Våldtäkt som straff?

Sv: Våldtäkt som straff?

Det är svårt att gissa sig till.
Ja, det är oerhört intressant eftersom det är skillnad på länder som egypten, pakistan och iran. Med alla kan anses vara "islamstyrda". Det låter som du inte tycker det är någon skillnad eftersom du inte tycker det är intressant. Och det i sin tur gör att du verkar vara rasist. Det är det jag bemöter, inte att islam och Koranen utnyttjas av en del maktgalna människor.

Märkligt att man vänder och vrider på sig för att försvara sharia och att genast dunka på trumman för att anklaga folk för att vara rasister?

Är det det du är ute efter eller är det bara så att du har väldigt svårt att läsa innantill?

Jag skriver de länder man har ett rättsystem enl sharia. Och på vilket sätt blir man rasist för att anse att man inte tycker att männen skall kunna våldta sina kvinnor eller att kvinnor skall få rösträtt eller rättighet att skilja sig eller för den delen konvertera.

Är man rasist då? För hitta gärna var jag skrivit något som skulle tolkas att jag anser att dessa är mindre värda än andra.

Och jag antar att även du kan läsa eller titta på kartan i inlägget en bit upp. Och läsa vad som står för jag antar att du klarar av att läsa engelska?

Men det besvarar fortfarande inte den ställda frågan, om du nu inte har två nick.

Hur kan det inte svara på frågan? Ser du inte kartan över de länder där man tillämpar sharia? Eller kan du inte läsa engelska?

Menar du att jag och llb skulle vara samma person?

Märkligt att man vänder och vrider på sig för att försvara sharia och att genast dunka på trumman för att anklaga folk för att vara rasister?

Är det det du är ute efter eller är det bara så att du har väldigt svårt att läsa innantill?

Jag skulle snarast få det till:

Det är märkligt att man vänder och vrider på sig för att tolka det som att folk försvarar sharia och häver ur sig det ena rasistiska uttalandet värre än det andra och samtidig förnekar att man är rasist.

Är det det du är ute efter elle är det så att du har väldigt svårt att förstå och uttrycka dig i skrift?

Jag skulle snarast få det till:

Det är märkligt att man vänder och vrider på sig för att tolka det som att folk försvarar sharia och häver ur sig det ena rasistiska uttalandet värre än det andra och samtidig förnekar att man är rasist.

Är det det du är ute efter elle är det så att du har väldigt svårt att förstå och uttrycka dig i skrift?

Ge mig mer än väldigt väldigt gärna var jag har skrivit ett endast rasistiskt ord?

Och varför är det så ofantligt viktigt för dig och ni andra här i tråden döma folk direkt som rasister när man ger det minsta ynns av kritik till islam? Vad är ert problem?

Tror du på fullt allvar att alla som uttalar sig om denna religion inte har sett eller har erfarenheter av den? Varför tror ni direkt att det är Svensson i förorten som inte varit utan för stadsgränsen som ger kritik?

Och varför måste man försvara sig hela tiden? Får man inte ha åsikter? Eller det är bara om islam? Är ni själva muslimer som lever efter sharia? Eftersom ni tar åt er så fruktansvärt och måste ge er på de som kommer med kritik?

Är ni blind? Ser ni inte vad som händer i de länder där man använder sig av strikta sharialagar? Och varför är det så svårt att öht se problemen när tom svenska imamer säger att en kvinna inte får neka sex eller att han får ge henne en ömsint liten örfil? Vad är ert problem? Ser ni inte vad som händer? Och varför kommenterar ni inte det utan ni går vidare med skygglappar och tjoffar på och är så enkelspåriga att ni endast vill få det till att de som kritiserar är rasister.

Jo jag har antagligen mer information av vad som sker än någon av er även om det gör er förbannade och säkerligen säger att jag både är okunnig och rasist och varför inte nazist med.

Lev ni vidare i förnekelsen och tro att islam är en fantastiskt religion och att användandet av sharia skall utökas..

Senast ändrad:

Hur kan det inte svara på frågan? Ser du inte kartan över de länder där man tillämpar sharia? Eller kan du inte läsa engelska?

Menar du att jag och llb skulle vara samma person?

Och jag undrar vilka av dessa du syftar på, de tillämpar sharia i väldigt olika grad, syftar du på alla framstår du som otroligt fördomsfull däremot om du syftar på de "värsta" så håller jag med till stor del.

Llb svarade på en fråga som var riktad till dig personligen, då kan man börja fundera, i synnerhet som han uttryck det som om jag riktat frågan till honom.

Senast ändrad:

Ge mig mer än väldigt väldigt gärna var jag har skrivit ett endast rasistiskt ord?

Finns det rasistiska ord? Ord blir snarast rasistiska beroende på sitt sammanhang och vem som använder dem riktat mot vem. En del uttrycker sig mycket vivilicerat och är ändå starkt rasistiska.

Många av dina inlägg både i denna diskussion och andra är klart främlingsfientliga i stil med -jag är inte rasist men - exempelvis genom att generaliserande kritik mot islam. Skulle jag räkna upp det rasistiska hos dig hade jag fått citera det mesta du skriver.

Kan du citera där någon försvarar sharian?

Senast ändrad:

Finns det rasistiska ord? Ord blir snarast rasistiska beroende på sitt sammanhang och vem som använder dem riktat mot vem. En del uttrycker sig mycket vivilicerat och är ändå starkt rasistiska.

Många av dina inlägg både i denna diskussion och andra är klart främlingsfientliga i stil med -jag är inte rasist men - exempelvis genom att generaliserande kritik mot islam. Skulle jag räkna upp det rasistiska hos dig hade jag fått citera det mesta du skriver.

Ge upp! Jamen kalla mig vad du vill, för det är tydligen så ofantligt kränkande att kritisera islam och dess användande av sharia.

Ser du det som rasistiskt så är du lika inskränkta som de, och visst vill du kalla det så att man kritiserar att man kränker mänskliga rättigheter genom den trångsynthet som faktiskt sharia är så är det enormt sorgligt! Och def inte något som hjälper de som vill få sina samhällen att fungera genom att alla har samma rätt inför lagen!

Men visst sitt du där och tyck att du är duktig att du kan häva ur dig att folk är rasister istället för att se vad som faktiskt händer..

Det gör både du och alla andra som uppenbarligen anser mig som rasist för att jag anser att det är omänskligt att leva under sharia.

Men det spelar ju ingen roll vad jag skriver och hur jag skriver för du är så enkelspårig att det är skrämmande och jag tror faktiskt att det är du och de andra som endast har det att komma med som gör att det inte händer något i världen.

Så länge man har en så stor förnekelse som du och ni andra i denna tråd så kommer dessa människor aldrig får det bättre och sharia kommer att öka..

Ert val! Grattis!

Jag har också kritiserat sharia lagstiftningen och fler med mig, det är sättet du kritserar på som får mig att reagera. Ingen här har så vitt jag har läst försvarat sharialagstiftningen ( någon har påpekat att allt inte är dåligt med den och det stämmer, en del hade säker kunnat passa i Sverige, jag tvivlar på att det kommer att utdömas några dödsstraff till jungfrur till exempel). Du tolkar vår kritik av sharian som försvar, det känns lite lustigt.

När man tolkar nyanserad kritik och frågor om källor och detaljer om något som försvar och förnekelse, då har man gått långt i sitt hat. Det är just inlägg som detta som får dig att framstå som RASIST.

Senast ändrad:

Det finns liksom ingen mening att diskutera med dig och dina likar när det enda ni har att komma med är att gå till personangrepp och anklagningar.

Det finns liksom ingen mening att diskutera med dig och dina likar när det enda ni har att komma med är att gå till personangrepp och anklagningar.

Hehe, rätt person att uttala sig. Denna delen av tråden kom utifrån dina anklagelser, som svar på dem.

När man tolkar nyanserad kritik mot något som försvar och förnekelse, då har man gått långt i sitt hat. Det är just inlägg som detta som får dig att framstå som RASIST.

Varför kan du inte diskutera de länkar jag lagt in? Jag menar du inriktar dig så sin i vassen på att anklaga mig för att vara rasist och javisst om det är det jag länkat till och skrivit om vad jag tycker om sharia så kalla mig gärna det om du mår bättre.

Ingenstans har jag kritiserat muslimer eller eg islam rent generellt men det väljer du läglig att bortse ifrån eftersom du är så inne på att få en chans att få anklaga någon för att vara rasist.

Jag kritiserar endast att man använder en uråldrig religion som grundlagar i vissa länder där det finns enorma kränkningar av mänskliga rättigheter.

Lycka till och hoppas du får fylla på din rasistkvot så som får dig att må bra.

Men det besvarar fortfarande inte den ställda frågan, om du nu inte har två nick.

Jag gick in och svarade på"Vilka länder som tillhöe islam är lätt att hitta."
Och inte bara det, jag specificerade vilka länder som tillämpar sharialagar och var regionala varianter exempelvis de beskrivna "straffvåldtäkterna" ägt rum.

Och nej nu funkar mina burkar igen...så bara ett nick:D

När man tolkar nyanserad kritik och frågor om källor och detaljer om något som försvar och förnekelse, då har man gått långt i sitt hat. Det är just inlägg som detta som får dig att framstå som RASIST.

Ska du klistra det epitetet på fler som inte delar dina åsikter?

Patetiskt egentligen.

Om din beskrivning av en rasists är någon som kommer med odokumenterade påståenden och kategoriskt vägrar ta fram källor för sina påståenden...då skulle du ju, enligt din egen beskrivning platsa som rasists...:D:D:D

Den frågan var det mig veterligt ingen som ställde, inte jag i vart fall och definitivt inte i inlägget du svarade på.

Ska du klistra det epitetet på fler som inte delar dina åsikter?

Patetiskt egentligen.

Om din beskrivning av en rasists är någon som kommer med odokumenterade påståenden och kategoriskt vägrar ta fram källor för sina påståenden...då skulle du ju, enligt din egen beskrivning platsa som rasists...:D:D:D

Hur är det med läsförståelsen? Jag kallade inte någon rasist utan påpekar att det får personen att framstå som rasist. Denna person har dessutom frågat vart h*n uttalt sig rasistiskt ochbjag svarade snällt när jag hittade ett nytt inlägg som jag upplever som rasistiskt.

Jag skriver de länder man har ett rättsystem enl sharia. Och på vilket sätt blir man rasist för att anse att man inte tycker att männen skall kunna våldta sina kvinnor eller att kvinnor skall få rösträtt eller rättighet att skilja sig eller för den delen konvertera.

Är man rasist då? För hitta gärna var jag skrivit något som skulle tolkas att jag anser att dessa är mindre värda än andra.

Och jag antar att även du kan läsa eller titta på kartan i inlägget en bit upp. Och läsa vad som står för jag antar att du klarar av att läsa engelska?

När, hur och var har jag försvarat sharia?

DU har fortfarande inte kunnat nämna ett enda land. Det har blivit tydligare sedan du efter upprepade frågor lyckades få ur att du menar länder som styrs av sharialagar.

Det är den generalisering du gör av "islamstyrda" länder som får dig att verka vara rasist. Du tycker ju tom det är ointressant att veta vilket land vi diskuterar. Men nu har du ju tur eftersom någon annan svarat åt dig, om det nu inte är samma person bakom båda nicken.

Senast ändrad:

Och? Det är mycket som är sjukt i ALLA religioner men just islam är ju en religion som man idag använder sig av och förklarar missförhållanden.

Men menar du islam i allmänhet nu? I andra inlägg har du ju hävdat att du enbart kritiserar länder där extrema tolkningar av koranen är grund för rättsväsendet? Det är ju det som jag m.fl. undrar över: menar du islam (och de som praktiserar islam, dvs muslimer) i allmänhet eller enbart de islamistiska delarna? Du är väldigt otydlig på den punkten, eftersom du svänger i så gott som varje inlägg du gör...

Jag antar att du med vilja undvikit att se de länkar jag hänvisat till.

Ja, det såg ut som att gå till filmer och det har jag inte uppkoppling för. Kan du sammanfatta vad de säger, så kan jag kanske bemöta det?

Och nej du får läsa om vad jag skrivit och det är inte att jag försvarat den specifika myten (som nu visade sig finnas en del sanning i)

Vad var det för sanning?

utan jag skrev själv till de andra meningarna dvs du har rätt att våldta din fru enl Koranen. Du anser att jag har fel i det trots jag hänvisat till var det står.

Och vad är skillnaden mot bibeln?

Försvara du islam bäst du vill och kalla mig vad du vill och du mår bra av det.

Ja, jag försvarar rätten att ha en religiös tro som privatperson, men inte rätten att praktisera den så att andra far illa av den. Vill du avskaffa rätten till religiös tro eller enbart utövande som skadar andra?

Hur är det med läsförståelsen? Jag kallade inte någon rasist utan påpekar att det får personen att framstå som rasist. Denna person har dessutom frågat vart h*n uttalt sig rasistiskt ochbjag svarade snällt när jag hittade ett nytt inlägg som jag upplever som rasistiskt.

Sättet du skriver på framstår som synnerligen typisk kommunistisk/fascistisk härskarteknik.

Var det korrekt uttryckt;) enligt din inställning till saker o ting?

Liknande trådar

Samhälle Jag såg en artikel om en familj som är fast på en flygplats https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27127233.ab...
Svar
1
· Visningar
556
Relationer Visst är det bra att man testar kunskaperna hos asylsökande så att dom inte är påhittade. Man får faktiskt ta seden dit man kommer anser...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 421
Senast: MJLee
·
Äldre Fast bara om du tänkt att alstra barn? Snubblade han när han tänkte eller kan det vara räddnigen för Västerbotten...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 262
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb Om det stämmer vad Aftonbladet rapporterar http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24924962.ab ddå är inte de här...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama