Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Här skriver Katarina Wennstam, knivskarp som vanligt, bl a om det som förstört den här tråden - att det sexuella våldet delvis beror på "vilka risker kvinnan tar".

Hon är helt igenom på pricken. Läs, för bövelen.

Och den som inte har läst hennes "En riktig våldtäktsman" bör göra det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du gör hela tiden det hon kritiserar i sin artikel, du fokuserar in absurdum på offrets beteende trots att det är mannen som agerar fullständigt galet och som bör ifrågasättas.

Du stöder den mansroll hon kritiserar, du tycker att män helt enkelt är djuriska och inte kan hjälpa det när de våldtar kvinnor.

Så hon kritiserar det jag hela tiden hävdat, att varje människa är ansvarig för sina handlingar och sina val?
Knappast.
För skulle jag anse att män är djuriska och inte ansvariga för sina handlingar så håller det ju inte med vad jag hävdat hela tiden visavi ansvarsfrågan.

Vad du/ni snöat in er på är ju att jag skriver att alla individer har ansvar för sina handlingar och sina val, du/ni tar det som en bekräftelse på att jag skulle anse att kvinnorna är ansvariga för att ha blivit våldtagna.

Men till skillnad från det, så anser jag att både män o kvinnor är/ ska vara likvärdiga fritt tänkande varelser som kan göra egna val under eget ansvar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ungefär som om man måste förstå att om man är en av de ledande inom SD så måste man förstå att man kan råka illa ut tex bli utkastad från krogen.

Han måste ju faktiskt ta ansvar för att det han säger kommer att försätta honom i fara.

Det är väl därför vi skattebetalare håller honom med livvakter på vår bekostnad.
Ett val de ickedemokratiska grupper gjort. De anser att livvaktskostnaden är att föredra framför att dessa pengar går till soc o vård o omsorg;)

Men nu kryper det ju fram, vilken inställning du har till demokrati och det fria ordet. Om någon(X) står upp och försvarar mäniskorätt och en nasse hotar X till livet så får X skylla sig själv...jaja man hittar alltid ngt när man lyfter på en sten.:cautious:.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är väl därför vi skattebetalare håller honom med livvakter på vår bekostnad.
Ett val de ickedemokratiska grupper gjort. De anser att livvaktskostnaden är att föredra framför att dessa pengar går till soc o vård o omsorg;)

Men nu kryper det ju fram, vilken inställning du har till demokrati och det fria ordet. Om någon(X) står upp och försvarar mäniskorätt och en nasse hotar X till livet så får X skylla sig själv...jaja man hittar alltid ngt när man lyfter på en sten.:cautious:.

Haha du fattade inte.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så hon kritiserar det jag hela tiden hävdat, att varje människa är ansvarig för sina handlingar och sina val?
Knappast.
För skulle jag anse att män är djuriska och inte ansvariga för sina handlingar så håller det ju inte med vad jag hävdat hela tiden visavi ansvarsfrågan.

Vad du/ni snöat in er på är ju att jag skriver att alla individer har ansvar för sina handlingar och sina val, du/ni tar det som en bekräftelse på att jag skulle anse att kvinnorna är ansvariga för att ha blivit våldtagna.

Men till skillnad från det, så anser jag att både män o kvinnor är/ ska vara likvärdiga fritt tänkande varelser som kan göra egna val under eget ansvar.

Du kan ju inte sluta tjata om riskminimering vilket är precis det hon kritiserar! Att folk fokuserar på vad den utsatta hade kunnat göra för att minska risken för att bli våldtagen (inte dricka, inte gå på krogen, inte öppna dörren för sin kompis med snopp mitt i natten osv.).
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men skillnaden är väl ändå att kvinnan inte gör något val. Inte väljer man väl att bli våldtagen bara för att man har tagit på sig en sexig klänning och sedan råkar bli för full?
Eller missförstår jag dig helt nu?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu tycker jag att du ställer alldeles för höga krav på honom. Han är ju faktiskt en man och män är för korkade för att ta ansvar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej du fattade nada av Tomas ironi. Man kan även uttrycka det som om du fastnade i en verbal fälla och lustigt nog inte ens insett det ännu.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men skillnaden är väl ändå att kvinnan inte gör något val. Inte väljer man väl att bli våldtagen bara för att man har tagit på sig en sexig klänning och sedan råkar bli för full?
Eller missförstår jag dig helt nu?
För det första, förövaren till ett övergrepp bär naturligtvis det fulla ansvaret för sina handlingar.

Att sedan, om en kvinna dricker sig berusad,tar på sig en snygg sexig klänning, det är ett val hon har full rätt att göra. Till skillnad från valet som förövaren till övergreppet gör.

Men..genom att välja att bli berusad, så tar hon större risker än om hon varit nykter. Ett val hon naturligtvis har rätt att göra.

Ungefär som att låta bli att se sig för innan ett övergångsställe. Bilisten får enligt lag inte köra på dig..ändå finns det de som gör det.

Så visst gör även kvinnan val, val som kan bli ödesdigra oavsett vem som bär ansvaret för handlingarna som följer.

Eller som många svenska medelålders herrar pläga göra när de är ute och reser, de tänker att ingen får stjäla plånboken med reskassan, alltså gör det inget om jag har den som vanligt i bakfickan på mina med gällivarehäng försedda jeans....med känt resultat.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Fällan slog igen men du märkte det bara inte.

Å du menade inte vad du sade,
Man har inget ansvar för vad man säger

Men varför kritiserade du då vad vissa stollar skrev på avpixlat?

Eller går det inte att lita på ditt ord överhuvudtaget?

Är det inte värt något numera?:sneaky:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så hon kritiserar det jag hela tiden hävdat, att varje människa är ansvarig för sina handlingar och sina val?
Knappast.
Hon kritiserar din och andras rabiata fixering vid våldtäktsoffers "riskbeteende", ditt hävdande att de har ett ansvar att inte bli våldtagna, ja.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du kan ju inte sluta tjata om riskminimering vilket är precis det hon kritiserar! Att folk fokuserar på vad den utsatta hade kunnat göra för att minska risken för att bli våldtagen (inte dricka, inte gå på krogen, inte öppna dörren för sin kompis med snopp mitt i natten osv.).

Du gärna dricka på krogen,du får gärna knalla hem i akt o mening att bara ta en kopp te och titta på någons etsningar. Det är du i din fulla rätt att göra.
Vad jag säger är att du som människa tar fullt ansvar för just dina val o handlingar. Det gäller alla vuxna människor.
Om sedan konstinnehavaren väljer att begå ett övergrepp när du tittar på hans konst, ja det är ju hans ansvar o val eller hur.

Att du sedan i många år får bära lidandet för det, är något du får bära oavsett om killen blir fälld eller ej.

Om det är att stigmatisera övergreppsoffret, ja det är det kanske, men det är den hårda verklighet offret får leva med.
Att inpränta att,, vara lite gatusmart inte skadar, oavsett vem som har rätt eller fel i en sakfråga, det är ju vad jag hävdat hela tiden.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jodå, jag förstår allt att du gjort bort dig kapitalt men inte fattar det. Så värst stort är det inte, utan rätt normalt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp