Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Att du känner dig provocerad av att detta även inkluderar de val en kvinna som vuxen tänkande individ gör, det kan jag inte hjälpa."
Ska jag känna mig provocerad igen?

Det sorgliga är att du förmodligen inte ens inser att du lägger ansvaret på kvinnorna även om man skriver det på näsan på dig.

PS, jag påtalade bara hur jag uppfattar ditt inlägg inte hur du känner det, kan du förstå skillnaden?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Att du känner dig provocerad av att detta även inkluderar de val en kvinna som vuxen tänkande individ gör, det kan jag inte hjälpa."
Ska jag känna mig provocerad igen?

Det sorgliga är att du förmodligen inte ens inser att du lägger ansvaret på kvinnorna även om man skriver det på näsan på dig.

PS, jag påtalade bara hur jag uppfattar ditt inlägg inte hur du känner det, kan du förstå skillnaden?

Mera härskarteknik
"Att du känner dig provocerad "
"du förmodligen inte ens inser"


Är det inte på tiden att du istället för att beskriva vad jag tycker o tänker förklarar var du står...fast det är väl för avslöjande :D:D:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Att du känner dig provocerad " Jag citerade dig där.....kul att du själv anser att du använder härskarteknik.

Jag har flera gånger skrivit vad jag tycker och flera gånger i lite olika inlägg. Du får läsa lite bättre.

Du ser ingen skillnad på att jag kommenterar vad du skriver mot att du kommenterar hur jag känner mig och det helt taget ur luften utan relation till det som diskuteras? Där ser man hur olika man kan uppfatta saker.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag skriver:

Du är ungefär lika trovärdig som en person som blir påkommen med att prygla sin son samtidigt som han/hon predikar att barnaga är förkastligt.

Och du kommenterar det med:
u anser alltså att jag har fel, du anser alltså att kvinnan inte bör vara jämlik mannen vad det gäller rätten att bestämma själv med eget ansvar?
Hur har du kommit till denna slutsats utifrån det citerade?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du beskriver den trovärdighet du anser att jag har, varför ska jag kommentera din åsikt, du framför om mig?

Det andra var ett konstaterande, du anser ju att jag har fel i sak, att jag lägger skulden på kvinnan.

Jag står för en åsikt att kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter som mannen, alltså är ju frågan berättigad, har jag fel där, anser du inte att mannen o kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter?
Om inte, varför?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag står för en åsikt att kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter som mannen, alltså är ju frågan berättigad, har jag fel där, anser du inte att mannen o kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter?

Det framstår som att du menar att det till kvinnans skyldigheter hör att hindra mannen från att våldta henne.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du beskriver den trovärdighet du anser att jag har, varför ska jag kommentera din åsikt, du framför om mig?
Jag anser att du brister i trovärdighet för att du i en mening anser att båda könen har samma rättighet och i nästa att kvinnan ska ta ansvaret.

Det andra var ett konstaterande, du anser ju att jag har fel i sak, att jag lägger skulden på kvinnan.
Nej, du lägger ansvaret på kvinnorna, kvinnornas skuld blir sedan indirekt då de inte lever upp till ansvaret alla gånger utan lyckas ibland bli våldtagna.

Jag står för en åsikt att kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter som mannen, alltså är ju frågan berättigad, har jag fel där, anser du inte att mannen o kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter?
Om inte, varför?
Men visa det då genom dina åsikter, det blir bara tomma ord om du dementerar det genom åsikter som går stick i stäv mot det du påstår dig stå för.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det framstår som att du menar att det till kvinnans skyldigheter hör att hindra mannen från att våldta henne.

Det hör till mannens skyldigheter att avstå från att begå övergrepp.

Och jag vet att det är provocerande att skriva som jag gör.

Majoriteten av alla människor som utsätts för övergrepp, utsätts för dem i hemmiljö eller i anslutning till hemmiljö. Dessa människor är ofta fråntagna möjligheten att göra fria egna val.
Av den enkla anledning att en människa liksom en häst eller hund kan piskas till passivitet o underkastelse.

Men de människor som har en möjlighet att göra vettiga val och avstår, ja oavsett vem som bär ansvaret för själva gärningen så är det ju nästan alltid offret som får lida längst o mest.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du beskriver den trovärdighet du anser att jag har, varför ska jag kommentera din åsikt, du framför om mig?

Det andra var ett konstaterande, du anser ju att jag har fel i sak, att jag lägger skulden på kvinnan.

Jag står för en åsikt att kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter som mannen, alltså är ju frågan berättigad, har jag fel där, anser du inte att mannen o kvinnan ska ha samma rättigheter o skyldigheter?
Om inte, varför?

Sedan undrar jag fortfarande var du ur inlägget

Du är ungefär lika trovärdig som en person som blir påkommen med att prygla sin son samtidigt som han/hon predikar att barnaga är förkastligt.

Kan få idén att:

u anser alltså att jag har fel, du anser alltså att kvinnan inte bör vara jämlik mannen vad det gäller rätten att bestämma själv med eget ansvar?

Hur tänker man då? Ditt svar citerat ovan ger inte direkt svar.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du skriver inte bara som du gör. Du skriver väldigt likt vad Erik Almqvist just Twittrade.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du skriver inte bara som du gör. Du skriver väldigt likt vad Erik Almqvist just Twittrade.

Ja även en full tupp kan ju hitta ett guldkorn,inte bara järnrör.
Skriver jag en självklarhet, den att alla människor är själva ansvariga för sina handlingar o sina val, innebärande att män o kvinnor ska ha lika rättigheter o lika skyldigheter så händer det ju rätt ofta att andra skriver det med.
Men jag följer inte vad SD o V(pk) folk twittrar så du kan ju gärna länka texten;)
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du beskriver den trovärdighet du anser att jag har, varför ska jag kommentera din åsikt, du framför om mig?

Det andra var ett konstaterande, du anser ju att jag har fel i sak, att jag lägger skulden på kvinnan.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Här skriver Katarina Wennstam, knivskarp som vanligt, bl a om det som förstört den här tråden - att det sexuella våldet delvis beror på "vilka risker kvinnan tar".

Hon är helt igenom på pricken. Läs, för bövelen.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du beskriver den trovärdighet du anser att jag har, varför ska jag kommentera din åsikt, du framför om mig?

Det andra var ett konstaterande, du anser ju att jag har fel i sak, att jag lägger skulden på kvinnan.

Till skillnad från dig så motiverar jag tydligt min åsikt, du verkar mest ta påståendet ur luften helt orelaterat till det jag skrivit som jag kan se det. Jag undrar alltså inte vad du tycker, jag ifrågasätter inte att du anser det utan undrar hur du kommit fram till det. Det har inte något att göra med det som du citerar.

För tydligheten tar jag också med hela stycket, där jag förtydligar varför jag tycker så som du valde att inte citera.

Du är ungefär lika trovärdig som en person som blir påkommen med att prygla sin son samtidigt som han/hon predikar att barnaga är förkastligt.

Det räcker inte att du gång på gång påtalar att alla är ansvariga för sina handlingar när du i meningen efter motsäger dig själv. Det är inte seriöst att som enda möjlig lösning på att vissa män är horbockar och inte kan lämna kvinnor i fred säga att det är kvinnors ansvar att ändra sitt beteende för att slippa bli våldtagna. Menar du med ansvar att männen inte kan räkna med att kvinnan blir dömd för brottet utan att de faktisk kan åka dit? För mig är ansvar då en mycket större grej än om man kan hamna i finkan för det eller inte.

Ur detta lyckas du alltså utläsa att jag anser att kvinnor inte ska ha samma rättigheter som män, jag är nyfiken på hur du får ihop det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Väldigt träffsäkert, har hon diskuterat med lbb månde? Förmodligen inte, det verkar vara en vanlig uppfattning att kvinnor har en roll i att bli våldtagna utifrån att mest bara existera, kanske festa och ha kul eller söka en ny partner. Sår det fel är hon oförsiktig och får underförstått ta på sig en del av skulden.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Väldigt träffsäkert, har hon diskuterat med lbb månde? Förmodligen inte, det verkar vara en vanlig uppfattning att kvinnor har en roll i att bli våldtagna utifrån att mest bara existera, kanske festa och ha kul eller söka en ny partner. Sår det fel är hon oförsiktig och får underförstått ta på sig en del av skulden.

Jag tror knappas att hon skulle reagera negativt på vad jag säger.
Män och kvinnor är likvärdiga varelser med likvärdigt ansvar för sina val och sina handlingar.

Hon skriver ju att förövarna ska vara ansvariga för sina handlingar, exakt det jag säger, var individ är ansvarig för sina handlingar..
Så vari ligger diffen?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag tror knappas att hon skulle reagera negativt på vad jag säger.
Män och kvinnor är likvärdiga varelser med likvärdigt ansvar för sina val och sina handlingar.

Hon skriver ju att förövarna ska vara ansvariga för sina handlingar, exakt det jag säger, var individ är ansvarig för sina handlingar..
Så vari ligger diffen?
Du gör hela tiden det hon kritiserar i sin artikel, du fokuserar in absurdum på offrets beteende trots att det är mannen som agerar fullständigt galet och som bör ifrågasättas.

Du stöder den mansroll hon kritiserar, du tycker att män helt enkelt är djuriska och inte kan hjälpa det när de våldtar kvinnor.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Äsch det är ingen idé, lbb komer säkert att vara övertygad om att han håller med honom, i grunden säger båda artiklarna exakt samma sak.

- Vad är det för jävla sammhälle vi lever där kvinnor uppmanas/förväntas anpassa sitt liv så att de inte utsätter män för risken att vålda dem. Gör de inte det är de ansvarslösa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp