Sv: Valp 2012

Tänk att man kan få sådan energikick av en hundkurs, var iväg igår kväll och är fortfarande euforisk. Det gick så himla bra. Jag har en studsboll som far upp och ned med massa valptag men hon kan så himla mycket och vi har så jäkla kul tillsammans där :) man ser att det går framåt för varje gång på alla fronter.

Fiffi fixade ett trixigt spår idag med vägpassager och vinklar. Hon bara tuffar på och är tydligen väldigt spårsäker. Goa söta voffan är så redig.

Spåra verkar de flesta hundar tycka är väldigt kul, kör ni viltspår eller personspår?

Kl.

Idag har vi gjort MH :D Varmt var det så på slutet var Kiro helt slut men kul var det tyckte han. Tyvärr så fick han vittring på avståndsfiggen vid aktiviteten och så ville han springa och titta efter den och blev lite orolig. Normalt är han ev väldigt cool kille som gärna tar det lugnt ett tag ibland. Han var inte heller särskilt nyfiken på overallen, skramlet eller spökena utan hängde hellre vid publiken eller någon annan godtycklig person än att kolla vad matte höll på med, lojal hund, NOT :meh:

1a.Kontakt hälsning : 5
1b.Kontakt samarb. : 4
1c.Kontakt hantering: 4
2a.Lek 1 leklust : 5
2b.Lek 1 gripande : 4
2c.Lek 1 grip/dragk : 3
3a 1.Förföljande : 2 (såg nog inte trasan)
3a 2.Förföljande : 4
3b 1.Gripande : 1
3b 2.Gripande : 5
4.Aktivitet : 4
5a.Avst.lek intresse: 3
5b.Avst.lek hot/aggr: 1
5c.Avst.lek nyfiken : 5
5d.Avst.lek leklust : 3
5e.Avst.lek samarb. : 3
6a.Överr. rädsla : 3
6b.Överr. hot/agg : 1
6c.Överr. nyfikenhet: 2
6d.Överr. kv. rädsla: 1
6e.Överr. kv. intr. : 1
7a.Ljud rädsla : 4
7b.Ljud nyfikenhet : 2
7c.Ljud kv. rädsla : 1
7d.Ljud kv. intresse: 3
8a.Spöken hot/agg : 1
8b.Spöken kontroll : 5
8c.Spöken rädsla : 1
8d.Spöken nyfikenhet: 1
8e.Spöken kontakt : 5
9a.Lek 2 leklust : 4
9b.Lek 2 gripande : 3
10.Skott : 2

Sammanfattningsvis: SOCIAL, reagerar ganska mycket men har bra avreaktioner, inte aggressiv, inte särskilt nyfiken på saker som inte är människor, nyfiken på skott (vred sig mot ljudet vid skotten under passivitet, ville nog köra budföring som vi har gjort en del med skott).

Fint MH!
Kommer bli spännande att göra med labben sen, men då han är i en liten spökperiod så vill jag inte göra det än, utan vi väntar nog tills nästa vår.

KL
Vi har också gjort MH i helgen. Varmt! och 3 timmars försening men jag är nöjd med resultatet:

1a.Kontakt hälsning : 4
1b.Kontakt samarb. : 3
1c.Kontakt hantering: 3
2a.Lek 1 leklust : 3
2b.Lek 1 gripande : 3
2c.Lek 1 grip/dragk : 2
3a 1.Förföljande : 3 (Borde varit 4or för hon galopperade på så fort hon kunde, hon är bara så sjukt långsam :o )
3a 2.Förföljande : 3
3b 1.Gripande : 2
3b 2.Gripande : 2
4.Aktivitet : 2
5a.Avst.lek intresse: 2
5b.Avst.lek hot/aggr: 1
5c.Avst.lek nyfiken : 4
5d.Avst.lek leklust : 3
5e.Avst.lek samarb. : 1 (sprang tillbaka till mig fastän figuranten bollade med leksaken och tjoade, sen sprang hon iväg bakom publiken och badade i ett dike, där fick jag hämta henne )
6a.Överr. rädsla : 3
6b.Överr. hot/agg : 3
6c.Överr. nyfikenhet: 3
6d.Överr. kv. rädsla: 1
6e.Överr. kv. intr. : 3
7a.Ljud rädsla : 2
7b.Ljud nyfikenhet : 5
7c.Ljud kv. rädsla : 1
7d.Ljud kv. intresse: 1
8a.Spöken hot/agg : 3
8b.Spöken kontroll : 3
8c.Spöken rädsla : 5
8d.Spöken nyfikenhet: 3 (hon gick fram till det vänstra spöket när jag gick fram till det högra)
8e.Spöken kontakt : 4
9a.Lek 2 leklust : 3
9b.Lek 2 gripande : 2
10.Skott : 1

Senast ändrad:

Intressant att se. Och jag skrattade gott av att läsa att hon badade i ett dike :D

KL
Har anmält labben till vårt första officiella sammanhang - två starter i rallylydnad samma dag. Vi har en månad på oss att träna, så vi får se hur det går. Är fundersam på hur pass han orkar hålla koncentrationen en hel bana, men det märker vi ju snart.

Åh det kommer nog att superbra :) Spännande :)

Kl
Här går det så fort framåt nu så man hinner knappt med. Tänk om jag vetat när hon var 4-5 mån att hon skulle vara en normal hund vid 9 mån :D ikväll har vi dock varit hos "sjukgymnast" och fått laserbehandling och stretchning på otrevlig växtvärk. Hjälper det så var det väl värt pengarna. Det var så illa att hon senaste dygnet skuttat runt på 3 ben och knappt kunnat kissa eller bajsa då hela världen vart konstig av att inte kunna hålla balansen. Var inte kul alls varken för hund eller matte :( Så nu ska jag köra massage och hålla blodcirkulation igång och så får vi hoppas att hon är bättre när lasereffekten gått ur.

kl
Här är det jobbigt igen. Vovve har ju varit under utredning och de kom fram till att han är allergisk mot fodret..vi hittade ett foder han verkade tåla och han har mått bra även efter medicinen slutat. Sen ville ju vet. att vi skulle prova oss fram till vad han tål o inte tål och hittintills har jag ju inte hittat något han tål av det jag testat, och han har varje gång blitt dålig men sen har det gått tillbaka och han mått bra igen när han bara fått sitt foder. Tills för någon vecka sedan då jag testade att ge honom ett litet ben från hjort. Han blev dålig och blev sedan lite bättre, men inte bra. Och nu verkar vi vara tillbaka där vi var från början, han vill inte äta och mår dåligt. Jag skall ringa vet imorgon och höra om jag får ge honom medicin igen, har den hemma men vet ju inte vilken dos han ska på. Är nu rädd att han inte längre tål sitt foder också.. ursch. =/ Min stackars lilla kille.

Men åh så jobbigt :( Skickar massa kramar. Hoppas du får ngt bra svar av vetrinären och kanske kan ge honom medicin igen. Kan det kanske vara så att han tål sitt foder och bara behöver medicin och att det bara är extra jobbigt nu så det därför verkar som att han inte tål fodret? (lång mening, hoppas du förstår hur jag menar..)

Förstår hur du menar, har tänkt så själv och hoppas att det är så!
Har fått i honom lite mat nu och han åt själv sina kycklingklubbor efter ett tag. Ville inte ha dem först. Verkar må lite bättre efter mat iallafall! Tror det blir värre när magen är tom också.

Visst har han kväljningar? ofta kväljs de ju av tom mage så det kan ju vara så. Håller tummarna att det ger sig snart! foderallergi är ju ett gissel utan dess like :(

Han har kväljts en gång sen vi kom in från morgonpromenaden men inget när vi gick ut eller före det. Men han vill inte äta, tar några bitar om jag ger med handen men annars stirrar han bara på mig. Har ringt vet. och hamnade på "ringlistan" så jag hoppas hon har tid att ringa upp mig. Det tog inte många dagar tills han började äta och må bättre igen sist när han fick medicin så jag hoppas vi får ge även om det hade varit himla bra om det gick utan.
Men vetten i sthlm sa också att han kunde faktiskt behöva äta medicin längre än vad han ordinerat från början just eftersom han gått med det så länge. :( Det tog ju lång tid innan de skickade oss till sthlm för gastroskopin..

För mig låter det rätt logiskt att han kan behöva längre tids behandling när han gått så länge. Det behöver ju vi människor oxå. Hoppas de ringer snart så ni kan ge honom.

Nu har vi medicin! Vi ska köra samma "kur" som första gången, å det känns så skönt. När vi kom hem sa han att han ville ha mat o åt den själv. Skönt. Då har han ätit lite iaf. Han ville inte alls äta igår =/
Jag hoppas att han blir bättre och klarar sin mat. Jag o sambon har bestämt att det spelar ingen roll vad han tål och inte tål nu, tål han sin mat så får han äta den och vi gör godis själva som vi vet att han tål, så får det vara så. Så det hinner läka ut på riktigt någon gång. Jag förstår inte riktigt det där att man ska testa gång på gång för att veta vad han inte tål..har vi något han tål så räcker väl det just nu tycker jag! Så vi inte retar upp magen igen!

Helt rätt! Kör på det nu så magen får vila och läka. Så skönt att läsa att han fått medicin nu fina vovven.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 644
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka