Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hon kritiserar din och andras rabiata fixering vid våldtäktsoffers "riskbeteende", ditt hävdande att de har ett ansvar att inte bli våldtagna, ja.

Då måste jag fråga, eftersom jag, enligt dig, hävdar att:-"att de har ett ansvar att inte bli våldtagna,". Var skriver jag att männen som begår övergrepp inte har något ansvar för sina handlingar? För det måste ju vara den logiska slutsatsen av ditt påstående. Antingen har mannen eller kvinnan ansvaret för övergreppet.
Och var skriver jag att mannen inte har det?
Jag har ju hela tiden hävdat att varje individ är ansvarig för sina val .
Har inte kvinnan valt att bli våldtagen så kan hon ju inte belastas med ansvar för ett icke existerande val...eller?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jodå, jag förstår allt att du gjort bort dig kapitalt men inte fattar det. Så värst stort är det inte, utan rätt normalt.

Som sagt den som inte värdesätter demokrati kan ju inte förväntas förstå när ett påstående tangerar gränserna ...så:D

Bara att hävda att en politiker ska bära ett fysiskt ansvar för sina åsikter och att pöbeln ska har rätt att utkräva detta ansvar är ett hån mot allt vad demokrati heter. Förstår du verkligen inte det?O_o
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men gode tid. Du förstår inte och du envisas. Det är helt surrealistiskt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men gode tid. Du förstår inte och du envisas. Det är helt surrealistiskt.

Tydligen inte du heller:D:D

Men förklara då vad han skrev, innebörden av vad han skrev.

"Så kanske det hela går upp för dig.
Ungefär som om man måste förstå att om man är en av de ledande inom SD så måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli utkastad från krogen.
Alltså om man väljer att tillhöra ett parti vars åsikter inte krogägaren delar så ska krogägaren ha rätt att kasta ut en från sin krog....
Han måste ju faktiskt ta ansvar för att det han säger kommer att försätta honom i fara."I förlängningen betyder det ju att T accepterar att pöbeln tar sig rätt att angripa meningsmotståndare....

Vad finns det att förklara?
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om folk bara kunde sluta svara på skiten. Lbb kommer aldrig att fatta och alla "tysta läsare" borde ha sett poängen för länge sedan...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om folk bara kunde sluta svara på skiten. Lbb kommer aldrig att fatta och alla "tysta läsare" borde ha sett poängen för länge sedan...

`Nej i det här fallet vill jag inte fatta.
För någon har kackat ur sig en betydligt större skit än vad båda han o andra inser.

Att acceptera o premiera angrepp mot folkvalda är stort och värt förakt.

Och göra det för att vinna poäng,är ännu lägre.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Håller du med om nedan?
Om man är en ung attraktiv kvinna måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli våldtagen om man följer men en bekant hem från krogen.

Man måste ju faktiskt ta ansvar för att det de man gör kan komma att försätta en i fara för att bli våldtagen.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Människan är ett djur, och under vissa förhållanden, i samband med alkohol eller adrenalin-rus eller underliggande psykiska defekter reagerar människan inte civiliserat utan djuriskt. Hon slår, misshandlar,begår övergrepp eller utövar psykisk terror i form av mobbning. Inget av detta är försvarbart.
Men det är den verklighet vi lever i.
Du/ni har frågat efter råd till män som våldtar. Efter min beskrivning av hur jag ser på situationen, vem är jag som ska komma med råd?
De enda råd jag kan komma med är ju ”floskler” - Var en människa, var mänsklig och försök behåll så mycket fernissa som möjligt.
Du har alltså fortfarande ingen förklaring till varför du i dina svävande råd till män om hur de ska undvika att våldta glömde nämna att män enligt dig inte bör dricka alkohol i kvinnors sällskap. Det var ju just den här dubbelmoralen som jag fann intressant - att du vill begränsa kvinnor men spontant vill du inte begränsa män på samma sätt.

Men du har tydligen ingen teori om varför det blev så, varför du har den här dubbelmoralen. Istället säger du än en gång att du inte har några råd till män annat än det tydliga "var en människa". Så vi kanske lämnar det vid att du helt enkelt inte vet varför du helt glömde bort din alkohol och riskbeteende-fixering just när du gav råd till män.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

`Nej i det här fallet vill jag inte fatta.
För någon har kackat ur sig en betydligt större skit än vad båda han o andra inser.

Att acceptera o premiera angrepp mot folkvalda är stort och värt förakt.

Och göra det för att vinna poäng,är ännu lägre.

Du är nog ensam om att inte fatta och nu känns det mest tjatigt och tragiskt.

Synd att tråden gått i putten.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Håller du med om nedan?

"Om man är en ung attraktiv kvinna måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli våldtagen om man följer men en bekant hem från krogen."

Det är väl inget att hålla med om, det är väl ett faktum. Det är väl bara att läsa rättegångsprotokoll.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du har alltså fortfarande ingen förklaring till varför du i dina svävande råd till män om hur de ska undvika att våldta glömde nämna att män enligt dig inte bör dricka alkohol i kvinnors sällskap. Det var ju just den här dubbelmoralen som jag fann intressant - att du vill begränsa kvinnor men spontant vill du inte begränsa män på samma sätt.

Men du har tydligen ingen teori om varför det blev så, varför du har den här dubbelmoralen. Istället säger du än en gång att du inte har några råd till män annat än det tydliga "var en människa". Så vi kanske lämnar det vid att du helt enkelt inte vet varför du helt glömde bort din alkohol och riskbeteende-fixering just när du gav råd till män.

Så vitt jag vet så skrev jag att man (alltså både män o kvinnor) gärna kan ta sig ett glas eller två,men inte ett glas för mycket.

Alltså faller ditt påstående om att män skulle få dricka sig redlös men inte kvinnor.

Det finns inget så patetiskt som en redlöst berusad människa.

Jag sade att jag inte hade ngr råd till våldtäktsmän. Jag kan endast ge ett råd som gäller alla människor.

Och rådet att inte supa sig så berusad att omdömet försämras är tråkigt, präktigt men ack så riktigt. Och det gäller alla!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ungefär som om man måste förstå att om man är en av de ledande inom SD så måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli utkastad från krogen.
Alltså om man väljer att tillhöra ett parti vars åsikter inte krogägaren delar så ska krogägaren ha rätt att kasta ut en från sin krog....
Han måste ju faktiskt ta ansvar för att det han säger kommer att försätta honom i fara."I förlängningen betyder det ju att T accepterar att pöbeln tar sig rätt att angripa meningsmotståndare....

Vad finns det att förklara?

Att det i förlängningen betyder att du accepterar att män tar sig rätt sitt ha sex med kvinnor som inte vill, eftersom du använder dig av samma resonemang.

Och ta en dag på dig att ta in det här ifall du inte inser det på en gång, istället för att hugga och hugga. Du verkar tro att vi inte fattar var du skriver eftersom du upprepar dig hela tiden. Vi fattar, men vi håller inte med.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du är nog ensam om att inte fatta och nu känns det mest tjatigt och tragiskt.

Synd att tråden gått i putten.

En till som inte inser allvaret i det T kläckte ur sig.

Det är inte undra på att SD får så många röster.
När det tom på den här tråden finns folk som är så politiskt omedvetna att de inte inser allvaret i T;s påstående.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men eftersom ni hävdar att kvinnor inte ska ha samma ansvar för sina handlingar o val som män.Att man med andra ord inte ska vara likvärdig men mannen politiskt, ekonomiskt och lagligt. Hur faan funkar det ihop med feminismen som så vitt jag vet hela tiden arbetat med det målet i sikte.

Jag har hela tiden likt ett mantra hävdat det individuella ansvaret. Det betyder ju ex. att den man som begår ett övergrepp ÄR personligt ansvarig för sina handlingar. Är det inte det ni också eftersträvar. Men på samma mynt står det "ALLA INDIVIDER" dvs, även kvinnor. Vill ni inte ha det så?

Du har som kvinna rätt att dricka dig full, det är ditt val och det är du som får vara med och bära ev. konsekvenser vare sig det gäller om du står på näsan och bryter nacken eller om en man våldför sig på dig. Naturligtvis står då mannen för sitt val och får bära de juridiska konsekvenserna för sitt handlande.

För regeln gäller alla, män som kvinnor.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om jag i fyllan och villan ramlar och skadar mig är det på mitt ansvar men jag är inte ansvarig om jag utsätts för ett brott, vilket det än är. Jag har inget ansvar i det.

Det är så tragiskt att du inte förstår att du skuldsätter brottsoffer.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och SD-Kent borde vid det här laget ha förstått att han provocerar folk och därför inte äta på restaurang, och definitivt inte ta ett glas vin till maten? Eller varför ska han inte behöva ta "sitt ansvar" för vad som kanhända honom?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om jag i fyllan och villan ramlar och skadar mig är det på mitt ansvar men jag är inte ansvarig om jag utsätts för ett brott, vilket det än är. Jag har inget ansvar i det.

Det är så tragiskt att du inte förstår att du skuldsätter brottsoffer.

skrev jag inte "Naturligtvis står då mannen för sitt val och får bära de juridiska konsekvenserna för sitt handlande"?

Vad tror det betyder? Att offret är skyldigt eller att gärningsmannen är det?

Men, som jag tidigare skrivit, oavsett om gärningsmannen blir fälld eller ej, får inte offret bära konsekvenser så som traumatisering o fysiska skador ändå?

Anklagelser haglar där jag påstås vilja tvinga tillbaka kvinnor i heltäckande kläder, att de ska stanna hemma, att de inte ska konsumera alkohol etc etc.
Sanningen är ju att vi alla, män som kvinnor ska, enligt mig, ha största möjliga frihet, men man har det, som vuxna. Det vill säga under eget ansvar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Om man är en ung attraktiv kvinna måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli våldtagen om man följer men en bekant hem från krogen."

Det är väl inget att hålla med om, det är väl ett faktum. Det är väl bara att läsa rättegångsprotokoll.

Kan du se likheten med:

Ungefär som om man måste förstå att om man är en av de ledande inom SD så måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli utkastad från krogen.

Han måste ju faktiskt ta ansvar för att det han säger kommer att försätta honom i fara.

När en kvinna riskerar att drabbas av en våldtäkt så är det ett faktum att hon utsatt sig för en risk.

När en politiker drabbas av risken att bli utslängd från en restaurang så är det ett hot mot demokratin.

Ser du möjligen parallellen nu?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och SD-Kent borde vid det här laget ha förstått att han provocerar folk och därför intete äta på restaurang, och definitivt inte ta ett glas vin till maten? Eller varför ska han inte behöva ta "sitt ansvar" för vad som kanhända honom?

Haha..menar du verkligen allvar med det infama påståendet?

Du skulle ha kunna bli en av McCarthyis bästa vapendragare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/McCarthyism


Det är väl ingen som vill hindra varken honom, andra män eller andra kvinnor att ta ett par glas på en restaurang.
Men att slänga ut honom på falska anklagelser i närvaro av säk.poliser...det är ett uppvisande av stupiditet av högsta rang, snacka om pantad pub-chef...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Kan du se likheten med:



När en kvinna riskerar att drabbas av en våldtäkt så är det ett faktum att hon utsatt sig för en risk.

När en politiker drabbas av risken att bli utslängd från en restaurang så är det ett hot mot demokratin.

Ser du möjligen parallellen nu?

Vi kan ge upp. Poletten kommer aldrig att trilla ner. Jag tror inte ens att det finns någon polett.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp