Sv: Valp 2012

Kanonbra tips, tack :)

Jisses vilken skillnad, så liten och toksöt och nu så stor och vacker. Älsa har ett liknande band men rosa fleece istället för blå :D
Vad kul att ni har kommit så långt, ni är jätteduktiga!

KL
Tränar ni alla hunden för ngt eller är det ngn som har en ren sällskapshund?

Vi har börjat allmänlydnad nu, har gått två tillfällen ännu. Det är jättekul, tycker Aska, för där är många med som var på valpkursen ;D
Det funkar bra, just nu är de nog lite trots, ffa inomhus..
Men hon växer fortf så de knakar. Nu är hon 7 månader och 2 veckor :)

Han är främst sällskapshund, men jag hoppas och planerar att köra tävlingslydnad mot championat med honom. Sen ska vi prova på apportering också, måste ju köra det rasen är avlad för. Och lite bruks. Ja, vi ska prova det mesta och se vad vi gillar tillsammans.

Jisses vilken skillnad, så liten och toksöt och nu så stor och vacker. Älsa har ett liknande band men rosa fleece istället för blå :D

KL

Alltid bra att dela erfarenheter :laugh:

Haha utseendet har ändrat åt det hållet och temperamentet åt det andra. Från en galen liten piraya som skulle smaka (= bita hårt med sylvassa tänder) på allt till en ganska sansad och duktig kille som inte biter på något lovligt :love:

Kiro var egentligen tänkt att bli en "aktiv sällskapshund". Han skulle följa med husse ut och springa och vi skulle prova på lite olika aktiviteter osv. Men jag insåg ganska snabbt hur förbannat kul hund att träna med jag hade så då gick det av bara farten att börja träna för tävling. Nu är vi eventuellt på gång att ta upp ytterligare än gren, antagligen den tuffaste för både honom och mig om vi lyckas komma med. Min lilla kille har lite att bevisa den här veckan och om det går bra då kanske även de närmaste månaderna.

KL

Min är väl ren sällskapshund i den bemärkelsen att vi inte siktar på tävling i någon form. Men aktiv sällskapshund vågar jag säga att hon ska bli! Det är även tänkt att hon ska kunna apportera hjälpligt, dock inte för jakt.

Kl
Hoppas ni har en härlig påskhelg :-) vi har haft det himla lugnt och ensamt då 7-åringen fick magsjuka på skärtorsdagskvällen *usch* men fina dagar och hunden har mest legat ute och njutit av solen.
Då vi kommit så pass långt i allt har jag nu startat lätt med spårning. Är endast i matte-sök-fas och det går riktigt bra. Himla kul :-) detta är ngt jag absolut vill utveckla! Även om det bara är på en lätt nivå.

KL

Snabba ryck, efter ett samtal ikväll har jag fått plats på vardagslydnads-/unghundskursen som börjar på söndag. Så kul att få fortsätta direkt i stället för att vänta till slutet av maj.

Va kul med kurs. Jag och Humla var på ringträning idag och denna gång var hon mycket lugnare. Fiffi o jag ska börja på personsökskurs den 14 april.

vad kul, berätta gärna hur det går :) härligt att hon var lugnare, det värmer ju i hjärtat när man ser att de hajjar grejjen och att det går bättre för var gång.

KL

Igår mötte vi en 5 årig Leonbergerhane på en av våra promenader. Jag trodde det var en tik för den var väldigt smal och hade inte den klassiska lejonmanen som hanarna har. Jag trodde heller inte att den var hela 5 år då den såg så tanig ut. Vågade dock inte säga ngt om det och han var såklart fin ändå. Men tänk vad olika det kan vara. Killen som hade den hade även en svart-vit Landséer som däremot var hur maffig som helst. Massa päls, kraftigt byggd och riktigt maskulin. Två raka motsatser :)

KL

Meningen var väl att han egentligen skulle vara "bara" sällskapshund. Men med tiden har det vuxit fram att jag vill prova på olika grenar :) och se om det finns någon gren som vi båda trivs med och tycker är skoj liksom.
Så har kommit med på en rallylydnadskurs men den har inte börjat ännu. Också går vi på ringträning och ska ställa på vår första officiella i maj! :)

Åh vad skoj, du måste berätta hur det går :)

KL
Hunden var riktigt sur igår när hon inte fick smaka äpple. *jäkla ställe man bor på*
wpid-dsc00724.jpg

Vi var på nya kursen i söndags och det var hur roligt som helst, var alldeles euforisk efteråt :D Enkla bra kontaktövningar, jättefina hundar, kanonbra instruktörer. Började med kontaktövningar och så kommer det fortsätta med vardagslydnad, följsamhet, miljöträning etc etc etc. Kommer bli bra det där :)

Det ska jag göra! :)
Å så skoj att komma hem efter kurs och känna så!! Jag längtar tills vår sätter igång och hoppas jag får känna så också..sen jag slutade med hästarna saknar jag verkligen den där känslan när man får komma hem efter en träning som gått bra! :D

Oj, kul att den här tråden är igång än :)

Min kille är 14 månader nu och även om han fortfarande är valpig så märker man att han börjar bli vuxen :)

Om lite drygt en vecka ska vi debutera i lydnadsklass 1. Spännande och nervöst :)

En bild från idag
62628_10151337263437343_815204207_n.jpg

KL
Min lilla skrutt fyllde 1 för drygt en vecka sedan. Vi ska snart börja en nybörjarkurs i rallylydnad vilket ska bli jättekul! Också skall vi ställa ut officiellt för första gången i maj! :)

ititNq6H0B7FN.jpg

Min "nästan 2012" valp (hon kom ju hem dagen före julafton 2011) har vuxit upp och är nu en härlig och galen 1,5 åring:D Fullt ös medvetslös, men massor av kelsjuka däremellan. En otroligt härlig tös som tycker att matte är det absolut bästa som finns.

Sover gott med ett gosedjur i käften som vanligt

Untitled by heffalklumpens, on Flickr

Snö och bästabollen = urkul

Untitled by heffalklumpens, on Flickr

Vacker tjej :)

Fina Polly by heffalklumpens, on Flickr

Älskar att hoppa upp på allting hon ser

Hoppa-upp-på-allting-Polly :) by heffalklumpens, on Flickr

och efter snörbollen är Kong Wubba bäst

Polly 1 år by heffalklumpens, on Flickr

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 668
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka