• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Amk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 626
  • Visningar Visningar 163 761
Sv: Valp 2012

Hujedamig. Nu är jag nervös. Tävling på lördag för oss :crazy: ni kan ju hålla en tumme om ni vill!
Vi har verkligen varit flitiga med tränandet och det funkar bra, men vem vet vad som händer när jag blir nervös!

Fick förresten till en hyfsad exteriörbild här om dagen. Tänk vad bra om pälsen kunde stanna i den här längden. Men han har fått en enorm krage, så sån tur har jag väl inte. Ingen som kan tro att det bor en liten mager 23-kiloskille i den rocken :)

564376_10151338396147343_1822148381_n.jpg

Senast ändrad:

Han är så läcker! :love: Håller tummarna för er!

Vi ska på utställning i helgen, två st inoffare. För en gångs skull är vi fler Eurasier med, 2 st tikar också, ska bli kul! :)

Vidskeplig som jag är så vågar jag inte skriva ordet på t. Men ni förstår vad jag menar ;)

Lycka till bollen! Kul med utställning! Jag ska ställa på en inoff. i juni. En som mest är på kul med både renraser och blandraser. Den hålls varje år på grannön och är väldigt populär :)

Vad roligt! Såg att det ska vara en sån här där vi bor, jag är lite sugen på att ställa pappas blandis bara för att jag tycker det är så jäkla kul med utställningar! Det trodde jag verkligen inte att jag skulle tycka..
Haha, jag låter bli ordet på t. jag också ;)

KL
Min hundvakt har fått nytt jobb så han kommer att jobba dagtid istället för kvällstid varpå jag måste hitta en annan lösning för lilla hunden. Hon kan ju vara själv några timmar och eventuellt kan jag leja en granne att gå ut med henne 2 ggr medan jag jobbar. Men vad brukar man ge för ersättning? Jag tror jag vill ge henne månadsbetalning, typ en viss summa för varje dag hon går ut, men hur mycket är skälig ersättning? Hunddagiset här i stan tar 2500 kr för en heltidsplats (de har halvtid- och heltidsplats) och det känns som enormt mycket pengar. Det är min morbror som har henne nu och han vill inte ha betalt i pengar utan mer ngn middag eller present då och då därför jag inte riktigt vet..

Vad man ska ge till hundvakten tycker jag är svårt. Vi har för det mesta haft sambons syster som har bott här väldigt mycket och då har vi räknat det som tjänster och gentjänster, när vi har behövt hjälp av någon annan har det varit enstaka tillfällen och då har vi betalat ganska mycket. Funderar dock på om vi ska försöka ordna med någon som kan ta henne på dagarna beroende på hur jobbsituationen för mig kommer se ut, men jag har ingen aning om vad jag skulle betala.

Jag opererade nyligen vänster axel och går med armen i mittella, ganska intressant att se hur hon reagerade på mitt ändrade kroppsspråk. Fick kämpa ett litet tag med mitt eget kroppsspråk och så har vi mött varandra någonstans mitt på vägen som det ser ut nu.

20130414_131857_zps18394c4b.jpg

IMG_20130418_150939_zps802eb968.jpg

Era tummar gjorde verkan :) trots extremt nervös matte skrapade vi ihop 174 poäng och ett förstapris. Tredjeplacering av 12 startande :) nu blir det att ladda inför 8 maj :)

Grattis! Inte dåligt jobbat, tycker du verkar ha en riktigt härlig och positiv vovve efter vad du skriver här:)

Vi har råkat ut för sattyget glaskross idag när vi lekte ute:( Distriktsveterinären trodde inte det behövde sys, men smådjursklinikens veterinärer tyckte vi skulle komma in imorgon på jouren och se om det behöver sys. Glad i hågen är hon iaf även fast hon är trebent:)

Tack! Ja, han är en rikig going som är med på allt jag vill hitta på :)

Nej, fy vad trist med tasskada :( hoppas det läker fort!

kl
Ulay blev BIM på inoffen m. följande kritik:
13 mån. pampig hane av härlig typ. Kraftfullt huvud med fina proportioner, mörka vackra ögon. Välkroppad med fina vinklar fram, önskat något bättre knäledsvinkel, men rör sig med utmärkt steg. Mycket vacker päls. Tilltalande helhet.

Första gången vi fick ställa mot andra eurasier, två tikar som vi känner :) roligt. Hon sa att hon valde tiken som BIR för att trots att hon var för trång fram så fick hon bättre rörelser i.o.m att hon tyckte att Ulay var för rak i knälederna.

Imorgon blir det en till inoff men denna gång är vi ensam i rasen igen. Då skall vi prova ett annat utställningskoppel för jag tror att vovve stör sig på kedjan, när den dras åt. Han springer på tre ben och vill liksom klia sig runt halsen då. Så skall prova med ett vanligt ställbart o se om han trivs bättre med det. Nöjd med dagen iallafall och skönt att få åka hem så tidigt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 025
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 660
Senast: Digbil
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 310
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur