Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

men det är väl INGEN här som på ngt sätt gullat med killen!?
Eller försvarat hans handlingar!!!

Däremot så måste man ju få diskutera händelsen ur olika perspektiv utan att det blir hetsjakt

Vem säger att jag enbart menar folk HÄR? Jag pratar även om IRL naturligtvis.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag tror man måste göra skillnad på äpplen och päron, alla har väl såvitt jag vet och kan se varit överens om att det är ett ärkesvin som någon uttryckte det.

Men att i nästa skede fördöma ev vänner, bekanta eller vad det nu kan vara är fel. Ingen, absolut ingen har rätt att döma eller tala om för vuxna myndiga människor vem de ska umgås eller vara vänner med. Det här är något som var och en själv måste få bestämma, att man umgås eller känner en person innebär inte per automatik att man delar samma uppfattning som personen blev dömd för.

Jag undrar dock i vilken annan bransch man så gärna umgås med dömda sexbrottslingar gällande barn? . Tito Beltran åkte dit för våldtäkt på en 18 åring och blev utfrusen TOTALT no mercy... I fängelserna lever dom farligt.. i Ridsporten fortsätter det att gullas... Det kan ingen förneka. Vad beror det på tro?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag blir även besviken på att övervägande kvinnor på detta forum direkt sätter sig och ursäktar honom med olika förklaringar på hur flickor/unga kvinnor beter sig.
Det är 2011 och en man ska ta ansvar för sina drifter. Oavsett omständigheter.

Var finns de inläggen?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sen om han envisas att hålla på ändå så kan man inte hindra honom, men man behöver inte smila upp sig och vara kompis.


Det innebär att denne man enligt dig inte ska ha några kompisar, alltså vänner.....för resten av livet??
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kl

Jag "känner" denna person, har stött på honom en del i hästsammanhang när jag var yngre. Förstår ilskan i tråden, och försvarar inte på något sätt det han gjort. Däremot så anser jag att man måste skilja på person och handling.
Tror inte att ridsporten håller våldtäktsmän om ryggen i större utsträckning än någon annan kategori i samhället.
Killen i fråga är en duktig hästmänniska, och det står jag för att jag tycker. Skulle gott kunna tänka mig att göra affärer med honom, men däremot kommer jag se till att hålla mina barn på behörigt avstånd från honom.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kl

Jag "känner" denna person, har stött på honom en del i hästsammanhang när jag var yngre. Förstår ilskan i tråden, och försvarar inte på något sätt det han gjort. Däremot så anser jag att man måste skilja på person och handling.
Tror inte att ridsporten håller våldtäktsmän om ryggen i större utsträckning än någon annan kategori i samhället.
Killen i fråga är en duktig hästmänniska, och det står jag för att jag tycker. Skulle gott kunna tänka mig att göra affärer med honom, men däremot kommer jag se till att hålla mina barn på behörigt avstånd från honom.


Jaha så personen i fråga har inget med själva handlingen han utförde att göra , hur sjutton får du det att gå ihop??? :eek::eek::eek:

Det här var det mest öppna dubbelmoral inlägg jag någonsin har läst :rofl:

Im in total chock :crazy:
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

med det menas väl att hans kunnighet inom yrket inte minskat bara för hans olagliga handlingar.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det kan ingen ta ifrån honom (om det är så att han är kunnig, jag känner inte till killen). Däremot hade jag inte velat stödja någon verksamhet han håller på med, genom köp, försäljning eller sponsoravtal med hästar etc.

Det känns inte riktigt förenligt med det jag tror på. Och det är min personliga uppfattning, jag lägger mig inte i andras moral och etik på den punkten.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kl

Jag "känner" denna person, har stött på honom en del i hästsammanhang när jag var yngre. Förstår ilskan i tråden, och försvarar inte på något sätt det han gjort. Däremot så anser jag att man måste skilja på person och handling.
Tror inte att ridsporten håller våldtäktsmän om ryggen i större utsträckning än någon annan kategori i samhället.
Killen i fråga är en duktig hästmänniska, och det står jag för att jag tycker. Skulle gott kunna tänka mig att göra affärer med honom, men däremot kommer jag se till att hålla mina barn på behörigt avstånd från honom.


Han är inte dömd för sina insatser som hästmänniska;)

Om man ska skilja på person och handling varför blir någon enda människa dömd för något enda brott då?

OM en människa begår liknande brott och erkänner, ber om hjälp, ber om ursäkt och själv ser sin del, då kan man diskutera och tro på att den personen kanske inte kommer att begå nya brott. (även om återfallsprocenten för sexförbrytare är hög)
Men en person som inte anser sej ha gjort fel, som inte ser något klandervärt eller märkligt i sina handlingar ska inte ha kontakt med några barn öht, vilket är väldigt svårt att undvika i hästvärlden. Därför kan den inte vara instruktör eller på annat sätt en person som barn kan bli offer för. Hur kan en ridklubb ens vilja ta den risken???

Och du skiter i alla andra barn än dina egna uppenbarligen. Vem ska hålla undan alla andras barn från honom? Han har inte enligt domen erkänt något brott. Risken att han utsätter andra unga tjejer måste vara mycket stor.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

men om han nu vill begå fler brott så gör han det nog oavsett om han driver en hästverksamhet eller jobbar på statiol
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kl

Jag "känner" denna person, har stött på honom en del i hästsammanhang när jag var yngre. Förstår ilskan i tråden, och försvarar inte på något sätt det han gjort. Däremot så anser jag att man måste skilja på person och handling.
Tror inte att ridsporten håller våldtäktsmän om ryggen i större utsträckning än någon annan kategori i samhället.
Killen i fråga är en duktig hästmänniska, och det står jag för att jag tycker. Skulle gott kunna tänka mig att göra affärer med honom, men däremot kommer jag se till att hålla mina barn på behörigt avstånd från honom.

Svimmade där av chock ett tag..... Men om det nu var Dina barn han hade våldfört sig på, skulle du fortfarande kunna tänka dig att göra affärer med honom .. ja eftersom man skall skilja på person och handling :cool:

Eller det kanske inte gäller då :grin:

Det finns ett ord för det... hmmm vad är det nu... Jo HYCKLARE!
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det blir betydligt svårare när han jobbar på Statoil, vågar jag påstå. Inom ridsporten är det ett överflöd av tjejer i rätt ålder, som gärna vill vara tjenis med en karl med "makt".
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

det köper jag.

men om jag förstod det rätt så drev han ingen ridskoleverksamhet eller dylikt?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Hur många är inte de tjejer som vill hjälpa till i stallet, rida och träna för en duktig ryttare? Som gärna gör lite extratjänster för att få träna gratis eller få andra favörer? Går ungefär 15 på dussinet.

Att det INTE är ridskoleverksamhet gör det ju bara lättare, ingen insyn, ingen organisation, inget spring.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

förvisso sant

det man kan hoppas på är att hans kvinnliga kollega håller koll,
mer kan man ju inte göra...ja, och hoppas att kriminalvården lyckats få han att inse felet i sina handlingar
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp