Våldtäkt som straff?

Sv: Våldtäkt som straff?

I #12 står inget om tvångsäktenskap.

Eftersom våldtäkt är emot lagen även inom Islam så har man i dessa stater funnit en lösning.
På samma sätt som man har löst ränteproblemet när ett individ eller företag ska skaffa kapital eller varför inte prostitutionen, där har man inför en form av kortids-äktenskap.......

Eftersom våldtäkt är emot lagen även inom Islam så har man i dessa stater funnit en lösning.
På samma sätt som man har löst ränteproblemet när ett individ eller företag ska skaffa kapital eller varför inte prostitutionen, där har man inför en form av kortids-äktenskap.......

Vilka stater pratar du om?

1. Enligt islam är det en dödssynd att mörda en jungfru, detta inkluderar även om döden beordras av staten i form av ett dödsstraff.

Detta innebär att staten om den är fundamentalistisk accepterar att kvinnan våldtas innan avrättningen så att bödeln slipper begå dödssynden att döda en jungfru...

Fast det ena skulle i detta fall representera Islam medans det andra påståendet är mer "traditionsbetonat". Det finns rätt mycket som är omtolkat från Koranen och som inte alls har med religionen att göra men har införlivats med traditioner.

Delvis knapplån.

http://rickardsoderberg.se/wp/bloggen/insandaren/

Det är mycket möjligt att det står hemska saker i koranen,men det gör det sannerligen även i bibeln. Det betyder ju inte att kristna länder som sverige har en lagstiftning som överensstämmer eller ens att de som utövar religionen sympatiserar med allt som skrivs i bibeln.

Att referera till koranen säger enligt mig absolut ingenting.

Jag skrev inte någonstans att det va han som sagt dettaO_o! Jag skrev däremot mina åsikter om honom. Han är trots allt partiets ansikte utåt och även han som varit med och satt många av dessa "underbara och högt intelligenta"(O_o) människor på sina respektive platser!!!

Det är ju inte första gången en SD politiker gör bort sig i media. Vi har ju några klassiker som borttappade portföljer och järnrör. Sen finns det ju de väldigt empiriska studier som unga människors ålder vid sin sexdebut i Stockholm! Eller vad sägs om SD i Strömsunds kommun som ville att kommunen skulle satsa mer på sin vattenkraft (liten notis... kommunen äger överhuvudtaget inga vattenkraftverk:banghead:). Listan kan göras lång..

Vad som står bokstavligt i koranen är ungefär lika relevant som att tolka saker som står i bibeln på samma sätt. Här är några favoriter!!

Första Mosebok 19:8 Lot, den renaste själen i Sodom, erbjuder sina två oskulder till döttrar till en folkmassa för att folkmassan inte skall ge sig på de två änglar som gästar honom. "Jag har två döttrar som aldrig haft någon man. Låt mig föra ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har sökt skydd under mitt tak."
Femte Mosebok 22:23-24 En våldtagen kvinna skall stenas till döds.
Fjärde Mosebok 31:7-18 Gud och Moses tillåter våldtäkt av oskulder.
Femte Mosebok 22:13-21 En kvinna måste vara oskuld då hon gifter sig, annars skall hon stenas till döds.
Femte Mosebok 22:28-29 En våldtagen kvinna måste gifta sig med förövaren.

Fast det ena skulle i detta fall representera Islam medans det andra påståendet är mer "traditionsbetonat". Det finns rätt mycket som är omtolkat från Koranen och som inte alls har med religionen att göra men har införlivats med traditioner.

Som exempelvis kvinnlig omskärelse...

i de har maktent här faller Iran, men skulle inte förvåna mig om det sker på arabiska halvön och andra ställen där extremfundamentalister

Återkom när du kan skriva en begriplig mening som inte tar med vad som inte skulle förvåna dig, utan med fakta som är relevanta för trådens ämne.

Återkom när du kan skriva en begriplig mening som inte tar med vad som inte skulle förvåna dig, utan med fakta som är relevanta för trådens ämne.

sorry skrev från en liten telef.
I detta fall Iran. Men tecken tyder på att man hanterar problemet på ett liknande sätt i de stater där extremt fundamentalistiska styr lagutövningen.

kl

vågar inte ens läsa alla idiotiska inlägg i den här tråden.
det är väl egentligen rätt i sak att våldtäktskultur är en del av islam, precis som den är i kristendomen - och överallt annars i världen.

Jaså, var hittar du stöd för våldtäkt som straff inom kristendomen? Källa på det?
Går ju rätt käpprätt emot att budskapet om att man enbart skall ha umgänge med sin make/a samt inga utomäktenskapliga förbindelser.
Skall bli intressant med källhänvisningen.

Delvis knapplån.

Det är mycket möjligt att det står hemska saker i koranen,men det gör det sannerligen även i bibeln. Det betyder ju inte att kristna länder som sverige har en lagstiftning som överensstämmer eller ens att de som utövar religionen sympatiserar med allt som skrivs i bibeln.

Att referera till koranen säger enligt mig absolut ingenting.

Precis, äntligen!
Först och främst säger bibel och koran att man skall älska sin nästa och inte döda.
Tyvärr finns det barbarer som utför illdåd som de påstår sig ha religiöst stöd för. Ja det står hemska saker i skrifterna, men det är berättelser om vad som skedde med olika människor. Det betyder inte att det är rätt! Inte enligt skrifterna heller.
Ex: Kain dödar sin bror Abel av avundsjuka. Fadern förlåter sin son. Slutsatsen här är inte att det var rätt att döda sin bror, slutsatsen är att man skall förlåta! Men vill man vrida på det så kan man kanske få det till att det var mordet som var ok. Men det blir inte mer rätt ändå.

sorry skrev från en liten telef.
I detta fall Iran. Men tecken tyder på att man hanterar problemet på ett liknande sätt i de stater där extremt fundamentalistiska styr lagutövningen.

Egentligen borde man tala om patriarkaiska medeltidsmän. De är troligen inte så religiösa alls utan bara maktgalna.

Känns detta som ett verk av gudfruktiga män? Någon form av lokal domstol dömer en flicka att gruppvåldtagas för att hennes bror påstås ha haft ett förhållande med en kvinna. Kvinnans manliga släktingar får därför våldta flickan. Har för mig att brodern dessutom nekade till förhållandet, men det är inte så viktigt i sammanhanget, det viktiga är att medeltidsbarbarerna får regera ostraffat...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mukhtaran_Bibi

Jaså, var hittar du stöd för våldtäkt som straff inom kristendomen? Källa på det?
Går ju rätt käpprätt emot att budskapet om att man enbart skall ha umgänge med sin make/a samt inga utomäktenskapliga förbindelser.

Samma gäller islam. missat det?

Precis samma som Islam....

Ja

Du skrev alltså att även om det som sägs är fel så är det bra att "belysa" eftersom islam är en så sjuk religion.

Och var skrev jag att det är ok att ljuga? Nä ingenstans så lägg ner!

Du är så driven att försvara islam att det nästan är läskigt :eek:

Står det verkligen i Koranen att staten har rätt att utfärda en dödsdom på en jungfru?
Står det i koranen att det är tillåtet att våldta en jungfru?

Är det din slutsats att fundamentalistiska muslimska stater accepterar att dödsdömda kvinnor våldtas eller är det din slutsats?

Fast det står att du som kvinna inte får neka sex. Är inte det liksom samma sak? Sex mot din vilja? Eller du anser som så många domare i tex Sverige att man måste slåss och skrika för att visa att man inte vill ha sex? Det räcker inte med ett helt vanlig nej? Nu får du ju iof inte säga nej enligt Koranen och i min värld så är det i princip samma sak.

Varför är ni så blinda över det som sker i de länder där man styr landet genom religionen? Är det så farligt att belysa det?

Jag skrev inte någonstans att det va han som sagt dettaO_o! Jag skrev däremot mina åsikter om honom. Han är trots allt partiets ansikte utåt och även han som varit med och satt många av dessa "underbara och högt intelligenta"(O_o) människor på sina respektive platser!!!

Det är ju inte första gången en SD politiker gör bort sig i media. Vi har ju några klassiker som borttappade portföljer och järnrör. Sen finns det ju de väldigt empiriska studier som unga människors ålder vid sin sexdebut i Stockholm! Eller vad sägs om SD i Strömsunds kommun som ville att kommunen skulle satsa mer på sin vattenkraft (liten notis... kommunen äger överhuvudtaget inga vattenkraftverk:banghead:). Listan kan göras lång..

Vad som står bokstavligt i koranen är ungefär lika relevant som att tolka saker som står i bibeln på samma sätt. Här är några favoriter!!

Första Mosebok 19:8 Lot, den renaste själen i Sodom, erbjuder sina två oskulder till döttrar till en folkmassa för att folkmassan inte skall ge sig på de två änglar som gästar honom. "Jag har två döttrar som aldrig haft någon man. Låt mig föra ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har sökt skydd under mitt tak."
Femte Mosebok 22:23-24 En våldtagen kvinna skall stenas till döds.
Fjärde Mosebok 31:7-18 Gud och Moses tillåter våldtäkt av oskulder.
Femte Mosebok 22:13-21 En kvinna måste vara oskuld då hon gifter sig, annars skall hon stenas till döds.
Femte Mosebok 22:28-29 En våldtagen kvinna måste gifta sig med förövaren.

Det du missar kapitalt är att man inte utövar dessa idag vilket man faktiskt gör i islamstyrda länder, eller du har missat det? Eller det är ok för att det är så långt bort? Men det är ju klart att anser man att man månggifte eller lite aga av sin fru är ok i Sverige så blundar man nog rätt mycket för övriga världen..

Jag tycker inte att är rätt att antyda att det är en annan person än dem som sagt det vilket du faktiskt gör!

Fast det står att du som kvinna inte får neka sex. Är inte det liksom samma sak? Sex mot din vilja? Eller du anser som så många domare i tex Sverige att man måste slåss och skrika för att visa att man inte vill ha sex? Det räcker inte med ett helt vanlig nej? Nu får du ju iof inte säga nej enligt Koranen och i min värld så är det i princip samma sak.

Varför är ni så blinda över det som sker i de länder där man styr landet genom religionen? Är det så farligt att belysa det?

Menar du att det här är samma sak som att staten enligt koranen får utdela en dödsdom till en Jungfru och sedan berodra att denne våldtas för att den som utför dödsstraffet ionte ska begår en dödssynd?

Personligen tycker jag att det låter som en sätt att kringå buden i Koranen som uppfiningsrika människor hittat på. Det finns ingen kultur som man inte försöker kringå lagen med diverse tricks. Frågan är också om det verkligen tillämpa på detta vis?

Jag vet inte men ingen har kunnat komma med något som verifierar påståendet, lbb som kom med det svarade jag vet inte. Hur är det med dig, vet du att det förekommer att rättsväsendet i islamska länder utfärdar domar som går ut på att först våldta och sedan avrätta jungrur?

Annars är väl detta rätt spexigt. :crazy: Helt utan att behöva blanda in muslimer då.

28eng.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag såg en artikel om en familj som är fast på en flygplats https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27127233.ab...
Svar
1
· Visningar
556
Relationer Visst är det bra att man testar kunskaperna hos asylsökande så att dom inte är påhittade. Man får faktiskt ta seden dit man kommer anser...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 421
Senast: MJLee
·
Äldre Fast bara om du tänkt att alstra barn? Snubblade han när han tänkte eller kan det vara räddnigen för Västerbotten...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 262
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb Om det stämmer vad Aftonbladet rapporterar http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24924962.ab ddå är inte de här...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama