Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Kan du se likheten med:



När en kvinna riskerar att drabbas av en våldtäkt så är det ett faktum att hon utsatt sig för en risk.

När en politiker drabbas av risken att bli utslängd från en restaurang så är det ett hot mot demokratin.

Ser du möjligen parallellen nu?

Ja båda utsätts för en risk att utsättas för en olaglighet.

I kvinnans fall är det ett brott mot henne som individ, i politikerns fall är det dels ett brott mot honom som individ, men vad som är allvarligare, i det här fallet är det en ansvarig på puben som ljuger för att klämma åt en folkvald politiker, vilket på sikt är ett allvarligt samhällsproblem. Det är ett angrepp på vårt demokratiska system.

Det är ju därför jag ser med förakt på båda företeelserna, gör inte du?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vi kan ge upp. Poletten kommer aldrig att trilla ner. Jag tror inte ens att det finns någon polett.

Nä är polletterna slut så är de, men jag har ju möjlighet att jobba ihop lite mer kulor så jag har råd att köpa fler polletter.

Men det ändrar ju inte det faktum, att det du skrev var och är ett klart ställningstagande av dig gentemot våra demokratiska spelregler.
Att du sedan försöker skämta bort det hela visar ju att du tydligen börjat inse detta;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja båda utsätts för en risk att utsättas för en olaglighet.

I kvinnans fall är det ett brott mot henne som individ, i politikerns fall är det dels ett brott mot honom som individ, men vad som är allvarligare, i det här fallet är det en ansvarig på puben som ljuger för att klämma åt en folkvald politiker, vilket på sikt är ett allvarligt samhällsproblem. Det är ett angrepp på vårt demokratiska system.

Det är ju därför jag ser med förakt på båda företeelserna, gör inte du?

Exemplet innehåller ingen som helst lögn utan bara att politikern blir utslängd. Du lägger till saker som inte ens finns med.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Exemplet innehåller ingen som helst lögn utan bara att politikern blir utslängd. Du lägger till saker som inte ens finns med.

Kan bara konstatera det som framkommit i pressen.
Att politikern bar sig illa åt enligt pub-chefen varför politikern slängdes ut.

Säkerhetspolisen som politikern tilldelats bekräftar inte pub-chefens story så..

För pub-chefen sa ju inte:-det är en sd-anhängare och jag vill inte ha honom i lokalen därför så...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tyvärr har du rätt och det har förmodligen varit problemet hela tiden i alla diskussioner.

Så tråkigt då, nu är argumenten slut och så övergås det till det gamla vanliga...
inte helt förvånande egentligen:D

Sedan kan man ju hävda som en tidning tydligen gjort, att pub-chefen egentligen gjorde rätt eftersom SD vill införa en rätt för restaurangen att avvisa personer man inte vill ha i lokalen. och eftersom sd vill ha dessa regler så ska dessa regler tillämpas.

Stolleprov!!

För jag vill ju ja en klart skarpare reglering av vargbestånden, ska jag då få jaga varg, bara för jag vill det?
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Kan bara konstatera det som framkommit i pressen.
Att politikern bar sig illa åt enligt pub-chefen varför politikern slängdes ut.

Säkerhetspolisen som politikern tilldelats bekräftar inte pub-chefens story så..

För pub-chefen sa ju inte:-det är en sd-anhängare och jag vill inte ha honom i lokalen därför så...

Och jag kan bara konstatera att det var ett fiktivt exempel, att du inte kan läsa det som ett sådant är beklagligt. Det omöjliggör en teroretisk diskussion om man omedelbart applicerar vad du anser fakta. (ingen aning om om det är en lögn- saknar din kristallkulla så jag avvaktar eventuell rättegång).
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så tråkigt då, nu är argumenten slut och så övergås det till det gamla vanliga...
inte helt förvånande egentligen:D

Sedan kan man ju hävda som en tidning tydligen gjort, att pub-chefen egentligen gjorde rätt eftersom SD vill införa en rätt för restaurangen att avvisa personer man inte vill ha i lokalen. och eftersom sd vill ha dessa regler så ska dessa regler tillämpas.

Stolleprov!!

För jag vill ju ja en klart skarpare reglering av vargbestånden, ska jag då få jaga varg, bara för jag vill det?

Nej det är inte slut på argument, det här är förmodligen det sista jag skriver till dig. Igår bekräftades det med råge att din världsbild inte är kompatibel med övrigas här och det gör vettiga diskussioner omöjliga.

Tack och för alla diskssioner och lev väl.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och jag kan bara konstatera att det var ett fiktivt exempel, att du inte kan läsa det som ett sådant är beklagligt. Det omöjliggör en teroretisk diskussion om man omedelbart applicerar vad du anser fakta. (ingen aning om om det är en lögn- saknar din kristallkulla så jag avvaktar eventuell rättegång).

Tar du upp din kristallkula igen, den trodde jag du slängt,hjälpte dig ju inte förra gången heller...:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej det är inte slut på argument, det här är förmodligen det sista jag skriver till dig. Igår bekräftades det med råge att din världsbild inte är kompatibel med övrigas här och det gör vettiga diskussioner omöjliga.

Tack och för alla diskssioner och lev väl.

Och du talar för alla övriga här på forumet?


Hybris....hybris haha..:D:D:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag talar inte för någon annan än mig, men fler än mig har uttryckt samma sak.

Hejdå på dig.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja båda utsätts för en risk att utsättas för en olaglighet.

I kvinnans fall är det ett brott mot henne som individ, i politikerns fall är det dels ett brott mot honom som individ, men vad som är allvarligare, i det här fallet är det en ansvarig på puben som ljuger för att klämma åt en folkvald politiker, vilket på sikt är ett allvarligt samhällsproblem. Det är ett angrepp på vårt demokratiska system.

Det är ju därför jag ser med förakt på båda företeelserna, gör inte du?
Du menar alltså att eftersom du betraktar det som ett allvarligare brott att kasta ut en politiker från en pub pga politiska åsikter än att våldta någon så har de två brottsoffren olika ansvar, dvs politikern har inget ansvar att inte bli utkastad för sina åsikter medans våldtäktsoffret har ansvar att inte bli våldtagen.

Dubbelmoral, som vanligt. När en SD man råkar ut för något skuldbelägger man tydligen offret om man säger att han tog en risk, och när du tjatar om risker till våldtäktsoffer menar du att du inte skuldbelägger någon alls.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du menar alltså att eftersom du betraktar det som ett allvarligare brott att kasta ut en politiker från en pub pga politiska åsikter än att våldta någon så har de två brottsoffren olika ansvar, dvs politikern har inget ansvar att inte bli utkastad för sina åsikter medans våldtäktsoffret har ansvar att inte bli våldtagen.
På det individuella planetär det naturligtvis en fis i rymden att bli utkastad från krogen beroende på ett medlemskap jämfört med en våldtäkt. Däremot om man ser på ett högre plan då är det allvarligt när någon kan uteslutas från ex en restaurang beroende på partifärg, hudfärg eller sexuell läggning. Det är då inne på samma diskussion som tidigare förts när det gällde "tårtning" av en folkvald politiker jämfört med en våldtäkt. Samma sak där, det råder ingen tvekan om vad som är värst på den individuella planet där heller.
Dubbelmoral, som vanligt. När en SD man råkar ut för något skuldbelägger man tydligen offret om man säger att han tog en risk, och när du tjatar om samma typ av risker till våldtäktsoffer menar du att du inte skuldbelägger någon alls.

Du tar alltid en risk om du engagerar dig i samhällsdebatten och jobbar politiskt.
Vi har två höga ministrar som blivit mördade.
Och de flesta av oss anser nog att dessa två morden är ett allvarliga slag mot Sverige än två slumpvis valda mordoffer. Och det av politiska och demokratiska själ. Därför går det inte att jämföra angrepp eller trakasserier direkt riktade mot folkvalda med samma brott mot "medelsvensson. Principen har ingenting med SD att göra, det har att göra med representanter för folket via vår riksdag.
Att jag inte stöder Sd eller socialdemokraterna politiskt har ingenting med att göra att jag bara har förakt till övers för dem som angriper politiker fysiskt av politiska själ.

För accepterar vi det beteendet, finner det ok, så sänker vi oss till samma nivå som Pöbeln i Berlin eller Moskva när det begav sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du tycker alltså att det är värre att kasta ut en politiker från en krog än att våldta någon. Bra perspektiv där. Men jag är inte förvånad.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du tycker alltså att det är värre att kasta ut en politiker från en krog än att våldta någon. Bra perspektiv där. Men jag är inte förvånad.

Du tycks svara innan du läser...men jag är inte förvånad:D:D
Förslag läs vad jag skrev 16:18
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag läser. Har läst hela tråden, inklusive alla dina inlägg. Du kanske inte förstår vad du skriver?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer


För accepterar vi det beteendet, finner det ok, så sänker vi oss till samma nivå som Pöbeln i Berlin eller Moskva när det begav sig.
Men accepterar vi beteenden såsom våldtäkt så är det inte farligt alls, utan det är bara för kvinnor att anpassa sig.

Ok, då vet vi hur du ser på det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nä är polletterna slut så är de, men jag har ju möjlighet att jobba ihop lite mer kulor så jag har råd att köpa fler polletter.

Men det ändrar ju inte det faktum, att det du skrev var och är ett klart ställningstagande av dig gentemot våra demokratiska spelregler.
Att du sedan försöker skämta bort det hela visar ju att du tydligen börjat inse detta;)

Du har uppenbarligen lässvårigheter
De har applicerat DIN ARGUMENTATION om ansvar på exemplet.

Det finns 10 000 trådar på buke, de flesta handlar om att folk tycker olika och diskuterar frågorna. Har du funderat på varför de som du deltar spårar ut?
Det beror inte på att du är ett retoriskt geni eller att du är den enda med avvikande åsikter(diskutera är liksom det man gör här och det kräver olika åsikter) utan på att du diskuterar som en psykotisk schimpans på LSD.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men accepterar vi beteenden såsom våldtäkt så är det inte farligt alls, utan det är bara för kvinnor att anpassa sig.

Ok, då vet vi hur du ser på det.

Varken jag eller samhället accepterar våldtäkt som händelse.
Samhället har inte gjort det på hundratals år.
Allt annat är rått sagt rent skitsnack!
Lagar o paragrafer är inte fullkomliga, kommer aldrig att bli det, ty de är skrivna av människor för människor och de kommer att kontinuerligt förändras med de strömningar som råder i samhället.

Men du måste inse att våld på ett individuellt plan inte är detsamma som våld riktat mot samhällsrepresentanter .Sedan Palme o Lind mördades har säkert 500 människor mördats i Sverige. På ingen av dessa mord har så stora polisiära resurser lagts, så många spaltkilometer skrivits och så många människor reagerat.

Men på det individuella personliga planet så är naturligtvis inte lidandet mindre än hos familjerna Palme o Lind.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du har uppenbarligen lässvårigheter
De har applicerat DIN ARGUMENTATION om ansvar på exemplet.

Det finns 10 000 trådar på buke, de flesta handlar om att folk tycker olika och diskuterar frågorna. Har du funderat på varför de som du deltar spårar ut?
Det beror inte på att du är ett retoriskt geni eller att du är den enda med avvikande åsikter(diskutera är liksom det man gör här och det kräver olika åsikter) utan på att du diskuterar som en psykotisk schimpans på LSD.

Hur är det man säger, som är själv skyller man andra:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp