Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej hej! Jag har läst här ett bra tag (smygigt runt lite :)) men har först nu blivit medlem. Hämtade våran lilla dvärgschnauzer i våras så han har hunnit bli 7 månader. Han är så underbar. Tips på vart man kan ladda upp bilder så att man kan lägga in bilder här?

Kul med en liten skäggis! Själv tycker jag att photobucket är smidigt att lägga upp bilder på, eller Facebook :p hoppas du får till något så att du kan visa massor av bilder på din valpis!

Idag fyller mitt geni 10 månader. Vi firade genom att åka till uppfödarna och träna vallning. Ale är mitt i sitt första höglöp, men bortsett från att hon är lite keligare än vanligt verkar hon helt oberörd. Inga humörförändringar och fullt träningsbar. Hon gick verkligen som en klocka idag, fullt kommunicerbar hela tiden och med god djurhantering. Hennes träning ligger långt över de flesta tvååringar jag stött på, galet talangfull liten dam!

Mellan passen satt vi och njöt i solen. Hon helt lös och utan en antydan att gå iväg och "hjälpa" de andra som tränade!

1912492_10153319973208666_1557547113323933164_n.jpg

Fick hjälp att fota ny uppställningsbild igår.
16 veckor, ca 48,5cm. 13,3kg.
24776_1445617080.jpg

Idag blev det massor av bus efter jobbet. Glad valp!
23603_1445611095.jpg

36365_1445611100.jpg

59072_1445616469.jpg

Ebrah_pa_vagen_hem_16_veckor_gammal_nu_Ca_48_5cm_hog_och_13_3kg_tung.jpg

Hon börjar få så mycket ludd nu! Det är lite kul med de långhåriga salukivalparna. Först är de korthåriga, sedan växer det ut lite päls på öron och svans, därefter kommer det ludd på hela kroppen och när de är närmare ett år gamla så tappar de luddet så att det bara är lång päls kvar där den ska vara lång. Hennes bröstkorg är alltså inte så stor som den ser ut att vara nu, men den är luddig :D

Nu ligger hon och försöker äta en stor grisknorr. Första gången hon får det och det är ju väldigt glest i munnen nu eftersom hon fortfarande har de små valptänderna kvar. Får se om hon alls lyckas få i sig den där... Men hon får väl kämpa på tills hon tröttnar.

i veckan har Aros 5,5 månad lärt sig det här!

Jag tror jag föredrar att han har lärt sig att mysa innanför jackan framför att han börjat lyfta på benet!
12140866_10156153801880181_7223461266750270884_o.jpg

12141043_10156150622065181_5974371805261757287_o.jpg

så försökte jag dryga ut en promenad i veckan då jag har haft ont i lederna och inte varit så sugen på att promenera långt med att gå rätt genom blåbärsris, någon tyckte det var lite högt bara :D

Idag är Ozzy vägd och avmaskad. 4,5 kg "tung" är han nu. Tvivlar på att han har någon större infestation av spolmask men ska man så ska man. Valde Banminth som är engångsdos. Läste att det skulle ges i mat... hmm, med redan kräsen hund känns det vanskligt. Man kan ge pastan i munnen på diande valpar så jag tyckte att kan jag spruta i en häst kan jag väl spruta i en liten valp. OJ vad hårt han kan bita ihop :-) men det tog inte alltför lång tid tills han gav sig och jag fick spruta i medlet. Sen massor av favoritgodiset så det var nog inte så farligt. Nu vet jag att allt gick i.

Fick precis veta att Ebrahs ena syster väger 1,5kg mindre än ebrah. Antingen är ebrah mycket större eller så är systern väldigt smal.. Tydligen äter hon dåligt, ebrah är världens matvrak. Så tja.. Ebrah är lite rund också men jag bryr mig inte så mycket eftersom hon växer och ändå har en hel del muskler. Väldigt mycket muskler faktiskt, det känns när jag tar i henne.

Dags att sova, Aysu på ena huvudkudden och jag med huvudet på den andra. Plötsligt kommer en ljus studsboll dunsandes rakt över sängen och mellanlandar rakt på min mage innan den studsar Aysu rakt i huvudet. "TJOHOO! Jag kan flyyyyga!" ser valpen ut att tänka när hon far fram som en korsning mellan studsboll, Duracellkanin och kanonkula.

Hon såg inte lika glad ut när både jag och Aysu berättade att vi vill sova, men någon sekund senare hade hon hittat en leksak att trösta sig med. Nu sover hon ihoprullad bredvid mig. Jag kan inte annat än skratta åt den där underbara galningen :D

Fick precis veta att Ebrahs ena syster väger 1,5kg mindre än ebrah. Antingen är ebrah mycket större eller så är systern väldigt smal.. Tydligen äter hon dåligt, ebrah är världens matvrak. Så tja.. Ebrah är lite rund också men jag bryr mig inte så mycket eftersom hon växer och ändå har en hel del muskler. Väldigt mycket muskler faktiskt, det känns när jag tar i henne.

Haha, det är så roligt att hon är lika hög som Otis, fast väger typ 7kg mindre :p snacka om stöpta i olika form!

Haha, det är så roligt att hon är lika hög som Otis, fast väger typ 7kg mindre :p snacka om stöpta i olika form!

Och jag tycker att hon känns väldigt rejäl i kroppen :D (å anda sidan jämför jag nog med Aysu som är 63cm hög och väger 17kg. Säger lite om hur tunn hon är i kroppen)

Och jag tycker att hon känns väldigt rejäl i kroppen :D (å anda sidan jämför jag nog med Aysu som är 63cm hög och väger 17kg. Säger lite om hur tunn hon är i kroppen)

Haha, du skulle känna på min klump :D
Ja, det är klart. Ladda väger 20kg till sina 46-47 cm :D

Duktig buse (än så länge) idag. Han blev bajsnödig mitt i frukosten (min och dotterns alltså) så jag öppnade dörren och han gick ut själv och gjorde ifrån sig (tar upp när vi går ut senare). Sen när jag höll på att duscha dottern verkade han behöva kissa, kunde inte gå ifrån just då så jag öppnade dörren igen och han gick ut direkt på gräsmattan och kissade!. Framsteg verkligen, annars har han vägrat gå ut ensam och det kan ta lång tid med mycket ritualer innan kisset kommer.

Ikväll är valpen billig....
Kiss i sängen, vägrar ta det lugnt, terroriserar Aysu som är trött efter tävlingen men inte säger ifrån av okänd anledning... GAH! :banghead: :banghead:

Idag är Tonto 20 veckor och väger 16 kg, fortfarande 48 cm i manken. Idag så ska han få åka och hälsa på sina syskon och sin mamma. :love:

Ikväll är valpen billig....
Kiss i sängen, vägrar ta det lugnt, terroriserar Aysu som är trött efter tävlingen men inte säger ifrån av okänd anledning... GAH! :banghead: :banghead:

Tonto var också billig härom veckan. Han lekte med min sambo och hoppade upp och nöp/valpnaffsade honom i halsen med sylvassa valptänder så att blodet sprutade... så det har varit stenhård träning på att inte hoppa och nypas. Så nu hoppar han inte alls här hemma, men det är så jäkla svårt för varenda jävel låter honom hoppa "Han är ju så söt, det är okej för mig att han hoppar"

DET ÄR INTE OKEJ FÖR MIG. Jag vill inte ha en 25 kg klump som hoppar och valpbits. Och det tror jag inte att de vill ha sen heller när han är vuxen. Så nu är jag enligt min bekanta en elak jäkel som inte låter honom hälsa på folk som låter honom hoppa. Stackars hund! :banghead:

Tonto var också billig härom veckan. Han lekte med min sambo och hoppade upp och nöp/valpnaffsade honom i halsen med sylvassa valptänder så att blodet sprutade... så det har varit stenhård träning på att inte hoppa och nypas. Så nu hoppar han inte alls här hemma, men det är så jäkla svårt för varenda jävel låter honom hoppa "Han är ju så söt, det är okej för mig att han hoppar"

DET ÄR INTE OKEJ FÖR MIG. Jag vill inte ha en 25 kg klump som hoppar och valpbits. Och det tror jag inte att de vill ha sen heller när han är vuxen. Så nu är jag enligt min bekanta en elak jäkel som inte låter honom hälsa på folk som låter honom hoppa. Stackars hund! :banghead:

Känner igen det där.. När vi är ute på promenader har ebrah gärna kastat sig hejdlöst mot mötande människor. Det börjar bli bättre eftersom jag inte låter henne komma fram, inte låter henne hälsa på någon förrän hon är lugn osv. Och när hon sedan är lugn redan från början, då dyker det upp folk som börjar locka på henne! Hon blir då sprattelglad och jag stoppar upp. "Men låt henne hälsa!" Säger många då. När jag säger att vi tränar på att inte(!) hälsa så ser folk nästan förolämpade ut. Vissa börjar också med den där ramsan om att det är helt ok för dem osv. När jag frågar om de vill att hon flyger fram till alla när hon är vuxen så ser de helt oförstående ut...

12039609_10153323145583666_6198109198315280918_n.jpg

12063459_10153323145673666_7582937240961349555_n.jpg

12049684_10153323145938666_7370284720938923461_n.jpg

Hon börjar bli så vuxen, min lilla Ale :love:

Hon ser så häftig ut! :D (precis som dina andra när de vallar iofs... Det är ju för härligt med hundar som får jobba ordentligt!) Hur gammal är hon nu? Hur länge har hon haft den där vuxna stilen när hon vallar, där hon går och hukar sig osv? För jag tänker mig att de mest skuttar och är valpiga när de är mindre :p

Hon ser så häftig ut! :D (precis som dina andra när de vallar iofs... Det är ju för härligt med hundar som får jobba ordentligt!) Hur gammal är hon nu? Hur länge har hon haft den där vuxna stilen när hon vallar, där hon går och hukar sig osv? För jag tänker mig att de mest skuttar och är valpiga när de är mindre :p

Hon blev 10 månader i fredags! Stilen har hon haft sen hon tände på fåren, vid typ 5 månaders ålder. Hög grad av koncentration och eye, precis som sin mor, morfar och pappa!
Mamma Fay
bild-1.jpg

Pappa Epic
120206-1.jpg

Morfar Bud
Bud.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka