Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var sådant som fick mig att börja gå till skogen två gånger per dag, en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen. När vi bara var ut en gång så röjde hon som en tok inomhus istället. Betydligt trevligare när hon fått busa av sig ute och är lugn inne.

Låter inte så dumt! Blir nog en skogstur när han vaknat och blir piraya nästa gång, skogen ligger trots allt bara 5 minuters promenad bort! :p

Låter inte så dumt! Blir nog en skogstur när han vaknat och blir piraya nästa gång, skogen ligger trots allt bara 5 minuters promenad bort! :p
Perfekt :D jag har insett att jag hellre kastar på mig kläderna och går ut en sväng direkt när jag vaknar, och sedan tar det lugnt, än att sitta hela morgonen och hålla koll så att hon inte hittar på för mycket hyss. Har självklart fått kritik från folk som tycker att det låter som såååå mycket att gå med sin valp till skogen(!) två gånger per dag, men ja, jag tänker att det ju är bättre för henne på alla sätt att härja runt där en liten stund istället för att försöka busa i någon timme inomhus.

Perfekt :D jag har insett att jag hellre kastar på mig kläderna och går ut en sväng direkt när jag vaknar, och sedan tar det lugnt, än att sitta hela morgonen och hålla koll så att hon inte hittar på för mycket hyss. Har självklart fått kritik från folk som tycker att det låter som såååå mycket att gå med sin valp till skogen(!) två gånger per dag, men ja, jag tänker att det ju är bättre för henne på alla sätt att härja runt där en liten stund istället för att försöka busa i någon timme inomhus.

Ja men precis. Så länge de får gå i sitt egna tempo och lukta m.m så känner inte jag att det är något problem. Dessutom ser jag, precis som du säger hellre att han busar runt ute en kortare stund än att härja inomhus en längre tid :)

Ja men precis. Så länge de får gå i sitt egna tempo och lukta m.m så känner inte jag att det är något problem. Dessutom ser jag, precis som du säger hellre att han busar runt ute en kortare stund än att härja inomhus en längre tid :)
Haha, Min Ebrah har faktiskt börjat upptäcka att hon har en nos! Ibland stannar hon nämligen och nosar på saker. För det mesta springer hon bara runt, runt, runt :D

Idag ska vi åka och busa med min mammas hundar, eller ja, Chess leker mest med Kelpien för den vita herden tycker hon är lite otäck och taxen tycker hon är pest :D
Ska ta med bärselen till dottern så kan vi gå till skogen en sväng så dom får springa :)

Nu har jag varit och införskaffat Mush Vaisto åt valpis, får se vad han tycker om det :p På torrfodret är han så otroligt lös i magen till och från, skiter ofta och dricker määngder!
IMG_1080_zpswkkvsasz.jpg

Griffe är ju dålig i magen
han har jnte fått någon mat idag än för tänkte att magen ska få vila lite
nyss spydde han galla för tom mage ska jag ge honom lite mat ändå?

Griffe är ju dålig i magen
han har jnte fått någon mat idag än för tänkte att magen ska få vila lite
nyss spydde han galla för tom mage ska jag ge honom lite mat ändå?

Vet du varför han är dålig i magen? Om mina blir dåliga i magen för att de ätit något konstigt, då ger jag mat som vanligt. Upplever att de vid sådana tillfällen blir bra så fort "det dåliga" kommit ut och det går ju snabbast om det kommer mat i magen som trycker på lite ;)

Vet du varför han är dålig i magen? Om mina blir dåliga i magen för att de ätit något konstigt, då ger jag mat som vanligt. Upplever att de vid sådana tillfällen blir bra så fort "det dåliga" kommit ut och det går ju snabbast om det kommer mat i magen som trycker på lite ;)

tror det är för han ätit nått ute, som bajs... :wtf: någon rolig typ som inte plockat upp precis utanför porten här..
han fick mat nu när han vaknade :)

Suck, två gånger idag har hon kissat inne... Första gången var hon på uteplatsen, men så kom det människor som distraherade henne och sedan ville hon absolut in. Jag släppte in henne då, dumt nog. Hon sprang ett varv i lägenheten, sedan kissade hon på mattan vid dörren. Andra gången var hon och Aysu instängda i sovrummet när jag tog ett bad. Preciiiis innan jag blev klar så vaknade hon och satte sig på mattan vid rumsdörren och kissade där... Gah.

Nåja, hon går ju i alla fall till dörren, jag måste bara hålla koll på henne, framförallt när hon som nu är väldigt trött.

Suck, två gånger idag har hon kissat inne... Första gången var hon på uteplatsen, men så kom det människor som distraherade henne och sedan ville hon absolut in. Jag släppte in henne då, dumt nog. Hon sprang ett varv i lägenheten, sedan kissade hon på mattan vid dörren. Andra gången var hon och Aysu instängda i sovrummet när jag tog ett bad. Preciiiis innan jag blev klar så vaknade hon och satte sig på mattan vid rumsdörren och kissade där... Gah.

Nåja, hon går ju i alla fall till dörren, jag måste bara hålla koll på henne, framförallt när hon som nu är väldigt trött.
Kan du inte ha några tidningar på mattan då om hon alltid kissar där? Underlättar ju lite iaf...

De skulle ligga kvar i ungefär två millisekunder innan de var strimlade ;) nu kissar hon inte inne ofta längre, som tur är, men nog längtar jag tills hon blir helt rumsren..
Kejrå ;) Vet att jag hade det till gammelhunden iaf när han var valp, han var jättesvår att få rumsren. Tage däremot har varit så löjligt lätt att få rumsren :o

Bus med Kelpiekompis+varit några timmar hos "farmor och farfar" utan oss = trött valp :D

I morgon ska vi försöka få till en skogspromenad om vädret inte är hemskt (inte kul att ha dottern i selen i snöblandat regn) :)

Heeeerregud vad pirayan bits när han busar! Idag fick svärmors ena fralla nog (väldigt tålmodig då deras egna valp i princip hänger i hennes kinder) så Santo fick ett 3cm långt hack över nosen. Häromdagen bet han Mira i tassen så hon pep och råkade putta in honom i tv-bänken så han skrek i säkert 1min och kissade på sig.

Vi säger såklart till honom när han blir sådär men ibland är han jäkligt snabb. Suck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka