Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Den där användaren är inte ny - det är någon feg bukefalist bara som inte törs stå för sina åsikter under sitt vanliga nick.

Det kan jag sätta en tusing på!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Den där användaren är inte ny - det är någon feg bukefalist bara som inte törs stå för sina åsikter under sitt vanliga nick.

Det kan jag sätta en tusing på!

Ja, jag sätter inte emot.

Fast frågan kvarstår. Ett nytt nick hoppar in i en hysteriskt lång och hysteriskt urspårad och hysteriskt kapad tråd om våldtäkt för att lägga ut den främlingsfientliga texten.

Vad är det med folk och våldtäkt, egentligen?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad är det som är främlingsfientligt? Är det fel att jag diskuterar hur man kan få ner våldtäkter?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad tror du skiljer svenskar som våldtar och invandrare som våldtar?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Absolut ingenting. Men man kan se till att människan som kommer hit får en grundlig samhällsorientering, en personlig kontakt med någon som är känd och etablerad i området och slutligen placeras på ett lämpligt ställe om denna har för avsikt att stanna kvar och bli en del av samhället.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om absolut inget skiljer svenskar som våldtar från invandrare som våldtar, så verkar ju inte grundlig kännedom om det svenska samhället hjälpa mot våldtäkter?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du ser ju vad jag menar. Istället för att försöka göra något som ev kan förhindra våldtäkter börjar du larva dig. Du har inte någon som helst lust att förhindra en våldtäkt utan bara sticker huvudet i sanden och slår bak ut om det som sägs inte inte passar dig personligen.

Jag finner det fullständigt självklart att de människor som invandrar till Sverige ska få lära sig hur det svenska samhället fungerar, insyn i lagstiftning och om våra demokratiska värderingar samt vad som (förhoppningsvis) väntar om man bryter mot lagarna.

Dock har ju inte denna typ av punktinsats någon som helst effekt på de pojkar som föds i landet, oavsett ursprung. Hur ska vi nå ut till dem? Låt mig tänka, finns det något ställe dit alla barn kommer? Där man kanske skulle kunna föra en aktiv diskussion om värderingar, empati, språkbruk, känslor, sex osv.

Ja, just det... SKOLAN!

Min erfarenhet från tonåren är att majoriteten av grabbarna har en jäkligt objektifierande syn på sina jämnåriga klasskamrater av kvinnokön. Det fanns två killar med utländsk härkomst på min skola: en adopterad och en som föddes i Sverige med invandrad pappa (en muslim). Begicks sexuella övergrepp och kränkningar? Ja, dagligen. I en helt vanlig högstadieskola i Norrland.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Absolut ingenting. Men man kan se till att människan som kommer hit får en grundlig samhällsorientering, en personlig kontakt med någon som är känd och etablerad i området och slutligen placeras på ett lämpligt ställe om denna har för avsikt att stanna kvar och bli en del av samhället.

Du är medveten om att de flesta som kommer hit är svenskar o skandinaver..vad behöver de lära sig förutom det de redan kan?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Dom löper mindre risk att hamna i gruppen outbildade eller låginkomsttagare om dom har chansen och viljan att bli integrerade i samhället. Detta fungerar inte så bra idag så alltså en ökad risk. Kan man få detta att fungera bättre så sjunker risken.

Skolan är ett bra exempel på hur det kan förhindras mer våldtäkter om den fungerar. Det gör inte den svenska så där kan man lägga ner betydligt mer arbete och skärpa till ordningsreglerna rejält.

Man behöver inte tänka allt eller inget utan är man öppen och kan diskutera utan pajkastning och lägga ord i andras munnar så kommer det även ge resultat även om man satsar på mindre grupper/områden till slut. Om alla kunde fokusera på minska övergrepp istället för för allt skall handla om vänster och höger hade vi kunnat komma mycket längre än var vi är idag där det bara går utför.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Han heter ***** *******sson. Men så blev han ju friad också. ;)

Jag har inte tänkt på det innan men undrar om domstolen hade resonerat annorlunda om han hetat Muhammed. Om han hade ansetts inte ha förstått hennes nej även då.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Dom löper mindre risk att hamna i gruppen outbildade eller låginkomsttagare om dom har chansen och viljan att bli integrerade i samhället. Detta fungerar inte så bra idag så alltså en ökad risk. Kan man få detta att fungera bättre så sjunker risken.

Så svenska våldtäktsmän är outbildade eller låginkomsttagare, då? Vad ska vi göra dem, tycker du?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Rom byggdes inte på en dag men är det inte bra att börja där man kan? Den enda lösningen för dig är ju att avrätta alla män på en dag annars kan du lika väl sitta och gnälla på folk som kommer med förslag. På vilket sätt hjälper det kvinnor?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Han heter ***** *******sson.

Jo, jag hade nog fått för mig att han har hette något sådant. Men frågan är ju vilken ort han kommer från, så att jag kan akta mig för män från den orten i fortsättningen. (I väntan på att de blir så integrerade i den svenska kulturen att de slutar våldta, då, om vi ska tro KLM.)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Rom byggdes inte på en dag men är det inte bra att börja där man kan?

Skulle man inte kunna tänka sig att man låter evakuera alla kvinnor från tex Asien och låter dem bo lite varstans som de tycker verkar ok, och så skickar man alla män till Asien istället? Det skulle ju göra susen för att få ner sexövergreppen mot kvinnor.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad exakt är det som jag sagt som är så otroligt löjligt att du inte kan hålla dig saklig?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

Att offret skulle bli mer utsatt av en ny lagstiftning håller Christian Diesen inte med om.

– Det är ett bluffargument att det skulle sätta fokus på offret, så är det redan. Det har inte med lagen att göra utan med invändningen som kommer från den misstänkte om att ”hon var med på alltihopa”.

Christian Diesens studier av tusentals domar visar att över hälften av alla som åtalats för våldtäkt i Sverige har erkänt att de haft sex men gjort en så kallad samtyckesinvändning – alltså sagt att de trodde att motparten var med på det. Och att allt fler kommit med den typen av invändning.

– Det tyder på att man förstår att det är det bästa sättet att komma undan. En väldigt hög andel av de friande domarna handlar om att man köper samtyckesinvändningen från killen att ”hon var med på det”.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svep-fragan-om-sexuellt-vald-vacker-reaktioner_8914088.svd?sidan=5

Petter Asp, professor i straffrätt vid Stockholms universitet, anser att det starkaste skälet mot en samtyckeslagstiftning är att någon måste bestämma vad som är ett giltigt samtycke. Däremot är han positivt inställd till den kompletterande reglering om ”frånvaro av tillåtelse” som föreslogs av 2008 års sexualbrottsutredning.

– Den byggde på den nuvarande regleringen med ett tillägg som tog sikte på vissa väl utpekade fall. Jag tror att det hade varit en klok lösning.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

Att offret skulle bli mer utsatt av en ny lagstiftning håller Christian Diesen inte med om.

– Det är ett bluffargument att det skulle sätta fokus på offret, så är det redan. Det har inte med lagen att göra utan med invändningen som kommer från den misstänkte om att ”hon var med på alltihopa”.

Christian Diesens studier av tusentals domar visar att över hälften av alla som åtalats för våldtäkt i Sverige har erkänt att de haft sex men gjort en så kallad samtyckesinvändning – alltså sagt att de trodde att motparten var med på det. Och att allt fler kommit med den typen av invändning.

– Det tyder på att man förstår att det är det bästa sättet att komma undan. En väldigt hög andel av de friande domarna handlar om att man köper samtyckesinvändningen från killen att ”hon var med på det”.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svep-fragan-om-sexuellt-vald-vacker-reaktioner_8914088.svd?sidan=5

Petter Asp, professor i straffrätt vid Stockholms universitet, anser att det starkaste skälet mot en samtyckeslagstiftning är att någon måste bestämma vad som är ett giltigt samtycke. Däremot är han positivt inställd till den kompletterande reglering om ”frånvaro av tillåtelse” som föreslogs av 2008 års sexualbrottsutredning.

– Den byggde på den nuvarande regleringen med ett tillägg som tog sikte på vissa väl utpekade fall. Jag tror att det hade varit en klok lösning.

För objektivitetens skull "-Advokatsamfundet hör till motståndarna av en svensk samtyckeslagstiftning.

– Den kommer inte att lösa merparten av de problem som finns idag, utan det kommer dyka upp nya problem, säger ordförande Bengt Ivarsson.
"
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad exakt är det som jag sagt som är så otroligt löjligt att du inte kan hålla dig saklig?

Löjligt, vet jag inte om jag skulle kalla det. Men främlingsfientligheten står mig upp i halsen. Ovanpå alla de kvinnofientliga tirader som den här tråden har bombarderats med, blir det helt enkelt för mycket.

Varför i helvete blev det helt jävla omöjligt att få diskutera den här domen?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad exakt är det som jag sagt som är så otroligt löjligt att du inte kan hålla dig saklig?

Om du följt med i diskussionen så skulle du veta att Lbb anser att det inte finns någon att göra åt männen som våldtar, de går inte att påverka det är därför kvinnorna ska ta sitt ansvar och inte fresta männen.

Stämmer det pch alla män är obildbara när det käller våldtäkt så är den enda tänkbara lösningen att separera män och kvinnor om nu inte kvinnorna ska ta på sig ansvaret och gå i kloster.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp