Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Wingates Vad fint ändå att du hittat ett nytt hem åt honom, men såklart jättetråkigt att förlora en kompis :( Min vuxna var rädd för allt som liten, men det "växte" bort som tur var. Men jag vet hur jä*la jobbigt det är att ha en rädd hund :down:
Ja, det känns väldigt bra - även om jag önskar att han kunde bott kvar här med oss.

Så tråkigt att inte kunna ha kvar honom själv, men underbart om det här kan fungera i stället!

Mm, men det känns väldigt tråkigt.

@Wingates, vilken tur att du verkar ha hittat ett riktigt bra hem till Plex ändå! Förstår att det känns tomt, men det är ju underbart bra av dig att tänka på hundarnas bästa. Förhoppningsvis kan du ju ha kontakt med nya familjen och följa honom på håll i framtiden? :)
Ja, det kommer jag att ha :) De ville självmant hålla kontakten med - så det känns bra.

@Wingates Vad skönt att Plex verkar ha fått ett fint andra hem :)
Japp! Så jag håller tummarna att det ska fungera.

Lite bus från idag!

DSC_5091_1_zpsm43xuxl6.jpg

DSC_5104_1_zpstzt0kgch.jpg

DSC_5120_1_zpsruo6ga23.jpg

DSC_5155_1_zpswlzyvfnh.jpg

Fy vad jag tycker synd om sonen idag. Sista gången på valpkursen, efteråt skulle jag köra stora barnen till sin pappa = jag hade alla tre barnen med. Minstingen är inte tyst utan övar rösten i överljudsläge = når ut på träningsplanen så tokhunden hör ju att vi är därinne. Noll koncentration på valpskrället utan han skulle bara tillbaka till huset där jag var. Det syntes på hela grabbens kroppsspråk hur han tyckte det var hemskt och det blev bara värre.

Och så till det här med träning!
Någon jag träffade på utställning tyckte inte att man skulle träna "sitt" med valpen då man såklart inte vill att hunden ska sätta sig självmant inne i ringen.

Sååå är det dumt att träna sitt? Bör jag träna på andra saker? Eller bör jag träna både sitt och stå osv?

Help me! :p

Någon jag träffade på utställning tyckte inte att man skulle träna "sitt" med valpen då man såklart inte vill att hunden ska sätta sig självmant inne i ringen.

Sååå är det dumt att träna sitt? Bör jag träna på andra saker? Eller bör jag träna både sitt och stå osv?

Tja, tränar du "sitt" utan att träna "stå" och utan att befästa kommandona så mycket att hunden utan tvekan kan skillnaden, då är det nog dåligt att träna. Å andra sidan kan det ju då vara dåligt att träna på "vacker tass" eller ligg också, eller snurra eller gå fot, för tänk om hunden börjar med sådant i en utställningsring ;)

Mina hundar har kunnat en mängd olika tricks och lydnadsmoment. Inga som helst problem med att ställa ut dem, det är ju bara att säga "stå" och ställa upp dem när det är dags för det.

Man är inte van att behöva tjata som på en liten unge som inte lyssnar :mad:
tur att de inte är så ofta de händer ändå och så är det lite skönt när han ska sova så man får vila sig lite själv :D

Tonto kan en hel massa tricks, men han kan också stå på kommando. Lär du hunden att den alltid får godis om den sitter vid dina fötter så får du säkert problem i utställningsringen. Tonto kan sitt, ligg, stå, ner med huvudet, snurra, fistbump, skälla, snurra, rulla runt, touch osv osv. Men han kan ändå stå för domaren på utställning. ;)

Det är så himla mysigt att ha valp i huset igen (tja, efter dom andra 5 som flyttat då) - men en valp som ska stanna här och växa upp. Jag fullkomligt njuter av varendaste sekund och tycker det är görmysigt med valp :love: och man får så många goda skratt av deras knasigheter :) Försöker att inte tänka på den där kommande perioden 8,10 månader till 2 år - den tiden kan jag gärna skippa :D Just nu njuter jag för fullt av valpgos, bli väckt av pussar och tassande på näsan, det roliga i att se allt galet bus mellan valpen och dom vuxna och allt som hör till.

En sån där kväll då det känns som om Ebrah aldrig någonsin tänker sova utan bara flänga runt och hitta på hyss... Gah.

Det är så himla mysigt att ha valp i huset igen (tja, efter dom andra 5 som flyttat då) - men en valp som ska stanna här och växa upp. Jag fullkomligt njuter av varendaste sekund och tycker det är görmysigt med valp :love: och man får så många goda skratt av deras knasigheter :) Försöker att inte tänka på den där kommande perioden 8,10 månader till 2 år - den tiden kan jag gärna skippa :D Just nu njuter jag för fullt av valpgos, bli väckt av pussar och tassande på näsan, det roliga i att se allt galet bus mellan valpen och dom vuxna och allt som hör till.

Håller fullständigt med dig. Speciellt det där med att bli väckt av valppussar - helt underbart!
Lilla Disa har ju ingen äldre hund att busa med, men stallkatten går lika bra:

I fredags tog jag med med båda barnen och Chess till stadsparken för lite miljöträning :) Det var lite folk och några hundar i rörelse så hon fick lite nytt att se och nosa på. Hon skötte sig galant! Lite spännande dock att gå med barnvagn och en valp som knappt gått i koppel ;) Men det gick över förväntan!

Idag ska vi ta en tur till skogen på promenad och så ska hon få ett litet blodspår. På tisdag ska hon vaccineras :)
Den 28e har klubben en inoff utställning som jag tänkte åka på som miljöträning. Dock bara som publik eftersom hon är för liten för att ställas själv :)
I morgon blir hon 13 veckor och hon har bott här i 5 veckor redan!

Håller fullständigt med dig. Speciellt det där med att bli väckt av valppussar - helt underbart!
Ebrah kan få sova hos dig tycker jag. Jag vet att det är morgon när hon krälar upp i sängen och ska tvätta hela mig. Jag försöker alltid gömma mig under täcket, men nog sjutton lyckas hon alltid komma åt mig ändå på något vis. Hela mitt ansikte, hårbotten, mina armar, min rygg, allt hon kommer åt... Galen valp och jag hoppas att hon ska lugna sig lite när hon blir äldre :p

Den 28e har klubben en inoff utställning som jag tänkte åka på som miljöträning. Dock bara som publik eftersom hon är för liten för att ställas själv :)
I morgon blir hon 13 veckor och hon har bott här i 5 veckor redan!

Får valpar under 4 månader vistas på utställningplats?

Ebrah kan få sova hos dig tycker jag. Jag vet att det är morgon när hon krälar upp i sängen och ska tvätta hela mig. Jag försöker alltid gömma mig under täcket, men nog sjutton lyckas hon alltid komma åt mig ändå på något vis. Hela mitt ansikte, hårbotten, mina armar, min rygg, allt hon kommer åt... Galen valp och jag hoppas att hon ska lugna sig lite när hon blir äldre :p

Hon e välkommen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka