Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tonto har blivit badad, sprayad, borstad, fönad och borstad igen. Han är ytterst förnärmad!
Men ändå rätt glad för vi har skaffat en soffa som hundarna får som bädd. ;) Så nu ligger han ihoprullad där och sover. Utställning igen imorgon och då kommer två av hans syskon och uppfödaren dit med, det ska bli kul! :)

Lycka till! Det är den som du nämnde när vi träffades i Enköping misstänker jag? Kan du inte försöka spana lite på salukivalpar om det är några där? Jag är nyfiken på om de är som på förra utställningen ;)

Lycka till! Det är den som du nämnde när vi träffades i Enköping misstänker jag? Kan du inte försöka spana lite på salukivalpar om det är några där? Jag är nyfiken på om de är som på förra utställningen ;)
Vi åker till Eskilstuna! Jag kollar in Salukisarna om vi är kvar när det är dags. :)

12232914_10156241421665181_2408022518262959234_o.jpg

Har snöat i iallafall ett dygn och Aros tyckte det var helt ok faktiskt, ännu mer roligt var det att det flög snö framför nosen när man sprang så det fanns något att leka med!

Jag som har trott att han skulle tokhata snön lika mycket som han skriker över att det regnar :D

Nu är han på minus, matte höll på att somna i nästan normal tid, men då tyckte han att matte skulle ge han uppmärksamhet :banghead:

Idag gick jag och Ebrah på ensam morgonpromenad igen. Många hundägare var ute, så vi kunde titta på flera hundar på bra avstånd. Ebrah blir osäker när andra hundar går mot oss, men så fort de passerat vill hon kasta sig efter och leka... Nu höll vi sådant avstånd att de inte behövde gå rakt mot oss och lite då och då gick jag iväg så långt kopplet räckte, körde en inkallning och gav godis. Kändes bra!

Hah, alltså. Det är första natten då det verkligen har varit under nollan här, vilket resulterade i köldknäpp hos Ammo. Han var helt vild på morgonpromenaden, jätteroligt när man nyss kommit hem från nattjobb och är frusen och trött :mad::grin::D

Hah, alltså. Det är första natten då det verkligen har varit under nollan här, vilket resulterade i köldknäpp hos Ammo. Han var helt vild på morgonpromenaden, jätteroligt när man nyss kommit hem från nattjobb och är frusen och trött :mad::grin::D

Ebrah hade jättekul när det var frost ute idag, var tvungen att filma och lägga ut på instagram :D kan inte länka från ipaden, men vill någon se henne så sök på ninniosterholm så hittar ni mitt konto där.

Så härligt frostig morgon idag! :love:

Otis har fått ha bilträning idag (=sitta i bilen när Ladda är i skogen = tråkigaste Otis vet...) men det gick riktigt bra. Två skall, sedan tyst :D
Ska lägga ett spår till honom idag, i morgon får han vara med och jaga.

Han börjar bli så jäkla tjusig :love:
1511211.jpg

Tages reaktion på sitt livs första snö = obefintlig... :meh: Hade sett fram emot en rolig reaktion :p Men blir kanske annorlunda den dagen det kommer lite mer snö, nu har det bara precis lagt sig.

Tonto har varit jätteduktig idag! Han fick jättefin kritik och var mycket tilltalande enligt domaren, enda kritiken var att han är lite tunn över bröstbenet (Han är rätt ranglig.) Dock inget HP idag, med anledningen att han var rosa på nosen (pigmentbortfall skrev han... ;)) och hade olikfärgade ögon. :angel: (Någon som skippat att läsa rasstandarden igen. :laugh:)

Ska se om det blev några bilder. Just nu mumsar han och Rollo på varsin nötnacke. :d

Jag lade ett anlagsspår till Otis som jag hade tänkt att gå i eftermiddag - men det hann bli mörkt innan jag var hemma... Funderade på att skjuta på det i morgon, men han har spårat bra på längre liggtider och haft svårare med de korta + att vi ska jaga i morgon.
På med pannlampan alltså och ut i skogen.

Jag avskyr mörkerspårning :p

Första delen av spåret spårade han bra, i mitten var det allmänt kaos och sista biten spårade han bra. Upplevde att han blev ganska störd av min pannlampa...
Spårade ut på ett rådjur som korsat spåret (bra med frost så man kan se!) och bröt inte självmant så där fick jag ta tillbaka honom.
Fick med mig 10 av 13 snitslar hem, så vi var väl inte helt off i alla fall :p Jag har anmält honom till anlagsprovet och ska han spåra på det här viset blir det inget godkänt där i alla fall.

Men, jag får vara nöjd med det som var bra :) Lägger nog ett nytt spår till honom i morgon efter jakten.

Det har snöat hela dagen nästan och de roliga/gulliga reaktionerna kom :love: Som här,när det precis börjat komma större snöflingor och han satt utanför stalldörren och kollade upp mot himlen en lång stund precis som att han tänkte "vad är detta för vitt?" :love:
12282063_911085132262137_2061919219_o_5650ada09606ee0a25b324d6.jpg

Sen när snön la sig mer så busade han runt och smakade på det. Nu har vi flera centimeter vilket känns ovant för en skåning :p

Valpis äter idag mer än vad Mush rekommenderar. Han står ändå, just nu och gnäller nedanför kylen, antingen är han hungrig eller så gnäller han bara allmänt. Ska jag öka på ännu mer tror ni?

Valpis äter idag mer än vad Mush rekommenderar. Han står ändå, just nu och gnäller nedanför kylen, antingen är han hungrig eller så gnäller han bara allmänt. Ska jag öka på ännu mer tror ni?
Det är ju god mat, klart han vill ha mer ;)
Här får dock valpis bestämma mängden mat, men hon är den första hund jag fått hem som faktiskt har ett stopp och inte bara vräker i sig. Hon har fått så mycket hon velat under de snart 3 månader hon bott här och är i bra hull, men så är hon väldigt aktiv också.

Hur mycket förväntas din valpis väga som vuxen ungefär och vad påstår mush är lämplig mängd mat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka