Sv: Vägrar abort som 17åring, då kastar mamman ut henne!
Mkt bra skrivet.
Du satte ord på mkt av det som jag inte fick ur mig igår (idag).
*kl*
Det här har inte direkt med tråden att göra, men jag bara funderar..
måste man plugga vidare och bli "något stort" för att ses som ansvarstagande och seriös? Tänk om era barns högsta dröm är att köra buss.. är det skam och ansvarslöst?
Jaja, har inte med tråden att göra, men jag reagerade stort på det.
Ansvar för mig är att göra sitt bästa utifrån dom förutsättningarna man har. Och det har ingenting med utbildning att göra. Att behålla barnet kan också ses som att ta ansvar för sina handlingar, precis som att göra abort kan ses som det.
Ansvaret ligger mycket i ens personliga värderingar. För vissa är det ansvar att plugga vidare, för andra är det att göra det som man själv finner mest givande.
Föräldrar har alltid skyldighet att älska sina barn, men barn har aldrig skyldighet att älska sina föräldrar.
Om det vore min dotter så skulle jag givetvis stötta. Det är mitt ansvar som förälder att se till att guida mina barn på rätt väg, och hjälpa dom in i vuxenlivet. Vissa är snabba på detta, vissa lite långsammare. Och vissa tar det i fel ordning (barn t.ex), och vissa lever precis "som man skall" enligt normen. För mig är inget av det fel, och jag skulle se barnbarn som ett privilegium. Ett privilegium att min dotter skulle anförtro mig en sådan sak, och vilja bo hemma och ha mitt stöd och råd. Det är ingen självklarhet i "min värld".
Jag skulle aldrig kasta ut mina barn. Jag är som en hund - när jag väl älskar, så älskar jag villkorslöst.
Mkt bra skrivet.
Du satte ord på mkt av det som jag inte fick ur mig igår (idag).