Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Larva mig? Du silar mygg och sväljer elefanter.
Vrför i hela världen ska jag utestänga drygt 3 miljarder män när de miljoner svenska män vi har här inte är ett dugg bättre? Den svenska riksdagsmannen som "försvarar de svenska värderingarna" kallar oss horor.
Om det är en svensk norm är den inte värd att behålla.

Vem har pratat om att utestänga män? Är det så illa så kanske det inte är så smart att öka chanserna med 3 miljarder?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

det förslaget som säger att man ska ha ett klart medgivande innan man....
Samtycke.

Inte medgivande. Medgivande kan betraktas som en synonym till samtycke men också som en synonym till eftergift vilket inte har en positiv klang i sammanhanget.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"medgivande" i det här sammanhanget gör ju väldigt klart vem som är subjektet i frågan...:yuck:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"medgivande" i det här sammanhanget gör ju väldigt klart vem som är subjektet i frågan...:yuck:
Ja precis, det var det jag reagerade på.

Medgivande antyder att det handlar om ett fogligt, passivt, objekt som ger sitt medgivande till det drivande subjektet.

Samtycke antyder istället att det handlar om ett aktivt godkännande och en konsensus, ett samförstånd mellan två (eller flera) subjekt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Låt mig gissa: Du kallade dig lahsd förut?

Du svarade aldrig på frågan? Nej jag är ny här. Tycker häst tjejer är trevlig och vanligtvis jordnära. Kul med folk som har ett intresse dom brinner för och som har samma samma typ av livsstil som mig själv. Reggade mig här helt enkelt för att knyta nya kontakter.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Rom byggdes inte på en dag men är det inte bra att börja där man kan?

Varför är en kurs i samhällsorientering att börja där man kan? Svenska män våldtar, trots att man får anta att de är hyggligt samhällsorienterade. Kunskaper om det svenska samhället tycks inte räcka så hur ska man få ner våldtäkterna?

Jo, jag hade nog fått för mig att han har hette något sådant. Men frågan är ju vilken ort han kommer från, så att jag kan akta mig för män från den orten i fortsättningen. (I väntan på att de blir så integrerade i den svenska kulturen att de slutar våldta, då, om vi ska tro KLM.)

Orten du ska undvika är då Vellinge. Den är ju känd för sina låginkomsttagare. Eller inte.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och...med lag och kampanj så:

Storbritannien har haft samtyckeslagstiftning sedan 1976 och de senaste åren har landets regering drivit en omfattande informationskampanj om lagen. Den har till stor del riktat sig mot unga med affischer på pubar med texter som ”du måste ha ett säkert ja” – något som enligt Christian Diesen gett resultat.

– Mycket tyder på att det faktiskt minskar antalet våldtäkter. Det är färre anmälningar och attityderna hos unga börjar förändras.

Enligt vad jag hittade tidigare i tråden så ska England, trots samtyckeslag, ha bland de största skillnaderna i Europa när det gäller anmälda våldtäkter vs fällande domar.

(Vad jag tycker om sådan lagstiftning vet jag dock inte. Jag kan för lite.)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du svarade aldrig på frågan? Nej jag är ny här. Tycker häst tjejer är trevlig och vanligtvis jordnära. Kul med folk som har ett intresse dom brinner för och som har samma samma typ av livsstil som mig själv. Reggade mig här helt enkelt för att knyta nya kontakter.

Mmmm eller hur

Vad jag tillför diskussionen? Jag ställde en fråga till dig i mitt första inlägg till dig, som du inte besvarat.....sedan ställde jag en fråga till.....som du inte svarat på.
Btw Finns väl inte ett krav på att tillföra något?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Varför är en kurs i samhällsorientering att börja där man kan? Svenska män våldtar, trots att man får anta att de är hyggligt samhällsorienterade. Kunskaper om det svenska samhället tycks inte räcka så hur ska man få ner våldtäkterna?



Orten du ska undvika är då Vellinge. Den är ju känd för sina låginkomsttagare. Eller inte.


Du motarbetar ju alla kvinnor för du är för blind/vägrar att se att det finns en överrepresentation där som det går att göra något åt. Du prioriterar din egna politiska ideologi och intressen framför våldtäkterna. Medans du blundar och förnekar fakta fortsätter våldtäkterna att öka. Är det inte värt att göra något som kan leda till mindre våldtäkter än att upprepa mantrat som alla redan vet att en del svenska män våldtar. På vilket sätt hjälper det att få ner våldtäkter?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Mmmm eller hur

Vad jag tillför diskussionen? Jag ställde en fråga till dig i mitt första inlägg till dig, som du inte besvarat.....sedan ställde jag en fråga till.....som du inte svarat på.
Btw Finns väl inte ett krav på att tillföra något?

Har du inte fått svar på dom i dom andra inläggen jag gjort då?
Nä det är det som är problemet med PK. Andra kvinnor blir lidande för det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"medgivande" i det här sammanhanget gör ju väldigt klart vem som är subjektet i frågan...:yuck:

Lagen skulle väl gälla väl båda två, så vitt jag förstår.
tillåtelse, tillstånd, lov, samtycke, begivande erkännande, bekännelse; eftergift

Vad vill du kalla lagen då?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du motarbetar ju alla kvinnor för du är för blind/vägrar att se att det finns en överrepresentation där som det går att göra något åt. Du prioriterar din egna politiska ideologi och intressen framför våldtäkterna. Medans du blundar och förnekar fakta fortsätter våldtäkterna att öka. Är det inte värt att göra något som kan leda till mindre våldtäkter än att upprepa mantrat som alla redan vet att en del svenska män våldtar. På vilket sätt hjälper det att få ner våldtäkter?

På vilket sätt är det ett svar på hur en kurs i samhällsorientering ska få ner antalet våldtäkter?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

På vilket sätt är det ett svar på hur en kurs i samhällsorientering ska få ner antalet våldtäkter?

"Men man kan se till att människan som kommer hit får en grundlig samhällsorientering, en personlig kontakt med någon som är känd och etablerad i området och slutligen placeras på ett lämpligt ställe om denna har för avsikt att stanna kvar och bli en del av samhället."

"Dom löper mindre risk att hamna i gruppen outbildade eller låginkomsttagare om dom har chansen och viljan att bli integrerade i samhället. Detta fungerar inte så bra idag så alltså en ökad risk. Kan man få detta att fungera bättre så sjunker risken."

Kan du komma med ett motargument förutom att det finns svenska män som våldtar och därmed åsidosätta kvinnors intressen framför dina egna?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Har du någon statistik på att invandrare våldtar i större utsträckning än andra i motsvarande situation?

Det finns ingen anledning att rikta insatser mot invandrare om det är låginkomstagare eller lågutbildade som är i riskgruppen. Bättre att lägga resurserna där de bäst behövs och inte där visas politiska åsikter anser det behövs.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Varför skulle jag lägga kraft på att utesluta en minioritet av de män som våldtar om jag lika gärna kan utesluta alla?

Tycker du är PK som inte vågar säga som det är, det är korkade män som våldtar. Du kommer med "ja men det finns en annan grupp, visserligen liten och så, men vi kanske kan börja med de".

Varför så PK? varför inte säga som det är?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vilken fantastisk argumentation! Om man inte ställer upp på ditt resonemang betyder det automatiskt att man inte vill att män ska sluta våldta kvinnor. Snyggt!

För övrigt fattar jag inte ditt resonemang alls. Du säger att det inte är nån skillnad på svenska män som våldtar och invandrade män som våldtar men vill ändå fokusera på en av grupperna. Varför?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

En mycket snäll tolkning av ditt inlägg skulle kunna vara att du förespråkar integration. Och det är ju bra.

Men det finns ingen känd koppling mellan ökad integration och minskade våldtäkter. Troligen inte heller mellan utbildningsgrad/lönenivå och våldtäkter. Så det stupar där.

Dessutom har vi i Sverige inte specifika brottsförebyggande åtgärder riktade mot gruppen invandrade. Vi generaliserar inte på det viset. Det vore snubblande nära ra ... rasi ... r-ordet.

Vad gäller överrepresentation så har vi en ovanligt iögonfallande sådan när det gäller våldtäkt och andra sexbrott. Den kraftigt underrepresenterade gruppen anmälda gärningshen är - kvinnor. 2 procent av anmälningarna rör kvinnliga gärningshen (BRÅ). Och då är frågan - fast den är inte lätt, jag medger det - vilken den andra gruppen är. Den som utgör 98 procent av alla anmälda sexbrott. Som vi alltså skulle behöva få att minska antalet våldtäkter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp