Sv: Valp 2012

Jag förstår absolut tanken att man prova vad de är allergiska mot men var sak har sin tid tycker jag. Man måste få vara frisk en period först. Ett av mina barn var ordentlig födoämnesallergiker från nyfödd och det var jättejobbigt varje gång doktorn sa att saker skulle provas haha nu är hon 7 år och det mesta har växt bort som tur var. Off topic men det jag menade var att det tar sådan energi av en med dessa allergier oavsett det är människa el djur. Man måste få bolla och fundera och klaga av sig

Vilken av dom? Jag funderar på den i svenstavik 3 aug men det känns som vi har lång väg till ngn utställning' hur gör man :D

Ja det är den vi funderar på! Ligger svenstavik långt från Östersund? Tycker absolut att vi ska ses om vi kommer :)
Jag är jättenervös nu inför vår första officiella men någon gång måste ju vara den första! När vi for på vår första inoff. så hade jag aldrig varit på en utställning, men hade en kompis med som kunde förklara och ge tips! Det gick bra, vovve blev big-1 valp och det gav mersmak :) Har inte varit på någon ringträning men ska faktiskt fara nu när de arrangerar en här lite längre fram :)
Vi hade tränat lite på att han skulle kunna stå och springa med mig men han vill fortfarande sätta sig ibland. Och ibland så busar han mer än springer men det är ju faktiskt roligt att han tycker att det är kul också!!

Det är några mil mellan östersund , ca 6 mil tror jag men vet inte exakt var galhammarudden där utställningen är ligger. Klart man vill att de ska ha kul, annars går det nog inte men hur reagerar domarna och andra hundar då?

Det är faktiskt ingen som sagt något om hans bus! Men vet inte om de säger något på officiella..vi har alltid varit själv i rasen hitintills så han har ju inte kunnat störa någon annan :)

Domare brukar vara mer toleranta mot bus i juniorklassen än i tex öppenklass. Men det är ju bra att han är positiv :D

Hihi, ja jag fick faktiskt höra det häromdagen när jag oroade mig lite. Vissa dagar är han superföljsam och nästa gång är det mest bus å han studsar runt. Men jag vill ju att han ska älska det också så man kanske inte vågar dämpa honom för mycket? Tur vi får vara junior ett tag till :D

Hihi, ja jag fick faktiskt höra det häromdagen när jag oroade mig lite. Vissa dagar är han superföljsam och nästa gång är det mest bus å han studsar runt. Men jag vill ju att han ska älska det också så man kanske inte vågar dämpa honom för mycket? Tur vi får vara junior ett tag till :D

Och innan det är dags att flytta upp har ni varit iväg massa ggr så han kan allt :)

KL
Nu har vi haft avslutning på en av kurserna, nästa börjar 29 maj. Parallellt fortsätter vardagslydnadskursen som håller på in i juni. Idag gick det så bra som det kan gå. Hon brydde sig inte om de andra hundarna alls nästan under de få övningarna vi kunde göra. Hon busade lite med en Rottweilervalp innan bara. Hon skällde inte, for inte fram med jätteryck som är mer regel än undantag, hon skötte sig exemplariskt :D Att vi inte kunde göra så mkt berodde på att jag fick ta med mig minsta dottern då jag inte hade barnvakt. Hon skötte sig inte exemplariskt. Jag fick jaga efter henne och hörde knappt vad tränaren sa alls. Så otroligt tråkigt. När hon då for runt som en skottspoling och kollade på alla nya saker var hon iofs en perfekt störning för hunden :D Men det känns som tiden var bortkastad, kunde ha stannat hemma istället. Vi bytte miljö på slutet och gick ut på travbanan där de hade inkörningslopp och detta var ju superspännande. Älsa var jätteintresserad av hästarna och hade nog gärna sprungit ut på banan, jäkla matte på andra änden av kopplet ;)

Kul o höra! :)

Jag o Aska klarade igår Allmänlydnadspasset, med alla kryssen under "Mycket väl genomfört"!
Snacka om att matte var stolt när vi åkte hem! Men jag säger hela tiden, att vi har lyckats få en riktigt snäll o bussig hund.
Så nu ska vi träffas om 2 v sen är de kursavslutning! Till hösten tror jag att de blir Allmänlydnad 2 och Agility :)

KL

Orolig matte sitter och väntar ut tiden.. hunden har ont i ett ben, mest troligt ordentlig växtvärk, men vetrinären vill ha in hennes snarast möjligt för undersökning och röntgen så kl 14 har vi tid :( hunden fastar och förstår inte varför hon inte får äta och matten vankar av och an :D Nej det känns så skönt att kolla det nu när hon haltat ett tag och är märkbart påverkad, gnäller och har sig.

Nej ordentlig växtvärk/inflammation så hon ska äta Metacam i 14 dagar om jag inte ser att det vänder närmaste dagarna. Röntgen gick över förväntan och vi slapp sövning/sedering *skönt* Jätteskönt att ha det kollat iaf så jag vet att det inte är ngt farligt och man kan anpassa motion och träning efter dagsformen.

Skönt med en duktig hund och att det inte var värre än inflammation, även om det är jobbigt i sig.

Själv har jag upptäckt att 1-åringen är jättekänslig för värme. En timmes promenad och han flåsar som en blåsbälg (eller ja, nåt ditåt). Sen vilar han i skuggan i trädgården flera timmar. Rätt skönt i och för sig, men funderar på hur det kommer gå när vi ska vandra lite i fjällen i sommar.

Ja det är den vi funderar på! Ligger svenstavik långt från Östersund? Tycker absolut att vi ska ses om vi kommer :)
Jag är jättenervös nu inför vår första officiella men någon gång måste ju vara den första! När vi for på vår första inoff. så hade jag aldrig varit på en utställning, men hade en kompis med som kunde förklara och ge tips! Det gick bra, vovve blev big-1 valp och det gav mersmak :) Har inte varit på någon ringträning men ska faktiskt fara nu när de arrangerar en här lite längre fram :)
Vi hade tränat lite på att han skulle kunna stå och springa med mig men han vill fortfarande sätta sig ibland. Och ibland så busar han mer än springer men det är ju faktiskt roligt att han tycker att det är kul också!!

Vilken häftig bild, vad är det för ras?

Ja det låter ju lite skönt men trist att behöva bli så påverkad. Vi var upp till bäcken igår här i skogen vid mig och hunden svalkade av sig och busade lite med en valp, tänkte att benet skulle bli rejält försämrat men det blev det inte. Dock sov hon efteråt länge länge så jag passade på att gå till en granne och drack kaffe :) Det är så fantastiskt härligt nu när det äntligen är varmt och man kan sitta ute och sola - som jag har längtat!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 639
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat