Sv: Valp 2012
Veckan som gått har varit betydligt bättre än veckan före då jag sneglade åt blockets annonssida
Tre dagar var han med på jobbet och det är väldigt bra passivitetsträning där. Jag jobbar ute hos oftast privata personer som trädgårdsmästare så en jordkrok och lina så är det bara placera ut honom
. Han är verkligen heeeelt slut efter en dag på jobbet. Sover som en gris efter det
Han ser ut att ligga avslappnad men förmodligen har han koll på allt
. Jag kör ibland med dånande häckssaxar, trimmer osv men han struntar fullkomligt i allt
Hans uppgift är att vakta fikapåsarna i skuggan vilket uppenbarligen är väldigt ansträngande
Och en sak till som slog mig i veckan är att jag fått en lagotto att inte gräva i gräsmattan! Kämpade som en idiot i våras med det när han var med till jobbet. Lagotton är verkligen kända grävhundar och envisa men jag är envisare
Igår kväll var han med på barnkalas hos släkten (stor släkt och många små barn). Ett par av barnen är inte hundvana och lite reserverade så jag behöll kopplet på inomhus så han inte började ränna efter barnen som han älskar. Han låg mitt på golvet så alla var tvungna att kliva över honom, totalt avslappnad. Dom lite mer hundvana barnen ville klappa och han uppförde sig perfekt. Dom fick honom tom att göra lite trick som high five (fast dom inte kunde uttala det så bra så fattade han ändå). Dom mer hundovana barnen vågade sen också klappa lite och han var så försiktig så. Han är så fantastiskt den lilla hunden
Ända gångerna det inte riktigt fungerar är hälsande på vuxna personer. Struntar dom i honom struntar han i dom men när dom närmar sig och gulligullpratar med han blir han helt till sig. Hoppar upp på dom, snor runt runt som en galning, tar med tänderna runt armarna och typ håller (inte biter utan bara håller löst)
. Har ju haft studsande clowner till boxrar tidigare men fått dom att uppföra sig när man hälsar men denna översociala lagotto är så mycket mer
Någon som har tips??