Våldtäkt som straff?

Sv: Våldtäkt som straff?

Kommunistisk/facsitisk härskarteknik, sedan när blev härskartekniker politiska?

Nej du, jag kommenterar inlägget och inte personen, och väljer sättet noggrant för att inte anklaga någon. Hur tycker du jag annars ska skriva om jag anser att inlägg är rasistiska och vill påpeka det? Eller är det tabu att anse att någon uttalar sig rastiskt. Vi är på ett diskussionsforum och det är en tråd som rör rasism och det vore väldigt konstigt om det inte är okej att påtala vad man anser vara rasistiskt, snudd på att förbjuda att diskutera rasism faktiskt.

Nej du, jag kommenterar inlägget och inte personen, och väljer sättet noggrant för att inte anklaga någon. Hur tycker du jag annars ska skriva om jag anser att inlägg är rasistiska och vill påpeka det? Eller är det tabu att anse att någon uttalar sig rastiskt. Vi är på ett diskussionsforum och det är en tråd som rör rasism och det vore väldigt konstigt om det inte är okej att påtala vad man anser vara rasistiskt, snudd på att förbjuda att diskutera rasism faktiskt.

Jag blir rätt nyfiken på om du verkligen vet vad ordet betyder?

Men menar du islam i allmänhet nu? I andra inlägg har du ju hävdat att du enbart kritiserar länder där extrema tolkningar av koranen är grund för rättsväsendet? Det är ju det som jag m.fl. undrar över: menar du islam (och de som praktiserar islam, dvs muslimer) i allmänhet eller enbart de islamistiska delarna? Du är väldigt otydlig på den punkten, eftersom du svänger i så gott som varje inlägg du gör...

Som jag har skrivit flera gånger så nej jag menar inte generellt.

Ja, det såg ut som att gå till filmer och det har jag inte uppkoppling för. Kan du sammanfatta vad de säger, så kan jag kanske bemöta det?

Jag bemöter det att man även i Sverige vill ha en strängare islam dvs man säger till kvinnor att det är ok att mannen slår lite på sin fru och att månggifte är ok och att en kvinna inte får neka sex till sin man. Tex.

Vad var det för sanning?

Att man har vid enstaka tillfällen faktiskt våldtagit kvinnor som straff.

Och vad är skillnaden mot bibeln?

nej det står säkert något liknande där, men vi har en grundlag i Sverige vilket man inte har i de länder där man utövar strikt sharia lagstiftning och där får kvinnor inte neka sina män sex dvs de kan inte våldta dem.

Ja, jag försvarar rätten att ha en religiös tro som privatperson, men inte rätten att praktisera den så att andra far illa av den. Vill du avskaffa rätten till religiös tro eller enbart utövande som skadar andra?

Du får tro på process vad du vill om det så är att morötter skall styra världen, men om du stiftar lagar om detta och dömer straff från din tro så anser jag det fel! Det är självklart att jag menat att religion som man använder i allmänheten dvs sharia. Har inte skrivit något annat!

Att komma med lögner om politiska motståndare är rätt så vanlig företeelse hos just kommunistiska/fascistiska aktivister.

Enkelt,
Ex: Jag anser att dina uttalanden är Kommunistisk/fascistiska härskarteknik Därför att...och så exemplifierar man....:sneaky:

Inte bara spy upp: Jag anser dina uttalanden är fascistiska. Och sedan inte kommentera vidare.Det är att betrakta som smearing...och är ett känt politisk grepp hos bla amerikanska politiker (dina idoler?)

Jag har tidigare frågat dig efter liknande påståenden men nada.....tystnaden är talande!

Jag blir rätt nyfiken på om du verkligen vet vad ordet betyder?

Förmodligen bättre än du gör. När jag skriver försöker jag alltid undvika att anklaga personer, det är en medveten strategi. Tekniken kommer egentligen från samtalstekniker jag lärt mig och syftar till att påtala något utan att anklaga personen och att lägga vikten vid min upplevelse.

Ja det kan säker uppfattas som en härskarteknik, det mesta kan förmodligen uppfattas som härskartekniker om man ska hårddra det. Du kör med några i tråden själv, tar på offerkoftan, tilldelar åsikter (exempelvis att alla är för sharia när flertalet uttalat sig att de ogilla sharialagstiftningen) och säkert några till.

Hur skulle du uttryckt dig om du vill tala om att ett inlägg är rasistiskt? Och att den typen av uttalanden får författaren att framstå som rasistisk?

Som jag har skrivit flera gånger så nej jag menar inte generellt.

Anledningen till att du blir missförstådd hela tiden är att du inte är tillräckligt tydlig i vad du menar. När du t ex skriver

Det är mycket som är sjukt i ALLA religioner men just islam är ju en religion som man idag använder sig av och förklarar missförhållanden.

låter det som att du anser att det är fel att det finns folk som praktiserar islam, till skillnad från andra religioner. Om det du anser är fel är att fundamentalistiska islamister styr vissa länder efter sin egen tolkning av koranen, och inte skriva det så generellt du gör, t ex "att islam är en sjuk religion" och "just islam är ju en religion som man idag använder sig av".

Jag bemöter det att man även i Sverige vill ha en strängare islam dvs man säger till kvinnor att det är ok att mannen slår lite på sin fru och att månggifte är ok och att en kvinna inte får neka sex till sin man. Tex.

Vilka är "man"? Ingen av mina muslimska vänner i alla fall. Och vad jag vet så gäller svensk lag för alla i Sverige, även om det finns allt från Lundsbergare som anser att man kan ha egna regler på skolan till muslimer som tycker att familjens heder är viktigare. Menar du att det finns en risk att vi kommer att få sharialagar i Sverige istället för de lagar vi har idag?

Att man har vid enstaka tillfällen faktiskt våldtagit kvinnor som straff.

Ja, det är jag helt övertygad om har skett. Både av muslimer och kristna. Det finns många män som anser att de äger sin kvinna. Det är dock olagligt att göra så i Sverige, oavsett vilken religion man har. (Just våldtäkt verkar dock tyvärr vara väldigt svårt att bli fälld för, har startat en annan tråd om det idag...). Vidrigt är ordet. Och som sagt olagligt.

nej det står säkert något liknande där, men vi har en grundlag i Sverige vilket man inte har i de länder där man utövar strikt sharia lagstiftning och där får kvinnor inte neka sina män sex dvs de kan inte våldta dem.

Du får tro på process vad du vill om det så är att morötter skall styra världen, men om du stiftar lagar om detta och dömer straff från din tro så anser jag det fel! Det är självklart att jag menat att religion som man använder i allmänheten dvs sharia. Har inte skrivit något annat!

Vad tycker du att man kan göra för att sprida demokratiska värderingar och respekt för individens mänskliga rättigheter i världen? I islamistiskt styrda länder? I Spanien? I USA? I Sverige? Vad gör du själv för att påverka så att det blir bättre?

Att komma med lögner om politiska motståndare är rätt så vanlig företeelse hos just kommunistiska/fascistiska aktivister.

Enkelt,
Ex: Jag anser att dina uttalanden är Kommunistisk/fascistiska härskarteknik Därför att...och så exemplifierar man....:sneaky:

Inte bara spy upp: Jag anser dina uttalanden är fascistiska. Och sedan inte kommentera vidare.Det är att betrakta som smearing...och är ett känt politisk grepp hos bla amerikanska politiker (dina idoler?)

Jag har tidigare frågat dig efter liknande påståenden men nada.....tystnaden är talande!
Ah, nu är amerikanska politiker mina idoler, tidigare har du påstått att jag är kommuist och sosse. Och jag är inte den enda som du tilldelat politiska åsikter direkt.

Jag ljuger dessutom, underligt med tanke på att jag uttalade vad min uppfattning var. Du vet alltså att jag egentligen tycker något annat eftersom det enligt dig ska vara lögn.

Att jag överhuvudtaget pekade på att jag uppfattade inlägget i sig som rasistiskt kom sig av att jag blev tillfrågad av ruby vad h*n skivit som jag ansåg vara det.

Senast ändrad:

Ah, nu är amerikanska politiker mina idoler, tidigare har du påstått att jag är kommuist och sosse. Och jag är inte den enda som du tilldelat politiska åsikter direkt.

Jag ljuger dessutom, underligt med tanke på att jag uttalade vad min uppfattning var. Du vet alltså att jag egentligen tycker något annat eftersom det enligt dig ska vara lögn.

Att jag överhuvudtaget pekade på att jag uppfattade inlägget i sig som rasistiskt kom sig av att jag blev tillfrågad av ruby vad h*n skivit som jag ansåg vara det.

Ja jag tänkte närmast på Tricky Dick, han uppvisade samma vurm för saning o fakta som du....:sneaky:

Ingen aning om vem det är, men hur är det, menar du på allvar att jag ljuger om vad jag tycker och att du vet det bättre? Patetiskt. Vad tycker jag om inlägget egentligen då?

Det är annars ett utmärkt exempel på din så kallade fascistisk/kommunistiska härskar teknik, det är uppenbart att det är du som ljuger här.

Ingen aning om vem det är, men hur är det, menar du på allvar att jag ljuger om vad jag tycker och att du vet det bättre? Patetiskt. Vad tycker jag om inlägget egentligen då?

Det är annars ett utmärkt exempel på din så kallade fascistisk/kommunistiska härskar teknik, det är uppenbart att det är du som ljuger här.

Å du vet inte det, ja då förstår jag din inställning till saker och ting här i världen.
Om du ljuger när du framför dina åsikter?..det kan väl bara du svara på.
Om du har rätt i dina påståenden?
I många fall går det att vederlägga dem med enkla fakta.
Men i de fall där de är hämtade ur luften kan tom, det vara besvärligt,så besvärligt att inte ens du kan plocka fram källuppgifter på det du påstår.....;)

Kan man annat än att ha rätt när man framför vad man upplever/tycker om något? Du anklagar mig för att kåljuga om vad jag upplever, det finns bara en källa och det är jag själv givetvis. Ingen annan än jag vet bättre vad jag upplever.

Kul att mina instälningar här i världen kan definieras av att jag inte känner till en person. Det är inte lite du kan läsa ut av den uppgiften må jag säga.

Jag kan bara hålla med, allt genraliserande och ovilja/oförmåga att precisera tolkar jag som fördomar eller andra ytterligheten idealisering av något ( hjältedyrkan/fanatism) och att man ofta inte har något vidare kunskaper utan bara hänger på och snappar åt sig det som passar i bilden man målat upp.

Kan man annat än att ha rätt när man framför vad man upplever/tycker om något? Du anklagar mig för att kåljuga om vad jag upplever, det finns bara en källa och det är jag själv givetvis. Ingen annan än jag vet bättre vad jag upplever.

Kul att mina instälningar här i världen kan definieras av att jag inte känner till en person. Det är inte lite du kan läsa ut av den uppgiften må jag säga.

Och jag skriver:Om du ljuger när du framför dina åsikter?..det kan väl bara du svara på

Var anklagar jag dig för lögn då?
Vad jag verkligen anklagar dig för är att komma med påståenden gripna ur luften, så påhittade att du inte kan plocka fram källhänvisningar ens........

Att veta vem Tricky Dick var hör till den grundläggande allmänbildningen.
Ett tips , han beordrade julbombningarna av Hanoi, Öppnade Kina för väst och tvingades avgå pga sitt lögnaktiga o olagliga beteende i vita huset.....

Senast ändrad:

Suck, och nu vill du inte ens känns vid att du kallade mig lögnare. Jaja, nu ska jag sluta förstöra tråden med OT.

Suck, och nu vill du inte ens känns vid att du kallade mig lögnare. Jaja, nu ska jag sluta förstöra tråden med OT.

Om detta påstående är att kalla dig lögnare, ja då...
"Om du har rätt i dina påståenden?
I många fall går det att vederlägga dem med enkla fakta.
Men i de fall där de är hämtade ur luften kan tom, det vara besvärligt,så besvärligt att inte ens du kan plocka fram källuppgifter på det du påstår.."

Gör jag väl det:D

en åsikt är ingen lögn, kan aldrig bli
Ett påstående...det är ngt helt annat det

Ge upp! Jamen kalla mig vad du vill, för det är tydligen så ofantligt kränkande att kritisera islam och dess användande av sharia.

Ser du det som rasistiskt så är du lika inskränkta som de, och visst vill du kalla det så att man kritiserar att man kränker mänskliga rättigheter genom den trångsynthet som faktiskt sharia är så är det enormt sorgligt! Och def inte något som hjälper de som vill få sina samhällen att fungera genom att alla har samma rätt inför lagen!

Men visst sitt du där och tyck att du är duktig att du kan häva ur dig att folk är rasister istället för att se vad som faktiskt händer..

åh.. något händer?? Det är några som ligger bakom det...?? En stor konspiration kanske? Frimurarna? Eller Buke-maffian?

Nu kritiserar du inte bara sharia, (vilken av tolkningarna är fortfarande oklart) utan Islam i stort och en massa smått.

men vi kan ju ta det för årskurs 7.. om det inte blir för svårt..

Som muslim menar man att Islam är allt, det är rättvisa, fred, frihet och skapelsen själv. Att underkasta sig detta menar man är samma sak som att följa livets mening och leva ett gott liv i harmoni med alla andra skapelser, inte att leva under tvång. Om man väljer att lyda Gud så ska man göra det av egen vilja och av förtroende för Gud, inte för att man är rädd för Gud. Detta är alltså grunden till islams människosyn och så som Koranen och skrifterna säger liknar den på många sätt den kristna människosynen; hur man ska behandla sin nästa och hur man ska förvalta och ta hand om jorden för att den ska finnas kvar till våra efterlevande.

åh.. något händer?? Det är några som ligger bakom det...?? En stor konspiration kanske? Frimurarna? Eller Buke-maffian?

Nu kritiserar du inte bara sharia, (vilken av tolkningarna är fortfarande oklart) utan Islam i stort och en massa smått.

men vi kan ju ta det för årskurs 7.. om det inte blir för svårt..

Som muslim menar man att Islam är allt, det är rättvisa, fred, frihet och skapelsen själv. Att underkasta sig detta menar man är samma sak som att följa livets mening och leva ett gott liv i harmoni med alla andra skapelser, inte att leva under tvång. Om man väljer att lyda Gud så ska man göra det av egen vilja och av förtroende för Gud, inte för att man är rädd för Gud. Detta är alltså grunden till islams människosyn och så som Koranen och skrifterna säger liknar den på många sätt den kristna människosynen; hur man ska behandla sin nästa och hur man ska förvalta och ta hand om jorden för att den ska finnas kvar till våra efterlevande.
Ytterligare bevis för termen "Bokens folk"

Liknande trådar

Samhälle Jag såg en artikel om en familj som är fast på en flygplats https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27127233.ab...
Svar
1
· Visningar
556
Relationer Visst är det bra att man testar kunskaperna hos asylsökande så att dom inte är påhittade. Man får faktiskt ta seden dit man kommer anser...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 421
Senast: MJLee
·
Äldre Fast bara om du tänkt att alstra barn? Snubblade han när han tänkte eller kan det vara räddnigen för Västerbotten...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 262
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb Om det stämmer vad Aftonbladet rapporterar http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24924962.ab ddå är inte de här...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama