Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man inte som vuxen också ett ansvar för sin 17-åring?
Man kan bli med barn fast man är försiktig och man kan få mens fast man är med barn.
Jag ser det som MITT ansvar att ta hand om min dotter tills hon är 18 eller utbildat sig färdigt, oavsett om hon skulle börja dricka, bli gravid eller nåt annat oväntat.
Det är inte att curla att hjälpa sitt eget barn med att få en framtid även om hon gör ett misstag, det är att ställa upp som förälder. Nu menar jag inte att jag ska ta över mammarollen medan hon går på fest varje helg, utan att man hjälper henne att lära sig ta hand om barnet och mogna så att de får det bra.
Det är ju trots allt sitt barnbarn det handlar om oxå.
När blir det dotterns ansvar vad hon gör i livet då?
Den dag hon fyller 18? Sen beror det ju helt och hållet på hur min dotter är. Är det en strulpella redan från dag ett så är det klart att man har mindre lust att ha den kvar boendes hos sig, men säg att dottern sköter sig, sköter skolan, har planer på att plugga vidare till något stort, självklart skulle jag göra allt för min dotter. Jag utgår bara från mig själv. Men är det en dotter som knappt gått ur högstadiet, som festar, kanske drogar eller har annat dumt för sig, jaaa, klart jag skulle ställa upp där med, men bara om dottern visar att hon är villig att uppoffra sig eftersom kanske livets största uppgift ligger framför henne, nämligen att sätta ett barn till världen och uppfostra det i 18 år...
Men samtidigt... Jag skulle inte vilja ha dem boendes hos mig iallafall, jag ska inte behöva skaffa större hus, få störd nattsömn i flera år till, skaffa annan bil o.s.v... Dotterns ansvar vad hon gör.
När blir det dotterns ansvar vad hon gör i livet då?
Den dag hon fyller 18? Sen beror det ju helt och hållet på hur min dotter är. Är det en strulpella redan från dag ett så är det klart att man har mindre lust att ha den kvar boendes hos sig, men säg att dottern sköter sig, sköter skolan, har planer på att plugga vidare till något stort, självklart skulle jag göra allt för min dotter. Jag utgår bara från mig själv. Men är det en dotter som knappt gått ur högstadiet, som festar, kanske drogar eller har annat dumt för sig, jaaa, klart jag skulle ställa upp där med, men bara om dottern visar att hon är villig att uppoffra sig eftersom kanske livets största uppgift ligger framför henne, nämligen att sätta ett barn till världen och uppfostra det i 18 år...
Men samtidigt... Jag skulle inte vilja ha dem boendes hos mig iallafall, jag ska inte behöva skaffa större hus, få störd nattsömn i flera år till, skaffa annan bil o.s.v... Dotterns ansvar vad hon gör.
Du skriver så bra! Jag, som förälder, anser att en del av mitt ansvar är att hjälpa mitt barn/mina barn att själva bli bra förlädrar.
Mitt ansvar att få mitt barn att utbilda sig och få ett bra liv avtar inte bara för att barnet i sig blir förälder!
Jag må vara lite Ego, men för att kunna ta hand om ett barn måste man kunna ta hand om sig själv först. Och det är väl inte det minsta egoistiskt att vänta? Sluta med dina påhopp och inse att alla inte tycker som du, det här är ett diskutionsforum, åsikterna är fria. Jag hoppar inte på dig för att du tycker annorlunda än mig.
den här tråden är inte skapad för att vi ska kasta skit på varandra så låt bli, det här är en tråd vad vi tycker och vad vi skulle gjort. Inte för att vi ska hoppa på varandras åsikter. Så håll det för dig själv tack, jag bad aldrig om att få bli komenterad.
Aldrig i livet att jag skulle acceptera att min dotter får barn som 14 åring, det finns inte, man är absolut inte mogen att ta hand om ett barn då. Min högsta önskan är faktiskt att få en dotter som den Snuffsan har, som Mini. Som är såpass stark i sig själv att hon inte söker bekräftelse hos killar som 14 åring...