Sv: Valp 2012
*KL*
Hur går de för alla "valpisar"?
Vad gör ni, vad har ni gjort?
Stor valp nu =) Hur stor tror du hon kommer att bli?
För oss går det mesta bra men en del mindre bra. Kiro är 16,5 månader nu och är en lite kelpiekille, ca 48 cm hög och väger runt 16 kg när han är i lagom hull, nu är han lite tunn och vägde sist bara 15,5 kg.
Enklare och tryggare hund mentalt kan man knappt få tror jag, tre flyttar och alldeles för mycket ensamtid(8-10 h om dagen 4 dagar i veckan) under tre månader, inga problem. Visst var det inte optimalt men han är så trygg i sig själv att han finner sig i det mesta.
Nu har vi hittat en riktigt bra daghusse som han har varit med flera dagar i veckan den senaste månaden. Daghusse är pensionär och bor i samma hus och hämtar och lämnar Kiro i vår lägenhet, de går på promenader, leker, tittar på tv och kliar mage och volontärarbetar på golfbanan (passivitetsträning för Kiro). Varje gång jag träffar daghusse får jag höra hur bra Kiro har sköter sig
Vi har även debuterat lydnadsettan med ett andrapris på 154 poäng, vi nollade läggandet och det beror på att jag har grundtränat just läggande för dåligt. I övrigt kändes tävlingen riktigt bra även om det fanns en hel del jag borde ha gjort bättre men det är inte lätt att veta första gången någonsin på lydnadstävling.
Lite jobbigt har vi haft det med att han blivit sned i kroppen och får väldigt spända muskler i bakbenen och har lite dålig balans i bakdelen men det blir allt bättre med massage, stretching, simning och pilatesbollträning.
Spanar ut över vattnet:
Glad hund:
Med favoritgosedjuret: