Många gånger blir den äldre extra glad och extra taggad när det är dennes tur att få mer uppmärksamhet och då verkligen suger i sig det roligatack ska försöka
ibland är det skönt att bara få skriva av sig lite också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Många gånger blir den äldre extra glad och extra taggad när det är dennes tur att få mer uppmärksamhet och då verkligen suger i sig det roligatack ska försöka
ibland är det skönt att bara få skriva av sig lite också
Jobbigt. Ger du vätskeersättning? Lugnar oroliga magar direkt här även om det bara är för mycket fett eller tom mage samt då vid magsjuka.Suck. Valpen har varit dålig i magen till och från sedan lördags. Inte så att hon behövt ut oftare, men hon har haft diarre eller lös avföring de flesta dagar. Gav bara vom og hundemat igår, för jag vet att det alltid stoppar upp lite och brukar göra allt bra, men jag glömde att hon spyr galla på morgonen om hon bara fått vom og hundeemat dagen innan...
Eftersom vi ändå vaknade när hon spydde passade jag på att ta morgonpromenaden då. Vid ett ställe drog hon iväg, vilket hon börjat göra och nu var jag snabb på att gå efter och se vad hon fått för sig. Då är hon på väg att äta från en hög med diarre som ligger lite halvt under en buske. Valpjäkel! Inte konstigt om hon blir dålig i magen av det... Sååå nu ska jag hålla stenkoll på henne där så är magen säkert helt bra imorgon. Hade verkligen uppskattat om hundägaren försökt plocka upp den där högen, framförallt med tanke på att den är vid sidan av en välanvänd gångväg... Nåja.
Idag har Ammos bästa (och enda) "storebror" fått flytta på grund av att han inte längre klarade av att bo i stan (ljudrädsla). Än så länge verkar han inte ett dugg bekrymrad, trots att han brukar bli lite ledsen när Plex har fått gå ut på egna promenader. (och tänk vad Ammo har växt!
Ja, det var egentligen min tanke. men la ut en annons på en dobbissida på fb på vinst & förlust. Hittade ett par som bor på Öland och har hästar, så det är helt annorlunda än i Lund. Han har även en äldre kastrerad dobermannhane som är totalt orädd för allt som ny kompis. Så jag hoppas det ska fungera.Vad tråkigt min kusin fick avliva sin hund pga ljudrädsla, han bodde också i stan så han såg nog ingen annan utväg, men den hunden var verkligen tokrädd.
Vart flyttar Plex?
Det kommer säkert gå fint! Håller alla tummar och tår!Ja, det var egentligen min tanke. men la ut en annons på en dobbissida på fb på vinst & förlust. Hittade ett par som bor på Öland och har hästar, så det är helt annorlunda än i Lund. Han har även en äldre kastrerad dobermannhane som är totalt orädd för allt som ny kompis. Så jag hoppas det ska fungera.
Japp, ljudrädslor och socialarädslor från mammans sida. Avreagerar dock bra, arv från pappan (korad med finfina poäng)Det kommer säkert gå fint! Håller alla tummar och tår!
Har han ljudrädslor i släkten?
Så tråkigt att inte kunna ha kvar honom själv, men underbart om det här kan fungera i stället!Ja, det var egentligen min tanke. men la ut en annons på en dobbissida på fb på vinst & förlust. Hittade ett par som bor på Öland och har hästar, så det är helt annorlunda än i Lund. Han har även en äldre kastrerad dobermannhane som är totalt orädd för allt som ny kompis. Så jag hoppas det ska fungera.
Första natten hemma gick superbra, sov mellan 12-03 och sen 03.30 till 07, glad matte. Han är väldigt duktig på att göra ifrån sig på tidning (inte en enda gång utanför) men fortfarande lite läskigt ute så endast en kiss har det blivit ute trots att vi är ute stup i kvarten. Men det kommer, han är ju fortfarande så ny Äter gör han, och väldigt gärna. Slickar alltid rent skålen, så det känns så bra hittills!
Va fin han är @AraSlei
Tack
Han är så otroligt rolig och charmig, jag skrattar verkligen högt åt honom varje dag
Han är verkligen en hund med en otroligt stor (och intensiv ) personlighet.
När Otis var 12 veckor hade han nog gått i koppel som Chess ungefär
Ingen stress med det, det kommer! Bara bra att passa på att utnyttja den naturliga följsamheten så länge som möjligt
Ja det är så vi tänker och vi vill ha en koppelhund utan hon ska följa oss överallt ändå Men självklart måste hon ju även kunna gå i koppel, men jag tror det kommer av sig själv sen eftersom hon redan följer oss så bra och lyssnar duktigt
Åh, så söt! Som sheltieägare blir man lite nyfiken: vilken kennel kommer han ifrån? Och vad har du för planer för honom, träna något eller "bara" sällskap?Första natten hemma gick superbra, sov mellan 12-03 och sen 03.30 till 07, glad matte. Han är väldigt duktig på att göra ifrån sig på tidning (inte en enda gång utanför) men fortfarande lite läskigt ute så endast en kiss har det blivit ute trots att vi är ute stup i kvarten. Men det kommer, han är ju fortfarande så ny Äter gör han, och väldigt gärna. Slickar alltid rent skålen, så det känns så bra hittills!
Åh, så söt! Som sheltieägare blir man lite nyfiken: vilken kennel kommer han ifrån? Och vad har du för planer för honom, träna något eller "bara" sällskap?
Förresten hur mycket går/gick era 12 veckors valpar i koppel? Chess har nog gått i koppel 3 ggr i sitt liv Hon är ju alltid lös här hemma och på promenaderna. Tänker att den träningen kommer den också Förstår att det där beror på hur man bor. Vi har ju egen gård på landet.