Får valpar under 4 månader vistas på utställningplats?
Nehej? Så kanske det är. Då får vi vänta då
Men varför får dom inte det? Inte ens på inofficiella?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får valpar under 4 månader vistas på utställningplats?
Såg nu att nu att det var en inoff ni tänkte åka på. Kanske är andra regler där, har aldrig varit på en.. Men SKK har dom reglerna för att valpen ska vara fullt vaccinerad först.Nehej? Så kanske det är. Då får vi vänta då
Det handlar om att valpar inte byggt upp tillräckligt med immunförsvar och att utställningar är en stor risk för smittspridning.Nehej? Så kanske det är. Då får vi vänta då
Men varför får dom inte det? Inte ens på inofficiella?
Såg nu att nu att det var en inoff ni tänkte åka på. Kanske är andra regler där, har aldrig varit på en.. Men SKK har dom reglerna för att valpen ska vara fullt vaccinerad först.
Det handlar om att valpar inte byggt upp tillräckligt med immunförsvar och att utställningar är en stor risk för smittspridning.
Valpis växer in i sig själv mer för varje dag, betydligt mycket mer envis och kaxig än för några dagar sedan. Han tar sin plats med andra ord och vet vad han vill Just nu är funderingen hur jag ska göra med hans mat, då det snart är dags att köpa nytt. Idag äter han torrfoder, FourFriends. Tycker han är aningen för lös i magen, men det kan iof kanske bero på allt nytt. Vad skulle ni rekommendera?
Jag skulle letat upp ett bra färskfoder och börjat ge det
Alltså, Otis är så jäkla jobbig nu för tiden Han håller låda på nätterna, blir inte trött av något och har energi för tusen! Så fort han är minsta oövervakad så tuggar han på något
Funderar allvarligt på att sätta honom i källaren och hämta honom om två år
Tur att han sköter sig bra i "jobbet", idag gick han ett riktigt bra blodspår. Det börjar nog bli dags att låta honom gå anlagsprovet
Jag och sambon är på väg till Stockholm utan hundar nu, så lagom till i morgon kommer jag väl sakna ihjäl mig efter dom igen
Vi tog stygnen på Otis i fredags också, och såret såg jättefint ut
Jag frågade vet om hans tänder och som jag misstänkte så saknar han två tänder i underkäken, en på var sida. Vet tyckte att vi borde röntga honom för att se om det fanns tandanlag eftersom det tydligen kan bli rejäla problem då. Det verkade inte finnas något sådant utan såg fint ut, men ytterligare en vet skulle kolla på bilderna i morgon också.
Mitt lilla måndagsexemplar Nu fattas det väl bara att han har E-höfter och treor på armbågarna också...
Varför skulle det bli problem om det finns tandanlag ? det finns många hundar som saknar några tänder ju Jag har själv en som saknar 2 P2 och har aldrig haft problem med det.
Ok, men det kan knappast vara speciellt vanligtVeterinären sa att om det finns tandanlag men att de inte kommer upp så kan det bli cystbildning i käkbenet, cystor som i värsta fall kan bli så stora att de knäcker käkbenet.
Typ något sådant
Veterinären sa att om det finns tandanlag men att de inte kommer upp så kan det bli cystbildning i käkbenet, cystor som i värsta fall kan bli så stora att de knäcker käkbenet.
Typ något sådant
Ok, men det kan knappast vara speciellt vanligt
Jotack, det sa veterinären när jag röntgade Boss käft också. Hon ville absolut operera i förebyggande syfte. Sen att det var en extremt lång och jobbig rehab med stor infektionsrisk, samt att det skulle gå på närmare 30.000:- och inte tas på försäkringen, det tyckte hon var oviktigt. För det kunde ju bildas en cysta om vi lämnade tanden i nosbenet.
Han är nu 6 år och har aldrig haft bekymmer. Jag håller lite koll men aldrig att jag skulle göra en sån operation i förebyggande syfte!
Jag har haft flera, då det var väldigt vanligt hos min tidigare ras shar-pei P4 är iofs lite större, men jag tror ändå inte att det kommer skapa problem.Ingen aning faktiskt! Har inte haft någon hund som saknat tänder innan
Hon tyckte att det var en god idé att röntga, och de brukar inte propsa på "onödiga" undersökningar på den kliniken.
Tror att det är P4 han saknar...
Jag har haft flera, då det var väldigt vanligt hos min tidigare ras shar-pei P4 är iofs lite större, men jag tror ändå inte att det kommer skapa problem.
Vad innebär just färskfoder? Hur skiljer det sig från torrfoder i giva osv? Måste man komplettera med något?