Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min schäferpojk är nu snart hela 8 månader! Jisses vad tiden går O_o:heart

I söndags var vi och träna på bortaplan via uppfödarna för väldigt erfarna personer, lydnad och skydd, givetvis anpassad träning för dom olika åldrar och ekipage som fanns på plats. Det gick väldigt bra och jag fick trevliga tips med mig hem att öva på, och ffa hade vi en jätterolig dag! :D

12248754_10153247237226344_1885188435_n.jpg

Film från skyddet, för er som vill se.

Ska man avmaska sin valp något mer än när uppfödaren gjorde de?

Yep,en gång ungefär när de är 12 veckor, men, mina veterinärvänner råder i alla fall att inte ta det samtidigt som vaccinationen utan låta det gå en vecka mellan avmaskning och vaccination för att det inte ska bli allt på en gång.

När man ensamtränar valpen spelar det någon roll om valpen är helt ensam eller har mina andra hundar hos sig?
Tänker på framtiden när han blir ensam hund och behöver vara ensam en stund då

När man ensamtränar valpen spelar det någon roll om valpen är helt ensam eller har mina andra hundar hos sig?
Tänker på framtiden när han blir ensam hund och behöver vara ensam en stund då
Det spelar stor roll - men vad du vill ha ut av ensamhetsträningen beror på dig. Mina valpar ensamhetstränas både helt själva och tillsammans med dom andra hundarna.

@Migo

Haha, vilken stil :D Känner igen den där, Otis kör också medvetslössömn med tungan ute efter en heldag, fast i skogen då.

Varför ska Fridolf gå på semester?

Valpis älskar mush, äter det så mycket hellre än torrfodret. Har varit och köpt fler påsar nu samt även några korvar VoH också, så nu är han nog nöjd :p

7_zpsks63xpug.jpg

4_zpsnenv2h3l.jpg

Så nöjd över lillvalpen idag. Har för första gången vågat ha honom lös utanför inhägnat - vilket han skötte galant. Han sprang runt lite, nosade och kollade. När vi började gå kom han traskandes efter och lyssnade för det mesta när jag ropade på honom. Blir definitivt mycket mer att släppa honom lös i skogen framöver:) Dessutom växer han så det knakar!! Tröjan han har på sig var "stor" för en vecka sedan haha! Blir att inhandla en i större storlek, endast 69 kr kostade den.

Tonto har blivit badad, sprayad, borstad, fönad och borstad igen. Han är ytterst förnärmad!
Men ändå rätt glad för vi har skaffat en soffa som hundarna får som bädd. ;) Så nu ligger han ihoprullad där och sover. Utställning igen imorgon och då kommer två av hans syskon och uppfödaren dit med, det ska bli kul! :)

Är så nöjd med Ebrah idag!
Hon växer såklart fortfarande, men inte i hysteriskt tempo längre så hon kanske inte blir någon jättesaluki ändå :p Däremot är hon ruskigt snygg, så välbalanserad i kroppen, välmusklad och rejäl i kroppen för sin ålder osv. Det märks även när hon är lös, för när jag släpper henne med Aysu har hon inget problem längre att hinna med hyfsat i Aysus tempo en liten stund. Visst, Aysu springer inte sitt snabbaste då, men "vanligt Aysutempo" är många salukis snabb-tempo och jag är övertygad om att Ebrah kommer bli ruskigt snabb och smidig :love:

och tja, hon kan ligga länge längst bak i bilen utan att tugga på något, sitter lugnt i hissen hos min mor och går inte ut förrän jag säger ok till det, går bättre och bättre i koppel för varje dag som går men är fortfarande duktig lös.. Visst är hon pain in the ass ibland, som när hon kissar inne, drar hysteriskt i kopplet och blir piraya, men på det stora hela känns det som om hon passar mig perfekt. Vilken jäkla bra valp jag fått! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka