träning i att bli hanterad av andra människor, för många skulle ju klämma, känna och pussa En bekanting som är utställningsdomare kände igenom henne på "utställningssätt" också. Lite knasig tyckte Ebrah ändå, hon ville gärna tugga på bekantingens fingrar när bekantingen mest ville känna igenom bakpartiet på henne
Även om jag själv är väldigt nöjd med henne är det ju alltid kul att höra andra kunniga säga fina saker om henne. Nu önskar jag bara att hon kunde vara lite tröttare än vad hon är...
Dessutom fick Ebrah bra träning i att bli hanterad av andra människor, för många skulle ju klämma, känna och pussa En bekanting som är utställningsdomare kände igenom henne på "utställningssätt" också. Lite knasig tyckte Ebrah ändå, hon ville gärna tugga på bekantingens fingrar när bekantingen mest ville känna igenom bakpartiet på henne
Även om jag själv är väldigt nöjd med henne är det ju alltid kul att höra andra kunniga säga fina saker om henne. Nu önskar jag bara att hon kunde vara lite tröttare än vad hon är...