Sv: Valp 2012
KL
HEEEJ!! har helt missat tråden och valpen har ju nu hunnit bli 10 månader. Så jag gör en presentation tänkte jag.
Han är en Lagotto Romagnolo och vår första sådana. Tidigare har vi haft boxrar så detta kan man ju tro är lite annorlunda men det tycker jag inte så här 7-8 månader senare.
Jag var ganska kräsen när vi letade valp. Hade träffat många lagotton och pratat med flera uppfödare. Till slut hittade vi rätt och har inte ångrat oss en sekund
Han har precis det som vi vill ha i en hund. Otroligt balanserad, mjuk, uppmärksam och trevlig. Fungerar med allt både människor och andra djur. Vi har frigående höns i trädgården, katter och en häst, han är kompis med dom allihopa, ingen jakt överhuvudtaget. Han fullkomligt dyrkar syskonbarnen som är 2-5 års åldern, är försiktig med svärmor när hon tar han på promenader, sköter sig på stora kalas, midsommarafton etc och är hur lugn som helst
Vi har hunnit med en viltspårskurs och nu i veckan ska vi förhoppningsvis klara anlagsprovet. Vi har även deltagit i några inofficiella utställningar och en gång slutat som BIS 2:a! Fick så mycket lovord inte bara av domaren utan även uppfödare utanför ringen så nu ska vi delta i vår första nationella i juli.
Han gör mig så otroligt glad och stolt varje dag. Det kan vara allt från att han kommer på inkallning fastän haren dök upp framför nosen på han i diket han är i, att han fullkomligt struntar i kvarterets skräck den stora arg schäfern till att han gosar ner sig i soffan med syrrans 4 åringar och bara låter dom klappa honom
Här är han, en bild som är tagen i vintras då ca 5 månader och en nytagen
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]