Vakthund av vilken ras?

Sv: Vakthund av vilken ras?

JRT står det i kommentarerna...

Dock hackar filmen så jag ids inte se den.. Får bli vid senare tillfälle :cool:

Nä faktiskt slog mig den tanken i dag när jag var i stallet. Fast jag vet inte. Har du lust att pm:a mig hemsideadress till de dobbermanuppfödarna? om du har dem förstaåss

Ja det kan jag göra men jag måste få lite tid på mig. Har ett klängit barn i famnen just nu som gärna vill åt knapparna på datorn :) Har inte riktigt koll på uppfödarnamen men dte kan jag ta reda på.

Men det är ju du med Challe... Eller?

Till trådskaparen: Tänkte tipsa om Challe. Han är en jättefin hane och pappa till två kullar tror jag..? http://www.lovsveden.se/

Va säg som en Boxer då...?
Snäll, glad och trevliga hundar!!
Vet att polisen har en Boxer i sin tjänst och den är hur grymm som helst!!!;)

Labrador då, kanske inte är en typisk vakthund dock...:cool:

Hon ska ha en hund hon kan jobba som väktare med. Jag tror inte en apportör är riktigt rätt ämne... Om det inte är väldigt små busar hon ska ut och jaga.

:angel:

Hon ska ha en hund hon kan jobba som väktare med. Jag tror inte en apportör är riktigt rätt ämne... Om det inte är väldigt små busar hon ska ut och jaga.

:angel:

Skrev ju de, men dem är ju trots allt bra trotjänare...

summerbreeze

Eller varför svarar man i tråden när man inte vet vad som krävs av en väktarhund?

Ursäkta??
Jag vet vad som kravs tro mig..
Men uppenbarligen är Mysaan inte intresserad av ngn sådan hund....

Ne jag vill hjälp Mysaan att hitta en passande hund.. Du då??

Nu vet jag inte vad en Väktares arbete egentligen omfattar, så kanske jag borde hålla tyst. Men, min egen erfarenhet av Beauceron är, att den är en rätt typisk Vallhund som behöver enormt mycket jobb för både kropp och hjärna, och även om den gladeligen hänger med på ALLT, tror jag den skulle uppfatta Väktarjobbet som rätt meningslöst. Har jag fel, ni som är Väktare?? Jag menar alltså inte att jobbet i sej är meningslöst, självklart inte, men för en intensiv vallhund tror jag andra arbetsområden passar bättre.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 275
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 648
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 724
Senast: Otherside
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 487
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut