Vad ger ni för mat?
Eukanuba puppy large breed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ger ni för mat?
Jag är inte alls förtjust i Eukanuba, innehållet är inte toppen, men det luktar väldigt mycket. Så jag hade tänkt att hunden inte gillar matenEukanuba puppy large breed.
Jag är inte alls förtjust i Eukanuba, innehållet är inte toppen, men det luktar väldigt mycket. Så jag hade tänkt att hunden inte gillar maten
@FrauleinLeo, fy sjutton så trist! När jag var på rallylydnadstävling i helgen så var det faktiskt flera corgis där, och de var duktiga! Nu är jag ju kass på att veta vilken som är vilken av corgiraserna, men det fanns av båda raserna där
Vi har en corgi som tävlar lydnadsklass elit och en som tävlar klass 3 på min klubb cardigan båda två.Jättetrist, verkligen! Det finns ju flertalet corgis som tränar och tävlar Klass 3-elit i flera grenar, att nedgradera rasen till en sällskapshund med att vad det innebär ser jag verkligen inte som ett alternativ. Att den blir uppdelad i utställning/arbete är inte heller ett alternativ, jag valde ju rasen bland annat för att slippa det.
Vi har en corgi som tävlar lydnadsklass elit och en som tävlar klass 3 på min klubb cardigan båda två.
Tyvärr är det ju så med populära raser jag har ju också en ras som är poppis, tyvärr avlar inte alla på jaktegenskaper om man säger så... Jag har därför bestämt att jag ska då inte avla någonting, kanske blir det tillochmed ett rasbyte så småningom till en annan ras där de flesta värderar jaktegenskaper och inte bara vill producera söta valpisar.Får man vräka ur sig lite frustration här?
Ja det får man.
Intresset för corgi ökar i ungefär samma takt som amerikaner hinner spotta ur sig "gulliga" bilder och videor på rasen, med andra ord ganska snabbt. Det är väl till 99,9% pemmar (pembroke) som visas, men ändå. Det känns ärligt talat lite tråkigt med alla inlägg i FB-gruppen där man uppenbarligen har intresserat sig av rasen för att man har sett en söt bild eller en gullig video på en pem som skakar på sin söta, fluffiga, svanslösa rumpa. Det är väl okej att man får upp intresset för det, men att man sen inte ens mäktar med sig en googling? Att man ser ut som ett frågetecken när man påpekar att det finns två raser när hen gjort ett inlägg om att hen är intresserad av "corgi"? Man har med andra ord inte ens varit inne på SKK eller rasklubben, de två första träffarna som kommer upp när man googlar just "welsh corgi".
Man ser en söt hund och vill ha den söta hunden. Man försöker som corgiägare påpeka att det är små söta hundar som gärna jobbar, men man vill inte lyssna på det örat. "Lite agility och godissök". Fint, men det funkar på vilken renodlad sällskapshund som helst också. Feta och förslöade corgis är inte en ovanlig syn. Så länge det dessutom finns uppfödare som föraktar aktivering är det väl bara en tidsfråga innan raserna flyttas från grupp 1 till grupp 9...
Tyvärr är det ju så med populära raser jag har ju också en ras som är poppis, tyvärr avlar inte alla på jaktegenskaper om man säger så... Jag har därför bestämt att jag ska då inte avla någonting, kanske blir det tillochmed ett rasbyte så småningom till en annan ras där de flesta värderar jaktegenskaper och inte bara vill producera söta valpisar.
Men vi har krav på jaktmeritering innan hunden kan bli utställningschampion tex, sånt är superbra och räddar nog många raser
Kroppsvallarna har väl inga restriktioner ang. ras. SVaK tillåter andra raser på VP. Vad är det ni inte får delta på?Min familj har fött upp hundar i flera generationer, jag ska banne mig avla! Jag gillar ju allt i min lilla kille och kan bara hålla tummarna för att han blir tillräckligt bra. Tack och lov är det många "yngre" med cardigans som uppskattar rasens arbetsförmåga. Det är så roligt att varje helg gå in i gruppen och se allas nya, fina tävlingsresultat. Pemmen lär väl vara den som "stryker med" först.
Krav på meritering räddar säkert många raser! Corgis får ju inte ens delta på officiella vallprov, dessvärre.
Kroppsvallarna har väl inga restriktioner ang. ras. SVaK tillåter andra raser på VP. Vad är det ni inte får delta på?
Jag uttryckte mig otydligt, det är ju vallanlagstest jag menar och inte specifikt VP. Corgis får inte något officiellt resultat vid deltagande av vallanlagsprov. Enligt Kroppsvallarna är det bara följande raser som får det idag:
Bearded Collie
Bergamasco
Berger des Pyrenées
Cao da serra de aires
Gos D’atura Catala
Old English Sheepdog
Schapendoes
Däremot vet jag att det pågår samarbete kring detta, så förhoppningsvis får även corgis snart officiella resultat.
Vallanlagsprov säger inte ett skit och är inte vatten värt ur ett djurhanteringsperspektiv, så det tycker jag inte du behöver sörja