Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag berättade för min mamma att jag och Aysu ska tävla rallylydnad i helgen. Lite halvt på skämt sa jag till henne att hon ju kan få tävla med Ebrah sedan, när Ebrah väl kan allting. Då skulle jag "bara" behöva lära min icke hundkunniga mor hur hon ska visa Ebrah runt banan. Hon tyckte att det lät jättekul, så nu har jag ännu en anledning till att lära Ebrah allt för rallylydnaden :p

Kollade med chefen och labbet skulle kunna göra det, både utrustning och kompetens finns, men det är för få prover som görs så det är bättre att SVA gör dem som håller uppe sin specialitet.
OK, men konstigt då att dom själva sagt att dom inte kan göra det :)
Men det finns inget info på deras hemsida om att dom kollar för luftvägsparasiter och inte heller information om hur man gör för att testa för det - så det hör knappast till vanligheterna att dom kollar sådant :) Lungmask ingår inte heller i deras vanliga kolla-masken, då en dags träckprov inte räcker för den kontrollen. Så hur kan jag egentligen sprida fel info, när dom själva inte går ut med att dom kan kontrollera förekomst av lungmask som du säger att dom kollar?

Men spela roll - SVA har utförliga instruktioner för hur man kollar luftvägsparasiter och har priser mm på hemsidan, så allting blir klart enklare där :)

Yes! Idag på hundkursen så ville Idefix ta godis och vi kunde genomföra alla övningarna! Allt puss och gos förra tillfället gjorde susen! Sedan på spårvagnen hem var det äntligen jag som kunde känna mig stolt då min hund bara tittade med huvudet på sned när en ung labbe kom in och bara gnällde och inte ville vara tyst för att det satt en hund på samma vagn, alltså min.

OK, men konstigt då att dom själva sagt att dom inte kan göra det :)
Men det finns inget info på deras hemsida om att dom kollar för luftvägsparasiter och inte heller information om hur man gör för att testa för det - så det hör knappast till vanligheterna att dom kollar sådant :) Lungmask ingår inte heller i deras vanliga kolla-masken, då en dags träckprov inte räcker för den kontrollen. Så hur kan jag egentligen sprida fel info, när dom själva inte går ut med att dom kan kontrollera förekomst av lungmask som du säger att dom kollar?

Men spela roll - SVA har utförliga instruktioner för hur man kollar luftvägsparasiter och har priser mm på hemsidan, så allting blir klart enklare där :)
Du kanske inte pratade med rätt person? Jag jobbar som informatör på Vidilab så min källa är högst tillförlitlig (nämligen den som kan göra proverna = chefen). Men - Vidilab vill inte göra proverna utan hänvisar till SVA, så det stämmer ju. Men kompetens och utrustning finns. Kommer du ihåg vem du pratade med (skicka gärna PM)?

Det felaktiga var att det inte finns utrustning, det gör det alltså.

Du kanske inte pratade med rätt person? Jag jobbar som informatör på Vidilab så min källa är högst tillförlitlig (nämligen den som kan göra proverna = chefen). Men - Vidilab vill inte göra proverna utan hänvisar till SVA, så det stämmer ju. Men kompetens och utrustning finns. Kommer du ihåg vem du pratade med (skicka gärna PM)?

Det felaktiga var att det inte finns utrustning, det gör det alltså.

Det är information som skrev på deras facebooksida vid frågan om dom kollade för fransk hjärtmask, så ingen aning om vem där som svarade på frågan. Men som sagt, det finns inget som helst info på deras hemsida att dom kollar luftvägsparasiter - så det visar ju att dom inte gör det även om dom kanske kan :)

Igår var vi till min mamma och hennes hundar för lite bus! Chess fick även introduktion i blodspår och klöver var helt underbar enligt henne ;) Så spårhund ska det nog bli av fröken!
Hon och Kelpien har himla roligt ihop :love:

Idag var vi ute och fixa med hästhagen i regn i 1,5 h så det var en mycket trött och blöt liten vovve som håll koll på matte :D Senare i em satte jag henne och yngsta dottern i syskonvagnen och gick till svärföräldrarna för middag. Kul att åka vagn sa Chess :)

Nu ber hon bara om att få gå upp och lägga sig. Tror nog hon sover gott i natt ;)

12142120_1631809233767144_427765443_n.jpg

JAG DÖR - BLI 8 VECKOR SNART DÅ!! :banghead::love::heart:bump:

Nu är vi på besök hos mormor-hundvakt. Jag ska på mässa i Älvsjö och där får ju inte hundar följa med (eller skulle trivas direkt) så Ozzy ska vara här över dan, så vi kom igår för säkerhetsskull. Kromisar kan vara lite kinkiga med nytt folk har jag hört.

Inga problem, mormor kan ge godis och han kommer när hon säger "kom". Att det sen är en konkurrent till godiset hjälper nog till. Mormors pappis är inte så lycklig över sällskapet då han är lite väl intensiv för en dam i sina bästa år. Dock lyssnar han nu när jag ropar på honom och ber honom ta det lugnt. Han tittar intresserat på andra hundar vi möter men kommer genast när jag ber honom. Väldigt stolt efter morgonens promenad.

Hej hej! Jag har läst här ett bra tag (smygigt runt lite :)) men har först nu blivit medlem. Hämtade våran lilla dvärgschnauzer i våras så han har hunnit bli 7 månader. Han är så underbar. Tips på vart man kan ladda upp bilder så att man kan lägga in bilder här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka