Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahah, känner igen det därHahaha, alltså, den här mupphunden
Han har så mycket åsikter i livet, och bestämda sådana!
Han är mycket bra på att uppfostra sina människor
FILM
Hahah, känner igen det där
@Migo, så härlig första bilen var! Vilket uttryck!
Usch vad hundsjuk jag blir
Jag vill ju helst ha en omplacering, men det är svårt. Nåja, bara att leta vidare. Jag hoppas väl lite att det ska bli som förra hunden, att den ramlar ner i knät på mig.
Vad är det för typ av hund du är på jakt efter?
En snäll, trevlig "familjehund" som gillar att träna men ingen arbetsnarkoman. Ska klara några timmar själv ibland (men sambon jobbar hemma så det är inte dagligen). Helst ingen ras som fäller hysteriskt. Vi har hundvant barn som ska kunna klappa och gosa och gärna hålla koppel (tillsammans med vuxen). Tik eller hane är egalt. Helst mellan 6 månader och 1,5-ish år. Inte chihuahuastorlek. Och helst ingen jaktidiot.
Ah, synd på jaktidiotsbiten, annars hade jag säkert fått nys om någon trevlig vinthund förr eller senare. (Jag får höra om ganska många sådana)
Jag är flexibel om det är rätt individ
Dvs, en vinthundsidiot kan jag leva med, men inte en vorsteh.
Du skulle kunna köpa en bror till min valpis, visserligen yngre än du tänkt dig, de är 4 1/2 månad nu, men tokbra hund
Det var sådant som fick mig att börja gå till skogen två gånger per dag, en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen. När vi bara var ut en gång så röjde hon som en tok inomhus istället. Betydligt trevligare när hon fått busa av sig ute och är lugn inne.Just nu är valpskrället billig, röjer som jag vet inte vad, skäller och ah. Hållt igång sedan halv 7. Nu verkar han äntligen varva ner. Måste dock säga att han är otroligt duktig på att göra ifrån sig ute, har endast kissat inne två gånger sedan i måndagskväll. Han markerar när han behöver bajsa, men när han ska kissa går det väldigt fort - man får ligga steget före