Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ale har gjort det hon gillar mest idag:
12274629_10153358017928666_610770726974277330_n.jpg

11251620_10153358018103666_7056953291535376732_n.jpg
12250044_10153358017248666_4868766071942789215_n.jpg

Hon börjar bli så snygg!
12239651_10153358018143666_8460503312124664435_n.jpg

Usch vad hundsjuk jag blir:(
Jag vill ju helst ha en omplacering, men det är svårt. Nåja, bara att leta vidare. Jag hoppas väl lite att det ska bli som förra hunden, att den ramlar ner i knät på mig.

Chess skötte sig galant hos veterinären! Hon älskar verkligen människor :D
Tog en liten promenad efteråt för att miljöträna lite och koppelträna. Gick bra det också :)
Sen fick hon ligga i bilen medan jag hade kaffedate med min man på hans jobb.
Annars så har hon vart ensam hemma när jag både lämnat och hämtat på dagis utan problem :up:
Känns som vi fått en lättvindigt valp! :love:

Vad är det för typ av hund du är på jakt efter?

En snäll, trevlig "familjehund" som gillar att träna men ingen arbetsnarkoman. Ska klara några timmar själv ibland (men sambon jobbar hemma så det är inte dagligen). Helst ingen ras som fäller hysteriskt. Vi har hundvant barn som ska kunna klappa och gosa och gärna hålla koppel (tillsammans med vuxen). Tik eller hane är egalt. Helst mellan 6 månader och 1,5-ish år. Inte chihuahuastorlek. Och helst ingen jaktidiot.

En snäll, trevlig "familjehund" som gillar att träna men ingen arbetsnarkoman. Ska klara några timmar själv ibland (men sambon jobbar hemma så det är inte dagligen). Helst ingen ras som fäller hysteriskt. Vi har hundvant barn som ska kunna klappa och gosa och gärna hålla koppel (tillsammans med vuxen). Tik eller hane är egalt. Helst mellan 6 månader och 1,5-ish år. Inte chihuahuastorlek. Och helst ingen jaktidiot.

Ah, synd på jaktidiotsbiten, annars hade jag säkert fått nys om någon trevlig vinthund förr eller senare. (Jag får höra om ganska många sådana)

Han ligger och sover breve min stora hund :love:
Min stora börjar nog acceptera honom mer o mer nu och att han är här för att stanna :):up:

Just nu är valpskrället billig, röjer som jag vet inte vad, skäller och ah. Hållt igång sedan halv 7. Nu verkar han äntligen varva ner. Måste dock säga att han är otroligt duktig på att göra ifrån sig ute, har endast kissat inne två gånger sedan i måndagskväll. Han markerar när han behöver bajsa, men när han ska kissa går det väldigt fort - man får ligga steget före :p

Just nu är valpskrället billig, röjer som jag vet inte vad, skäller och ah. Hållt igång sedan halv 7. Nu verkar han äntligen varva ner. Måste dock säga att han är otroligt duktig på att göra ifrån sig ute, har endast kissat inne två gånger sedan i måndagskväll. Han markerar när han behöver bajsa, men när han ska kissa går det väldigt fort - man får ligga steget före :p
Det var sådant som fick mig att börja gå till skogen två gånger per dag, en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen. När vi bara var ut en gång så röjde hon som en tok inomhus istället. Betydligt trevligare när hon fått busa av sig ute och är lugn inne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring