Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du säger att orsaken till så gott som alla våldtäkter är män, varför sker då inte fler övergrepp? Trots allt är ju ca 50% av befolkningen män.

Om du tar och kastar en blick på det du citerar:

antyda det alla redan vet dvs att inte alla män våldtar.

Jag konstaterar alltså där att inte alla män våldtar, om det är otydligt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men det är väl helt uppenbart för en normalt begåvad människa att män står för dom flesta våldtäkterna? Varför då fortsätta och bröla om det? Varför då inte ta steget längre analysera vilka, varför, vad kan vi göra åt det t.e.x. I dom fallen det börjas analysera så blir det stopp för det som kommer fram passar inte i den lilla rosa världen. Resultatet av detta är att våldtäkterna fortsätter som vanligt och ni sitter här och gnäller om hur hemska 50% av befolkningen är.

Låt höra....vad är din analys? Och överraska mig gärna:meh:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men det är väl helt uppenbart för en normalt begåvad människa att män står för dom flesta våldtäkterna? Varför då fortsätta och bröla om det? Varför då inte ta steget längre analysera vilka, varför, vad kan vi göra åt det t.e.x. I dom fallen det börjas analysera så blir det stopp för det som kommer fram passar inte i den lilla rosa världen. Resultatet av detta är att våldtäkterna fortsätter som vanligt och ni sitter här och gnäller om hur hemska 50% av befolkningen är.
Och det är väl helt uppenbart att inte alla män våldtar - ändå kände du ett starkt behov av att bröla om det.

Ja varför inte analysera varför män står för de flesta våldtäkterna, och vad vi kan göra åt det, istället för att stoppa det spåret så fort någon undrar varför män våldtar, för det passar inte i den lilla rosa världen?

Resultatet av detta är att våldtäkterna fortsätter som vanligt och du sitter där och gnäller om hur hemska vi är som konstaterar att män våldtar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det stämmer bra det men sen är det hit men inte längre. Har vi kommit tillräckligt lång då? Är vi nöjda med det? Utöver detta finns det andra faktorer som bidrar till att våldtäkterna/anmälningarna ökar och där "offras" kvinnorna istället för att man tar av skygglapparna och kartlägger problemet och försöker förebygga problemet med riktade insatser.

Serievåldtäktsmän som heter Nicklas är nog en freak of nature och kommer troligtvis alltid finnas. Där skulle det vara kemisk kastrering som förebyggande men det är ju tabu det med och givetvis redan försent då brottets redan begåtts.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och det är väl helt uppenbart att inte alla män våldtar - ändå kände du ett starkt behov av att bröla om det.

Ja varför inte analysera varför män står för de flesta våldtäkterna, och vad vi kan göra åt det, istället för att stoppa det spåret så fort någon undrar varför män våldtar, för det passar inte i den lilla rosa världen?

Resultatet av detta är att våldtäkterna fortsätter som vanligt och du sitter där och gnäller om hur hemska vi är som konstaterar att män våldtar.

Du är inne på rätt spår och har helt rätt, läs vad jag skrev ovan.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Eftersom det är de stora grupperna skulle det göra mycket om vi gjorde riktade insatser mot de grupperna.
Jag tror inte vi får bort våldtäkter helt, det kommer alltid finnas galna PetterNiklas men om vi slutar skuldbelägga kvinnorna och skylla på kläder och annat korkat har vi kommit en bit på väg.

100 män om dagen våldtar, kan vi börja kräva personligt ansvar av dem?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ok, men då nöjer du dig med insatserna som gjorts och om män slutar att skuldbelägga kvinnorna så är det frid och fröjd. Det nöjer inte jag mig med.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej jag är inte nöjd med insatserna som gjorts. För jag ser inte att insatser är gjorda.
För vi har ju fortfarande ett problem eller hur? Vi måste ju få män att sluta våldta.

Helt lätt är det inte, vi kan inte tvinga människor att inte gilla makt eller att sluta tillhöra gruppen man/lågutbildad/låginkomsttagare.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Eftersom det är de stora grupperna skulle det göra mycket om vi gjorde riktade insatser mot de grupperna.
Jag tror inte vi får bort våldtäkter helt, det kommer alltid finnas galna PetterNiklas men om vi slutar skuldbelägga kvinnorna och skylla på kläder och annat korkat har vi kommit en bit på väg.

100 män om dagen våldtar, kan vi börja kräva personligt ansvar av dem?

1.Grundkravet måste ju vara en anmälan, annars kan ju inte samhället göra ngt överhuvudtaget.
2.När väl anmälan är gjord så måste den hanteras av proffs, som både kan handskas med traumatiserade människor och få fram de bevis som krävs i det tredje steget

3.Rättegång där de bevis som finns visar om man kan lagföra eller ej.

Sedan har du balansgången mellan en traditionell syn på demokratiskt rättssystem där ingen fälls utan bevis och det faktum att övergrepp sällan lämnar övertygande bevisning. Ord står mot ord. Finns ingen ytterligare bevisföring ska, enligt normal rättstradition åtalet läggas ner. Det är väl därför så många anmälningar inte går till åtal, för åklagaren får ju inte driva ett utsiktslöst åtal och bränna tid o pengar i onödan.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är här många kvinnor skulle sluppit blivit våldtagna men slaktas på det politiskt korrekta altare. För det kan ju omöjligt finnas under inga som helst omständigheter att män från olika delar av världen har olika syn på kvinnor? Män som sedan flyr från dessa länder och en del av dom inte kan/vill anpassa sig till våra normer. Där har du tex ett exempel där det hade kunnat sätta in riktade insatser för att förhindra en ökning av våldtäkter. Även om det nu mot förmodan bara skulle hindra en våldtäkt skulle det vara värt det. Men gör man det? Och varför gör man det inte?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag säger inte emot dig på nån av de punkterna. Däremot på hur vissa domar skrivs, vilka skäl som anges.

Sen handlar det om en människosyn i samhället. Varför tror så många att det är ok att begå våldtäkt? och varför vill så många skylla på dåliga tjejer och andra dåliga ursäkter?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Förlåt, men jag förstår inte vad du menar. Kan du försöka förklara lite tydligare?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

För att det inte är så effektivt? Det vore mer effektivt om fattiga killar inte var nära mig, speciellt när jag var på krogen. Men när krogen säger nej till killar med taskig kvinnosyn så gråter de ut i pressen och SÄPO anmäler krogen. Kent hävdar att han har svenska normer men då är mina Pontevecchioska. För inte fan tycker jag HORA! är en bra norm.

Sen håller jag inte med om att män från olika delar av världen har olika kvinnosyn, Niklastyper har uppenbarligen jävligt taskig kvinnosyn. (den ena härjade f.ö i den "svenska" förorten jag flyttade till från den mångkulturella). Så vilka normer är "våra"?

Mina normer verkar 100 män om dagen inte dela.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag säger inte emot dig på nån av de punkterna. Däremot på hur vissa domar skrivs, vilka skäl som anges.

Sen handlar det om en människosyn i samhället. Varför tror så många att det är ok att begå våldtäkt? och varför vill så många skylla på dåliga tjejer och andra dåliga ursäkter?

Att det sker övergrepp beror, som jag ser det, på 2 orsaker.
1. en brist på empati, man har helt enkelt inte lärt sig att sex har med känslor att göra, inte att prestera och inte att utan hänsyn skaffa sig egen njutning

2, det otäckaste, det har med makt att göra.


Att vissa domar fälls som väcker uppseende är egentligen inte att undra på.
Det är oerhört komplicerat att skriva en lagstiftning som både tar hänsyn till offer för övergrepp och samtidigt inte ger efter på de fundamentala kraven på rättssäkerhet. Jämför med hur svårt det kan vara att reglera en vanlig trafikolycka om det inte finns vittnen eller spår. Då är ändå inte de djupa känslorna, traumatiseringen med i bilden.

Det är ett arbete som ständigt måste revideras, dels utifrån vad vi som samhälle förväntar och dels utifrån vad jurister rekommenderar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du ser ju vad jag menar. Istället för att försöka göra något som ev kan förhindra våldtäkter börjar du larva dig. Du har inte någon som helst lust att förhindra en våldtäkt utan bara sticker huvudet i sanden och slår bak ut om det som sägs inte inte passar dig personligen.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag säger inte emot dig på nån av de punkterna. Däremot på hur vissa domar skrivs, vilka skäl som anges.

Sen handlar det om en människosyn i samhället. Varför tror så många att det är ok att begå våldtäkt? och varför vill så många skylla på dåliga tjejer och andra dåliga ursäkter?

Missade detta tyvärr som kunde leda vidare i diskussionen. Tråkigt bara att du inte kunde hålla samma nivå när en ryggdunkare kom in i tråden.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Förstår jag dig rätt? Du kommer som ny till buke, hittar en tråd som handlar om våldtäkt och tycker att den tråden är som gjord för dig att uttrycka främlingsfientliga åsikter i?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp