@FrauleinLeo
Han är så fin
Otis gjorde en liknande sak igår, fast på fågel. Jag hade haft med båda hundarna på promenad och släppte dem lösa på gårdsplanen för att lättare kunna ta med posten in. Otis såg ett gäng fåglar på åkern och stack som en avlöning efter dem. Min reaktion var typ:
ropade på honom, och han stannade till fint och kollade på mig. Jag berömde och backade lite medan jag visslade på honom - och då drog han åt rakt motsatt håll! Först blev jag lite paff, och det tog någon sekund innan jag reagerade. Döm om min förvåning när Ladda swishar förbi fötterna på mig som ett brunt sträck och hänger på honom?!
Om en hund är lös är det inte så farligt - även om det är otäckt- de kommer efter en stund. Men om båda rymmer samtidigt är risken att de triggar varandra och att allt går överstyr.
Jag måste sett ganska kul ut när jag kutade över åkern, iförd rosa gummistövlar, raggsockor över knäna och pyjamasbyxor i leopard, ihop med en oversize fleecejacka i rött, vilt vrålande och vevande med armarna
som tur var hade det gått vildsvin där under natten så de drog inte rakt ut, utan hade fullt sjå att reda ut spåren när jag kom såpass nära att de insåg att jag nog inte var helt lycklig
Då ställde sig båda bara frågande och typ "eh, är det oss du ropar på eller?"
Tänker att det var väldigt bra att jag kom ikapp dem, att vildsvinen härjat runt hela natten och lämnat ett myller av spår så att de inte fick uppfarten samt att ingen såg mig
Ibland blir man bra snopen...