Jag skrev inte någonstans att det va han som sagt detta
! Jag skrev däremot mina åsikter om honom. Han är trots allt partiets ansikte utåt och även han som varit med och satt många av dessa "underbara och högt intelligenta"(
) människor på sina respektive platser!!!
Det är ju inte första gången en SD politiker gör bort sig i media. Vi har ju några klassiker som borttappade portföljer och järnrör. Sen finns det ju de väldigt empiriska studier som unga människors ålder vid sin sexdebut i Stockholm! Eller vad sägs om SD i Strömsunds kommun som ville att kommunen skulle satsa mer på sin vattenkraft (liten notis... kommunen äger överhuvudtaget inga vattenkraftverk
). Listan kan göras lång..
Vad som står bokstavligt i koranen är ungefär lika relevant som att tolka saker som står i bibeln på samma sätt. Här är några favoriter!!
Första Mosebok 19:8 Lot, den renaste själen i Sodom, erbjuder sina två oskulder till döttrar till en folkmassa för att folkmassan inte skall ge sig på de två änglar som gästar honom. "Jag har två döttrar som aldrig haft någon man. Låt mig föra ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har sökt skydd under mitt tak."
Femte Mosebok 22:23-24 En våldtagen kvinna skall stenas till döds.
Fjärde Mosebok 31:7-18 Gud och Moses tillåter våldtäkt av oskulder.
Femte Mosebok 22:13-21 En kvinna måste vara oskuld då hon gifter sig, annars skall hon stenas till döds.
Femte Mosebok 22:28-29 En våldtagen kvinna måste gifta sig med förövaren.