Sv: Valp 2013

kl

Sträckläst hela tråden och nu bara måste jag göra det officiellt.

Har anmält intresse för en kelpietik! Om allt går som det ska föds valparna om 3veckor och faller allt väl ut så jag blir godkänd av uppfödaren och det blir tillräckligt många tikar flyttar vappe hit i juni/juli!
Det är väldigt många om och men än så länge men jag håller alla tummar jag har och hoppas på fler från er!

Xaheena: Vilken kennel i Norge kommer din kille ìfrån?

Vickulas är det.
Många intresserade av valp ifrån den här kombinationen. Tyvärr får jag väl säga..

Nu är kullen där vår nya valp ska komma från födda! En hane blir det till oss. Jag har två namn som jag vill ha. Vet inte kennelnamnet än men vardagsnamnet ska börja på S som resten av hundarna i flocken. Mina namn är Seke (Zeke) eller Smaug. Vad tycker ni?

Så fin han är!
Är lite anti akita tyvärr då fd vänner skaffade en som högg mig rejält innan den ens var 1 år och efter den blev 1 år fick dom ha munkorg på honom så fort det kom gäster.

Fast förstår såklart det ägarfel helt och fullt! Dock så säger ju huvudet - aj aj akita var en sån som högg mig.

Men med det sagt så måste jag påpeka att både din Liam och Poisons Ailu (?) är otroligt snygga! :d

Fast Liam är väl en Eurasier? Såg en akita på stan idag, satan så snygg den var. Inte ngn hund jag skulle vilja ha själv men otroligt fina. Eurasier är en hund jag absolut skulle kunna ha. Tycker dom är grymt snygga både som valp och vuxen.

Precis som chiara säger, så är Liam en Eurasier. Men jag vet inte, det kanske är lite lika, fast pälstypen är nog ganska annorlunda. Liam badar ju i en decimeter päls runt om. Väntar bara på att jag ska duscha honom för då lär han vara halva storleken. :)

chiara: Visst är dom! Älskar nu när han växer till sig och får ett mer vuxet uttryck. Så ståtlig!

Oj se vad fel man kan ha, tycker han var väldigt lik en akita särskilt med tanke på att vi har Ailu i tråden med. :p

Men snygg är han iaf oavsett ras!

Ja, visst är han, den lilla grisen. :D

kl

Dom här slängde jag upp i "senast tagna bilden"-tråden med de kommer in här med.
Lek på bakgården med alla hundarna. Rangordningen syns ganska tydligt tror jag nog...

Och sen bild + film på kvällens ridtur. Även om våren lyser med sin frånvaro så var det riktigt skönt ikväll!
Film Det fastnade en gren i pälsen, inte så bekvämt tyckte Liam...

Nu pyser vi ut i stallet båda två!

Riktigt ståtlig. Jag verkligen älskar dessa pälsbollar. Jag skulle inte kunna ha en hund utan mycket päls, jag är en mycketpälshundsälskare :D min Leonberger har kanske lite för lite päls på kroppen men det tar hon igen på svansen haha

Fast det är ju helt förståeligt.
Jag tycker inte om shettisar sedan jag blev överkutad av en i hagen då jag var 8 :D
Men för den sakens skull så tycker jag ju ändå att lillasysters shettis är de charmigaste som finns!
Och Ailu är ju sockersöt rent utseendemässigt just nu, fluffboll som han är. Men nog fan är det både temperament och vilja i honom så det kommer jag vakta på noga.
Dock är de en översocial liten kille som älskar alla, än så länge har inte rasens reservation kommit ;)

Var nya lilla baby har, well inte precis har men just nu nara nog for mig att halsa pa. Jag vet inte vem av dom hon ar, men hon ar i hogen av 11 dagar gammla puppies.

D7K_4197_zpse4cb4442.jpg

Jag tranar pa att bli en utstallnings hund ...

D7K_4221_zps9ce789fd.jpg

D7K_4178_zpsf568a6c3.jpg

Vadda dubbelhaka?

D7K_4176_zps7c44f0d9.jpg

Du ar inte min mamma!

D7K_4173_zps56923cc3.jpg

D7K_4211_zpse502b2be.jpg

Den mest fantastiska lilla foten ...

D7K_4251_zpscc396dd2.jpg

KL

Jag ska ringa på en valpannons idag. Inte den valp jag hade föreställt mig men efter att ha drömt om denna kullen känns det som om det är rätt att ta därifrån. Så om allt går som det ska har jag valp innan juni. :love:

Vet inte hur man sätter in bild här men har skaffat mig en Amstaff tik för ca en månad sedan. Ett riktigt litet underverk!!
Har dock stött på väldigt mycket fördomar redan nu , så tråkigt :(:(

Har tre andra raser här hemma också. Skillnaden är väl att jag aldrig haft en sådan envis liten krabat;).

Vilka små underbaringar! Knubbisar!:love:

kl
Fick reda på för ett par dagar sedan att tiken jag ev skulle köpa valp efter är tom. Blir inga valpar alls :(
Nu verkar det dock som att en av kennelns fodertikar ska paras till sommaren iaf. Planen var att de skulle vänta till nästnästa löp egentligen men det kanske blir tidigarelagt.
Är nästan bättre för mej då tiken bor 5 mil ifrån mej istället för 35mil och valparna kommer i så fall växa upp hos fodervärden!

Vet inte hur man sätter in bild här men har skaffat mig en Amstaff tik för ca en månad sedan. Ett riktigt litet underverk!!
Har dock stött på väldigt mycket fördomar redan nu , så tråkigt :(:(

Har tre andra raser här hemma också. Skillnaden är väl att jag aldrig haft en sådan envis liten krabat;).

I denna länken kan du hitta hur du lägger in bilder. Jag vill se vovven! :)

Men visst ar dom bara helt underbara? Jag har aldrig hanterat sa sma valpar forut. Jag ar helt fascinerad av dom. Det var en tre timmars trip att traffa dom i 30 minuter ... jag aker tillbaka upp om en vecka eller sa, sedan aker valparna hem till uppfodaren de sista 4 veckorna sa da blir det for langt innan det ar dags att hamta valpis. Jag skulle ha fatt valpis for nastan ett ar sedan, men tiken var tom da. Nu passar det bra, det blir nog battre for oss att ta den nu.

Jag vill ocksa se staffen sa forsok satta in bild.:D

DSC_0470_zpsaa7be52e.jpg

DSC_0437_zpsa85d97d2.jpg

DSC_0395_zps2c9eb75a.jpg

DSC_0385_zpse0bedffc.jpg

Min "lilla" 14veckors är nu mer inte så liten.
Trampdynorna mäter 8x8cm, 17,5 stadiga kilon och 46 i manken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka