Våldtäkt som straff?

Sv: Våldtäkt som straff?

Dummare människa med huvudet så långt uppstoppat där bak än JÅ får man nog leta länge efter...:banghead:

Har inte själv läst koranen så vet inte vad där står men den dagen han läser bibeln lika ordagrant så kommer han hitta mycket värre och sjukare saker än så!! Den har jag faktiskt läst ordagrant då jag ville ha dumma "argument" under konfirmationen (rebellisk fjortis?? Näää:p)

Dummare människa med huvudet så långt uppstoppat där bak än JÅ får man nog leta länge efter...:banghead:

Har inte själv läst koranen så vet inte vad där står men den dagen han läser bibeln lika ordagrant så kommer han hitta mycket värre och sjukare saker än så!! Den har jag faktiskt läst ordagrant då jag ville ha dumma "argument" under konfirmationen (rebellisk fjortis?? Näää:p)

Kanske skulle läsa lite bättre själv? Var har JÅ uttalat sig om detta det är väl hans stabschef som uttalat sig..

Tänk vad fel det kan bli och rykten kan sprida sig fort när folk inte läser vad som står och anklagar folk för något de inte uttalat sig om..

Jahamendåså! Då är det ju lugna puckar. :banghead:

Tycker du att det är rätt att skriva fel? Är det rätt att kalla folk för dummare och ha huvudet uppstoppat i röven? När de faktiskt inte uttalat sig utan det är någon annan som skrivit det.

Man borde faktiskt försöka hålla reda på vem som säger vad annars kan det bli ganska problematiskt i slutändan och det har nuet med vad som sagts..

Nej det är inte rätt med sakfel. Men det gör inte den här "fadäsen" mindre allvarlig. Stabschefen är liksom rätt högt upp i organisationen också.

Nej det är inte rätt med sakfel. Men det gör inte den här "fadäsen" mindre allvarlig. Stabschefen är liksom rätt högt upp i organisationen också.

Fast islam är en sjuk religion så det gör inget att det belyses lite även om våldtäkt inte är direkt straff. Du får som man utnyttja din kvinna när du behagar och de flesta våldtäkter sker faktiskt i hemmen.

Så även om det som sägs är fel så sker mkt obehagligt i skymundan

Om du läser länken igen så kommer det upp lite mer otäcka fakta och en dementi.

Och det är väl eg inte ens stabschefen som sagt det utan en annan.

Senast ändrad:

Du ogillar islam så mycket att du tycker att lite illasinnade lögner inte gör något? Gulligt.

Klart det sker en massa obehagliga saker men de är inte kopplade till religion på det sätt som västerländska islamofobiska högerextrema rasister vill låta påskina.

Att de flesta våldtäkter sker i hemmiljö av förövare som är närstående till offret är ingen nyhet och jag begriper inte vad det har med religion att göra.

Jag tycker du ska läsa biblen, där står det mängder av tokigheter, jag lovar.

Självklart ska man inte tillskriva folk åsikter de iinte givit uttryck för.

Fast islam är en sjuk religion så det gör inget att det belyses lite även om våldtäkt inte är direkt straff. Du får som man utnyttja din kvinna när du behagar och de flesta våldtäkter sker faktiskt i hemmen.

Så även om det som sägs är fel så sker mkt obehagligt i skymundan

Om du läser länken igen så kommer det upp lite mer otäcka fakta och en dementi.

Och det är väl eg inte ens stabschefen som sagt det utan en annan.

Njae det ligger en del bakom det hela.
1. Enligt islam är det en dödssynd att mörda en jungfru, detta inkluderar även om döden beordras av staten i form av ett dödsstraff.

Detta innebär att staten om den är fundamentalistisk accepterar att kvinnan våldtas innan avrättningen så att bödeln slipper begå dödssynden att döda en jungfru...

Det kan vara därifrån han fått tanken.

På vilket sätt är Islam sjukare än någon annan abrahamitisk religion?

Du ogillar islam så mycket att du tycker att lite illasinnade lögner inte gör något? Gulligt.

Har jag påstått det?

Klart det sker en massa obehagliga saker men de är inte kopplade till religion på det sätt som västerländska islamofobiska högerextrema rasister vill låta påskina.

Att de flesta våldtäkter sker i hemmiljö av förövare som är närstående till offret är ingen nyhet och jag begriper inte vad det har med religion att göra.

I islam är du mannens egendom du får inte neka till sex, det säger väl allt..

Jag tycker du ska läsa biblen, där står det mängder av tokigheter, jag lovar.

Självklart ska man inte tillskriva folk åsikter de iinte givit uttryck för.

Har faktiskt läst den och är fullt medveten om vad som står i den. Jag anser som sagt att all religon är av ondo..

1. Enligt islam är det en dödssynd att mörda en jungfru, detta inkluderar även om döden beordras av staten i form av ett dödsstraff.

Detta innebär att staten om den är fundamentalistisk accepterar att kvinnan våldtas innan avrättningen så att bödeln slipper begå dödssynden att döda en jungfru...

Ja se där... Väldigt trevligt och skenheligt.

Källa?
101010

Källa?
101010

"Since there is a theological belief that if a woman dies a virgin she will go to heaven, the politically active virgin is forced to "marry" before her execution and thus to insure she will go to hell"

Och eftersom hon då är gift med den man som utför våldtäkten så är det inte en straffbar handling vare sig enligt Iransk lag eller koranen
Det var ä'ven tal om detta ämne på ett utrikesprogram på TV för ngt år sedan.
Men när jag får tid ska jag ta reda på mer.
Det jag snabbt hittade fanns på sidor skapad som beskrev kvinnors situation inne i Iran, av icke regeringstrogna.

Liknande trådar

Samhälle Jag såg en artikel om en familj som är fast på en flygplats https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27127233.ab...
Svar
1
· Visningar
556
Relationer Visst är det bra att man testar kunskaperna hos asylsökande så att dom inte är påhittade. Man får faktiskt ta seden dit man kommer anser...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 421
Senast: MJLee
·
Äldre Fast bara om du tänkt att alstra barn? Snubblade han när han tänkte eller kan det vara räddnigen för Västerbotten...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 262
Senast: FannyN
·
Skola & Jobb Om det stämmer vad Aftonbladet rapporterar http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24924962.ab ddå är inte de här...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama