Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Orten du ska undvika är då Vellinge. Den är ju känd för sina låginkomsttagare. Eller inte.

Vellinge är en skrämmande kommun. En av de mest främlingsfientliga i landet. Vilket också betyder att befolkningen är efter svenska förhållanden mycket segregerad, infödda svenskar är orimligt överrepresenterade som följd av den ogenerösa inställningen till andra människor (än svenskar).

Vi kan alltså så fast, enligt KLM:s briljanta analys, att segregation faktiskt är en faktor att räkna med i sammanhanget.

Jag besöker Vellinge en gång om året, men jag är på min vakt! (Håller mig nykter, och så, samt besöker ett kvinnodominerat event.)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du motarbetar ju alla kvinnor för du är för blind/vägrar att se att det finns en överrepresentation där som det går att göra något åt. Du prioriterar din egna politiska ideologi och intressen framför våldtäkterna. Medans du blundar och förnekar fakta fortsätter våldtäkterna att öka. Är det inte värt att göra något som kan leda till mindre våldtäkter än att upprepa mantrat som alla redan vet att en del svenska män våldtar. På vilket sätt hjälper det att få ner våldtäkter?

Du brukar läsa vad Ingrid Carlqvist skriver, förstår jag.

Jag hinner tyvärr inte gå igenom påståendena nu.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

En mycket snäll tolkning av ditt inlägg skulle kunna vara att du förespråkar integration. Och det är ju bra.

Men det finns ingen känd koppling mellan ökad integration och minskade våldtäkter. Troligen inte heller mellan utbildningsgrad/lönenivå och våldtäkter. Så det stupar där.

Dessutom har vi i Sverige inte specifika brottsförebyggande åtgärder riktade mot gruppen invandrade. Vi generaliserar inte på det viset. Det vore snubblande nära ra ... rasi ... r-ordet.

Vad gäller överrepresentation så har vi en ovanligt iögonfallande sådan när det gäller våldtäkt och andra sexbrott. Den kraftigt underrepresenterade gruppen anmälda gärningshen är - kvinnor. 2 procent av anmälningarna rör kvinnliga gärningshen (BRÅ). Och då är frågan - fast den är inte lätt, jag medger det - vilken den andra gruppen är. Den som utgör 98 procent av alla anmälda sexbrott. Som vi alltså skulle behöva få att minska antalet våldtäkter.


Vad är det som förespråkar något annat?
Ökad integration = Mindre utanförskap
Mindre utanförskap = Mindre våldtäkter
Nej det har vi inte och vi behöver inte ha det heller. Där emot kan du rikta insatser för bättre mottagande.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du slutade bemöta oss andra nu?

Varför ska jag fokusera på integration när jag vet att serievåldtäksmän i Sverige heter Niklas? Bor Niklas i Vellinge? är problemet att Vellinge är segregerat?

eller vill du inte hjälpa kvinnor undan niklas och serievåldtäktsmän? :cry:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ökad integration = Mindre utanförskap
Mindre utanförskap = Mindre våldtäkter

Says who?


En 14 år gammal artikel från Aftonbladet? Förstår att du haft den på kylskåpsdörren sen dess:rofl:

Enligt den artikeln registreras 99,9 proc av alla invandrade inte för våldtäkt under en femårsperiod. En siffra som visar på svagheten i ditt resonemang. Du vill alltså ägna dig åt våldtäktsprevention bland en överväldigande majoritet fullständigt oskyldiga människor.

Den visar också på svagheter med ditt resonemang på ett annat sätt. Integrationspolitiken är usel. Segregationen och utanförskapet förfärliga. ÄNDÅ är 99,9 proc av alla invandrade inte våldtäktsmän.

Och frågan kvarstår: hur ska vi minska våldtäkterna som svenska män gör sig skyldiga till, tycker du?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

KL

Först har vi en som snöar in på att kvinnorna ska upplysas om att de kan undvika våldtäkt genom att förändra beteende och dricka mindre alkohol, killar kan inte påverkas alls så vad de gör är likgiltigt men vi ska undvika att fresta dem.

Nästa troll drar upp att invandraraspekten och vil lösa problemet med våldtäkter genom att integrerar invandrarna i samhället. Svenska våldäktsmän och de invandrare som redan är integrerade verkar det som vi ska ignorera.

Vad kommer härnäst, att man ska gå ut med riktade kampanjer till arbetslösa, hundägare eller lågavlönade städare månde?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Says who?



En 14 år gammal artikel från Aftonbladet? Förstår att du haft den på kylskåpsdörren sen dess:rofl:

Enligt den artikeln registreras 99,9 proc av alla invandrade inte för våldtäkt under en femårsperiod. En siffra som visar på svagheten i ditt resonemang. Du vill alltså ägna dig åt våldtäktsprevention bland en överväldigande majoritet fullständigt oskyldiga människor.

Den visar också på svagheter med ditt resonemang på ett annat sätt. Integrationspolitiken är usel. Segregationen och utanförskapet förfärliga. ÄNDÅ är 99,9 proc av alla invandrade inte våldtäktsmän.

Och frågan kvarstår: hur ska vi minska våldtäkterna som svenska män gör sig skyldiga till, tycker du?


Utanförskap leder inte direkt till klassförhållanden som har minst andel våldtäktsmän.

2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare.

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Den frågan har jag svarat på innan i tråden, frågan är vilka förslag du har?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja, oavsett vad de har för förslag eller argument som de maler på i det oändliga så hindrar de ju uppenbarligen diskussionen. All möda går åt till att bemöta nötter och det är nästan så att just det verkar vara agendan.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Svagheten är att peka ut en grupp utan att ens ha koll på om den är överrepresenterad (ja du har siffror, men var ahr du fått dem ifrån och vad visar de egentligen). kan du komma med belägg för att invandrare är klart övrrepresenterade så kan det var befogat, men annars bör man rikta sig till grupper som bevisligen är överrepresenterade gissningsvis är 15-30 åringar lämpligt mål.

Jag gissar att sifforna inte är justerade utifrån exempelvis åldersfördelning, kön och inkomst. Det är ändå ingen direkt slående
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Utanförskap leder inte direkt till klassförhållanden som har minst andel våldtäktsmän.

2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare.

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Den frågan har jag svarat på innan i tråden, frågan är vilka förslag du har?

Det intressanta med statistik är att om man använder den rakt av, så kan det sluta med att man inte lyckas bevisa sin tes.

Ja Invandrare, dvs människor med utländsk härkomst är överrepresenterade vad det gäller bidrag och i de kriminella registren.

Men om du skiljer på gruppen och delar upp den efter dess sociala gruppering istället så ser du att människor med utländsk härkomst inte är mer kriminella eller använder mer sociala resurser än motsvarande svenskar ur samma sociala segment. Man ser även att när människor med utländsk härkomst flyttar ut ur kriminellt belastade bostadsområden, tar de inte med sig sitt sociala beroende av stat o kommun och de tar heller inte med sig kriminaliteten utan anpassar sig per omgående till den nya bostadsorten.

Detta visar med all tydlighet att kriminalitet o socialt beroende är beroende på bostadsort/inkomst och inte etnisk bakgrund...tänk vad man kan bevisa med lite statistik...om man vet vad man gör.;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Utanförskap leder inte direkt till klassförhållanden som har minst andel våldtäktsmän.

2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare.

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Den frågan har jag svarat på innan i tråden, frågan är vilka förslag du har?

9 800 män
av 10 000 gärningsmän.
6 500 är tidigare dömda brottslingar
av 10 000 våldtäktsmän

Nu tog jag inte med inkomst och utbildningsnivå men du kan nog förstå att man som kvinna hellre undviker män, och främst brottsliga män om man vill undvika bli våldtagen?

eller är det bara din statistik som är intressant?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Utanförskap leder inte direkt till klassförhållanden som har minst andel våldtäktsmän.

2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare.

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Den frågan har jag svarat på innan i tråden, frågan är vilka förslag du har?

Kan du få de där 11 personerna att räcka upp handen och säga att jag är potensiell våldtäktsman, så kankse det vore mödan värt.

Att gå ut med ett erbjudande till alla 20.000 vore ett kraftfullt slöseri och inte ett dugg verksamt.

Abslut kontraprodukitvt vore att peka ut alla 20.000 som våldtäktsmän.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Har du inte förstått det hittills så är det nog inte mer jag kan göra, är jag rädd.

Det är en ytterst fånig sifferexercis du håller på med. Om jag blir våldtagen är det mig fullständigt egalt om våldtäktsmannen kommer från Flen, Bryssel, Bagdad eller Mars.

Mitt förslag till åtgärd för att få ner våldtäktsstatistiken är skitenkelt: män slutar våldta.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Har du inte förstått det hittills så är det nog inte mer jag kan göra, är jag rädd.

Det är en ytterst fånig sifferexercis du håller på med. Om jag blir våldtagen är det mig fullständigt egalt om våldtäktsmannen kommer från Flen, Bryssel, Bagdad eller Mars.

Mitt förslag till åtgärd för att få ner våldtäktsstatistiken är skitenkelt: män slutar våldta.

Låter lika realistiskt som trafikverkets nollvision...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja, och det är det som är problemet. Inget annat.

Javisst,lika lätt som att säga tullipanaros.
Eller att få ner olycksstatistiken till 0

Människor är människor och så länge vi är människor kommer några av oss,män som kvinnor att begå brott och eller förorsaka olyckor.
Sedan hjälper ingen nollvision eller önskedröm.

Utan en klar lagstiftning som med med hjälp av en demokratisk rättstradition genomdriver stiftade lagar.
Håller brott o olyckor nere på en acceptabel nivå.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det intressanta med statistik är att om man använder den rakt av, så kan det sluta med att man inte lyckas bevisa sin tes.

Ja Invandrare, dvs människor med utländsk härkomst är överrepresenterade vad det gäller bidrag och i de kriminella registren.

Men om du skiljer på gruppen och delar upp den efter dess sociala gruppering istället så ser du att människor med utländsk härkomst inte är mer kriminella eller använder mer sociala resurser än motsvarande svenskar ur samma sociala segment. Man ser även att när människor med utländsk härkomst flyttar ut ur kriminellt belastade bostadsområden, tar de inte med sig sitt sociala beroende av stat o kommun och de tar heller inte med sig kriminaliteten utan anpassar sig per omgående till den nya bostadsorten.

Detta visar med all tydlighet att kriminalitet o socialt beroende är beroende på bostadsort/inkomst och inte etnisk bakgrund...tänk vad man kan bevisa med lite statistik...om man vet vad man gör.;)

Är det inte det jag sagt tidigare i tråden?

"Men man kan se till att människan som kommer hit får en grundlig samhällsorientering, en personlig kontakt med någon som är känd och etablerad i området och slutligen placeras på ett lämpligt ställe om denna har för avsikt att stanna kvar och bli en del av samhället."

"Dom löper mindre risk att hamna i gruppen outbildade eller låginkomsttagare om dom har chansen och viljan att bli integrerade i samhället. Detta fungerar inte så bra idag så alltså en ökad risk. Kan man få detta att fungera bättre så sjunker risken."

Men förlag att sänka riskerna för våldtäkt är av vissa inte uppskattat. Det är allt eller inget annars kan det lika väl fortsätta att öka.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Kan du få de där 11 personerna att räcka upp handen och säga att jag är potensiell våldtäktsman, så kankse det vore mödan värt.

Att gå ut med ett erbjudande till alla 20.000 vore ett kraftfullt slöseri och inte ett dugg verksamt.

Abslut kontraprodukitvt vore att peka ut alla 20.000 som våldtäktsmän.

Och du pratar om?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

9 800 män
av 10 000 gärningsmän.
6 500 är tidigare dömda brottslingar
av 10 000 våldtäktsmän

Nu tog jag inte med inkomst och utbildningsnivå men du kan nog förstå att man som kvinna hellre undviker män, och främst brottsliga män om man vill undvika bli våldtagen?

eller är det bara din statistik som är intressant?

Jag klandrar dig inte. Klokt val.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Javisst,lika lätt som att säga tullipanaros.
Eller att få ner olycksstatistiken till 0

Människor är människor och så länge vi är människor kommer några av oss,män som kvinnor att begå brott och eller förorsaka olyckor.
Sedan hjälper ingen nollvision eller önskedröm.

Utan en klar lagstiftning som med med hjälp av en demokratisk rättstradition genomdriver stiftade lagar.
Håller brott o olyckor nere på en acceptabel nivå.
Siffran kommer nog aldrig ner på noll men man kan kraftigt minska den.

Förr i tiden var det relativt vanligt att folk slog barn, för att uppfostra dem, för att bestraffa dem osv.

Vad tror du det berodde på, och varför har det ändrats nu på senare tid?

Attitydförändring kanske?

Du lever i förnekelse om du säger att människor och attityder inte kan förändras, för bevisligen så är det bara att se till historien och det finns hur många exempel som helst. Därmed inte sagt att det är enkelt eller att det går på ett ögonblick.
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp