Sv: Valp 2012

För övrigt har unghunden dragit på sig kennelhosta, gissar på att han fick den i samband med den inoff. utställning vi var på för en vecka sedan.
Igår var det rejält hostigt och febrigt, idag är febern borta, hostan har minskat men han är fortfarande trött (inte konstigt).
Adjö träning på klubben nästa vecka och den planerade apporteringen vi skulle prova på nästa helg..... :(

Tack! :) Jättekul med kritiken :)

kl*
Förresten, vi fick höra idag att man kan bli diskvalificerad om vovve backar/drar sig bakåt när domaren ska kolla tänderna? Är det verkligen så? Han är inte otrevlig på något vis, har fått beröm av de domare vi mött (bara inoff) och ingen har sagt något om att han drar sig lite bakåt. Jag brukar stötta honom och prata med honom och han låter ju alla domare titta på hans tänder även om han kanske inte gillar det. Men han gör inget mer än att dra sig lite bakåt!

Att hunden backar brukar inte innebära en disk. Däremot om hunden backar, morrar, inte går att ta i alls eller liknande, då kan man få KEP (kan ej prisbedömas). Det hette så förut i alla fall. Domaren måste ju kunna ta i hunden för att kunna göra en bedömning.
Så fortsätt träna bara, så ska det nog gå bättre. Men tror inte du ska oroa dig för disk.

Det var det jag tänkte också, att det verkar konstigt om man skulle bli disk. bara för att hunden backar/drar sig bakåt lite. De får ta i honom överallt och han är glad när vi kommer fram till domaren, men just vid tandvisningen så drar han sig bakåt lite. Men då ska jag inte oroa mig så mycket för det utan bara träna vidare :)

+ chiara Tack! :)

Idag ska vi iväg på en till inoff. men jag är såå trött! Skulle vilja vara hemma och sova. Men lite kaffe och en morgonpromenad så vaknar man väl till!

Åh vad kul, fortsätter med tumhållningen ;) Men det är klart det kommer gå tokbra :)

Själv ska jag förlänga min altan och bygga på mer plattor i blåsten. otroligt dålig tajming. Tycker sådant där är jättetråkigt när man måste klä på sig till tänderna för att vara ute. Hunden njuter dock till fullo när hon ligger ute i sånt här väder.

Här har det också blåst som tusan idag men som tur är skiner solen. Men man blir ju så trött av blåsvädret!
Idag blev vi BIG-2 med följande kritik:
Maskulin hane av utmärkt typ. Utmärkt huvud med små trekantiga öron, vackra mörka ögon, korrekt bett. Utmärkt hals och rygg, bra bröstkorg för åldern. Välans. svans. Till. vinklad. Rör sig väl, vacker päls och färg. Välvisad!

476911_511770852217445_34712689_o.jpg

Åh, grattis!! :D han är galet söt, din hund!

Fick ett mail från Mattis brorsas uppfödare igår. Han bor i skåne eller nåt, men ska upp på utställning i vänersborg i juni. Så då måste ju vi också anmäla oss dit ;) har inte ställt sedan backamo i augusti så det blir spännande! Men helgen innan är det inoff. på orust så då får vi tränat lite :)

haha men min engelska är ju så dålig! å det är typ utländska domare på alla vi ska på :S åsså fattar jag ju inte det där med färgena på korten de håller upp å hur jag ska förstå att jag ska in igen osv :P Vi har tex. alltid varit antingen ensam i rasen eller ensam hane, så även om jag läst på hur det går till så har jag ju aldrig sett det på riktigt :P haha! Men det kommer säkert gå vägen, vi har ju övat lite iallafall!

*kl*

Min lilla tjej har blivit nerklippt för ett par veckor sedan, vilket ledde till att en speciell soffkudde fick börja agera solplats. Skönt att värma sig, lite som en leguan :)

penny_22.jpg

För övrigt har unghunden dragit på sig kennelhosta, gissar på att han fick den i samband med den inoff. utställning vi var på för en vecka sedan.
Igår var det rejält hostigt och febrigt, idag är febern borta, hostan har minskat men han är fortfarande trött (inte konstigt).
Adjö träning på klubben nästa vecka och den planerade apporteringen vi skulle prova på nästa helg..... :(

Och där försvann hela vårens träning (på klubben och med apportering), då herrn inte blivit bättre utan en röntgen idag visade på förändringar i lungorna. Vila, antibiotika och undvika andra hundar i ca 1 månad efter att han blivit bra för att han inte ska smitta.
Jahapp, nämen...bättre sent än aldrig att komma igång med träningen antar jag. Och kennelträff med träning, vem vill gå på en sån egentligen :meh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 651
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka