Välgörenhet

Den enda organisation som jag donerar regelbundet till ar Shelter som ar en stor valgorenhetsorganisation for hemlosa - hemloshet ar liksom en san himla dum grej, som har sa otroligt stor negativ paverkan pa manniskors liv!

Jag är tigerfadder hos WWF, om det klassas som välgörenhet? Anledningen är såklart att jag vill att tigrarna ska få finnas kvar. Funderar även på att bli östersjö-fadder (kan heta nåt helt annat).
Prenumererar även på Miljonlotteriet (IOGT-NTO).

Vilka välgörenhetsorganisationer väljer ni att donera till och varför?
Skänker till World Animal Protection, såg reklamen i tunnelbanan och föll direkt, gick rakt in i hjärtat när jag såg bilden på en björn med en jäkla ring rakt genom munnen och näsan (används som "dansande björnar") :cry:.
Skänker även till PLAN Sverige, som jobbar för jämställdhet och flickors lika villkor.

SOS barnbyar - började med det när min förra arbetsplats ”matchade” anställdas bidrag dit, så mitt bidrag blev det dubbla. Mitt månadsbidrag har fortsatt att löpa trots att jag bytt arbetsplats. Min förra arbetsgivare (advokatbyrå) gjorde även en hel del pro bono- arbete åt dem och så sitter en av delägarna i styrelsen så det känns som bra kvalitetsstämpel. Mitt bidrag går till en barnby i Ghana.

We Effect, kom i kontakt med dom när jag jobbade på mitt förra jobb och har fastnat för att ge en slant till just denna hjälporganisation.
Tycker det känns rätt att dom jobbar långsiktig med att komma ur fattigdom med hjälp av hjälp till självhjälp.

Jag är månadsgivare till Sjöräddningssällskapet och WWF (marinfadder i mammas namn som liksom fått löpa på).

Sedan ger jag mer eller mindre regelbundet till Stadsmissionen, Operation Smile, Läkare utan gränser, UNHCR och flera andra med olika intervall när jag känner att jag har möjlighet.

Senast ändrad:
Jag är månadsgivare till Human Rights Watch, UNICEF samt min lokala Emmaus. Jag valde seriösa, till synes skötsamma organisationer som jobbar med de tre områden jag känner berör mig mest.

En vacker dag ska jag ge mer regelbundet även till typ WWF, UNHCR och Cancerfonden, men med rådande ekonomiska förhållanden får det räcka med tre.

Månadsgivare till Läkare utan gränser. Även varit det åt Amnesty, WWF m fl. Ger även sporadiska bidrag till ändamål/insamlingar när det dyker upp, nu i vinter tex WWF och Musikhjälpen.

Amnesty, WWF, ett antal lokala djur/naturorganisationer, Reteti Elephant Sanctuary, Lewa Wildlife Conservancy, Sea Legacy...

Märker ju helt klart att jag skänker mer till djur och natur än till människor. :o Fast jag ger alla avlagda kläder/saker till VVA (Vietnam Veterans of America) så helt misantropisk är jag visst inte.

Har fadderbarn genom Plan. Ger på lite mer oregelbunden basis till Läkare utan gränser, Bombali Health Development(läkarverksamhet i Sierra Leone) och till olika organisationer(Rädda Barnen, Röda Korset, olika UN-organisationer) som har projekt riktade speciellt för att förbättra villkoren för flickor och kvinnor avseende t ex utbildning, säkerhet och jämställdhet.

WWF f.n. Har inte kollat hur det funkar om mitt fadderskap bara fortsätter eller om jag måste förnya men barnen fick ett fadderskap inom marin i julklapp åtminstone. Tänkte hoppa på Naturskyddsföreningen också. Båda är för miljön samt WWF även för djurens bevarande och välmående. Jag har även tankar på un woman då jag hoppas på att de ska vända trenden och lyckas ge även kvinnor utbildning och vettiga löner. Har inte kommit igång med det än bara. Såg det för bara ett par veckor sedan och jul osv kom i vägen. Det blir inte många kronor till varje i dagsläget men förhoppningsvis gör det någon skillnad :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Manji
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 616
Senast: Skjøldur
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
2 138
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4