Sv: Valp 2012

Hehe, äpple är det bästa som finns enligt Stoja.

kl
Träningsmässigt en stjärna, men hemsk nog att aldrig bli rumsren. Det är min dam det ;)

Nu har jag och Fiffi varit på personsökskurs - första träffen. Hon gjorde allt man skulle och kunde tillochmed vara med och fika. Så duktig.
Nu ska vi ut här hemma och göra samma sak med Humla...2 för priset av en kurs. Hihi.

Äsch - på sökkursen behövs ingen grundlydnad. Några av hundarna var mer högt än lågt. En perfekt kurs för den som vill göra något utan krav på lydnad. Sen när man får en lagom trött aktiverad hund så kan man träna lydnaden.

perfekt :D låter så kul med alla kurser, vill också! när grundlydnaden sitter då jäklar :D

Lydnad är en färskvara, iaf om man frågar min hund :angel: Så om den någonsin sitter som ristad i sten är en bra fråga.

Tror att kurser där man har kul med hunden bidrar till en bättre relation och därmed också en bättre grundlydnad.

Kl.

5:e maj blir det MH för min lilla kille. Troligtvis blir det husse som ska gå det för att mattes instabila nerver inte ska ställa till det för Kiro. Han är extremt känslig för mina signaler på gott och ont. Ska bli spännande att se resultaten i vilket fall.

Vi går just nu en kurs i tävlingslydnad med en mycket meriterad och erfaren instruktör. Lite annorlunda upplägg mot tidigare kurser vi gått men det är nog bara bra så det är mer tävlingsförberedande. Istället för att alla nöter moment separat får vi gör ett moment i taget framför de andra, nervöst men nyttigt. Vi jobbar mycket med att det ska bli rätt vid första försöket.

I övrigt så har vi kommit igång ordentligt med både spårandet och uppletandet vilket går riktigt bra. Kiro verkligen älskar att spåra men kan ha lite för bråttom ibland.

Och om mindre än två veckor börjar vår nybörjar agilitykurs.

Äsch - på sökkursen behövs ingen grundlydnad. Några av hundarna var mer högt än lågt. En perfekt kurs för den som vill göra något utan krav på lydnad. Sen när man får en lagom trött aktiverad hund så kan man träna lydnaden.

Det borde finnas en gilla-knapp som på facebook :D
Det är så skönt på kursen vi går nu på söndagar, där är det några som är klockrena, gör allt och lite till, medan andra springer runt och är helt galna haha min hund är lite däremellan. Igår gick allt lite sisådär. Inte så mycket fokus på mig, allt annat var mer intressant. Då backade jag och så belönade jag de tillfällen hon faktiskt noterade mig i stället. Instruktören var på mig lite grann och gav mig tips med kopplet, när jag skulle nonchalera etc och bad om ursäkt om jag tog illa upp men jag blir ju bara glad för alla tips :p

Lydnad är en färskvara, iaf om man frågar min hund :angel: Så om den någonsin sitter som ristad i sten är en bra fråga.

Tror att kurser där man har kul med hunden bidrar till en bättre relation och därmed också en bättre grundlydnad.

:up: så är det nog absolut. Gäller att komma ihåg det bara när jag tycker att hon har knäck i öronen och varken ser eller hör mig :D Relationen är ju A och O. Utan den är det svårt att få till annat. Om vi inte får till annan träning så gör vi åtminstone kontaktövningar ofta ofta.

kl

Wildwilma - kul med MH. Vi vänter dock tills nästa år med vår ungpojke, som är rätt så omogen just nu och går igenom en spök-fas och ska skälla på saker och ting.

Var för övrigt och röntgade höfter och armbågar på honom idag, nu är det spänd väntan på resultatet.

*KL*

Bentley har fyllt 7 månader och har vuxit både i knoppen och kroppen. Han är en jättehärlig och rolig jycke! :love:

sittakvarmindre.jpg

finabentley.jpg

KL
Jag såg att Leonbergerklubben har MH-test i sept och okt i Nossebro.. Hon blir ju 1 år 1 aug.. får väl se då om det känns aktuellt eller om man kan skjuta på det. Nossebro ligger ju också väldigt långt från Östersund.. Ska kolla också med uppfödaren om hon planerar ngt MH för alla valpar då hon ju behöll en. Vore ju smidigt om man kunde göra det tillsammans :)

Det tror jag med. :) För mig som inte tävlar den typen av grenar så är kurser ett sätt att hela tiden hålla vardagslydnaden/kontakten/den goda relationen uppdaterad.

Oj vad fin han är! Du och dina hundar är verkligen en ambassadör för korthårscollie. Jag tror att många här (däribland jag själv) har fått upp ögonen för rasen tack vare dig.

*KL*
Jag var med Gaia igår hos fysioterapeuten för att kolla upp att allt är okej innan vi sätter igång med träning på riktigt. Tyvärr var det inte riktigt okej. Hon är öm och spänd i ländryggen. Hon har haft väldigt svårt att hänga ihop under uppväxten och bakdelskontrollen har inte varit så bra. Vi har jobbat med det, men tydligen behövs det mycket mer. Så nu ska vi massera dagligen och framförallt jobba med de små stabiliserande musklerna kring länden. Vi har återbesök om drygt en månad för att kolla upp det igen.

KL

HD grad B
ED ua (0)

:D :up:

Grattis!

Kl.

Kiro har också varit på fyskoll, hos en sjukgymnast för hundar (och kanske katter). Hon hittade inga större fel men vi fick tips på övningar för att stärka han svagheter. Han har bland annat en ganska lång rygg. Vi bokade även tid för tillfälle ett av fem för att ta "simkörkort" så vi kan börja simma på egen hand framöver och Kiro kan finna sig i det. I somras ville han inte bada så det blir spännande.

Just nu har vi en lite tuff period efter att ha flyttat 3 gånger på drygt 2 månader så är både jag ock Kiro lite stressade tror jag. Idag blev jag ganska irriterad på honom när vi var ute och allt annat var intressantare än matte. Han gjorde visserligen det jag sa men verkade inte bli glad när jag försökte belöna :( Lite samma problem i lydnadsträningen till och från så just nu känns lydnadstävling långt bort trots att vi egentligen har alla moment klara.

Nu ska vi inte flytta på ett bra tag och har en hel del roliga aktiviteter som drar igång så förhoppningsvis kan vi hitta en bra samspel snart igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 655
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka