Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt troll som knappt har ätit innan har börjat äta så mycket bättre! Han väger 18.5 kg och är till och med lite rund om magen. :eek:

6_by_tontorollostorm-d9g6wbw.jpg

2_by_tontorollostorm-d9g6w6c.jpg

Mitt troll som knappt har ätit innan har börjat äta så mycket bättre! Han väger 18.5 kg och är till och med lite rund om magen. :eek:

6_by_tontorollostorm-d9g6wbw.jpg

2_by_tontorollostorm-d9g6w6c.jpg
Samma här med Idefix som nu varit hos oss i hela 10 veckor!

För övrigt var det kursavslut idag och känns lite vemodigt. Har varit mysigt ha ensamtid med honom och åka spårvagn 35 min dit och hem. Han drar uppmärksamhet till sig vart han än går men tar det med ro. Har blivit världens coolaste kollektivtrafiksresenär och stadshund. Har med mig så mycket och inser hur jag växt som hundägare på de 6 1/2 år jag ägt hund. Från färsk hundägare med reaktiv och stressad hund och en matte som skämdes öronen ur mig och hade för högra krav på både mig och hunden till en som tar det mesta med ro. Att jag nu fått Idefix som är en sådan trygg individ och mer eftertänksam får mig dock at bli oerhört tacksam för 2 reaktiva tär på en, det gör det. Det får mig oxå att inse att så okunnig är jag inte utan det var många tuffa år med Melvin speciellt när man inte hade kunskap. Jag gjorde så gott jag kunde. Massa med godis och skvallerträning osv men nådde inte fullt fram för att jag missförstod vissa beteenden och inte var konsekvent mjuk i mina metoder.

Jag fattar inte varför jag har köpt dyra leksaker och tuggisar, en PET-flaska är det roligaste på länge:meh: Tydligen, enligt min valp. Så hon får väl en ny när denna är slut:D

Åh.. petflaskor skramlar ju dessutom så roligt! Gärna på parkettgolv en tidig morgon samtidigt som valpen sladdar efter i full fart, dundrar in i en bokhylla, får flaskan att flyga(!) genom halva lägenheten igen och så måste valpen sladda efter genom hela huset ytterligare några varv... :grin:

Akilles är en nyfiken och lättlärd individ med mycket kli i tänderna. Finner hans klumpighet roande men de gånger han går runt och piper/gnäller vill jag byta ut honom mot en giraff. Dock har han lärt sig att nätterna är till för att sova och inte springa hinderbana i lägenheten, tack och lov! :D

Hur har ni andra gjort som har skaffat valp när ni redan har en hund eller flera
min blandishane är 9 år o han har morrat lite åt valpis när han tycker han blivit för på, har du tagit bort valpen o sagt åt min stora att gå o lägga sig i soffan för där får han vara ifred
men jag tänker ska jag iställrt kanske låta dom vara så min stora får söga ifrån mer? eller ska jag fortsätta som jag gör nu?
Jag önskar min vuxna hund säger ifrån oftare än han gör. Jag låter de sköta det helt själva, men jag litar också på min vuxna hund och vet att han markerar tydligt men skulle aldrig skada en annan hund. I början berömde jag tom den vuxna hunden om han morrade eller nöp valpen, för att få honom att förstå att han FÅR säga ifrån. Valpen var/är ju skitstörig emellanåt :p

Jag önskar min vuxna hund säger ifrån oftare än han gör. Jag låter de sköta det helt själva, men jag litar också på min vuxna hund och vet att han markerar tydligt men skulle aldrig skada en annan hund. I början berömde jag tom den vuxna hunden om han morrade eller nöp valpen, för att få honom att förstå att han FÅR säga ifrån. Valpen var/är ju skitstörig emellanåt :p

min sa faktiskt ifrån riktigt ordentligt idag, han är världens snällaste annars o säger aldrig ifrån till min andra hund
Men de är väl bäst som du säger att låta dom sköta det själva och jag litar på honom att han inte skulle skada honom med flit iaf :)

min sa faktiskt ifrån riktigt ordentligt idag, han är världens snällaste annars o säger aldrig ifrån till min andra hund
Men de är väl bäst som du säger att låta dom sköta det själva och jag litar på honom att han inte skulle skada honom med flit iaf :)
Ja, jag tycker iaf att det är bättre när de vuxna säger ifrån ordentligt så att valpen lär sig att ha lite respekt :)

Jag fattar inte varför jag har köpt dyra leksaker och tuggisar, en PET-flaska är det roligaste på länge:meh: Tydligen, enligt min valp. Så hon får väl en ny när denna är slut:D

Här leks det mycket med PET flaskor också :D En stor som hon inte kan bita runt än som flyger iväg överallt när försöker är skitkul! Och en mindre som hon kastar runt och jagar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka