Sv: Vägrar abort som 17åring, då kastar mamman ut henne!
Min dotter fyller sjutton om några månader så "vi är ju i rätt ålder" för tanken
Om hon skulle komma och berätta att hon var gravid så hade jag inte satt något ultimatum åt varken ena eller andra hållet.
Det är hon som ska leva sitt liv och hon som måste bestämma.
Att hon skulle flytta hemifrån hade jag inte ens tagit upp, jag ser ingen andledning att lägga extra sten på hennes redan tunga börda om hon nu blev ofrivilligt gravid.
Eftersom jag själv var med när hon satte p-staven så hade det ju verkligen varit en olycka och inget slarv.
Jag hade funnits där för henne precis lika mycket som tidigare, det hade inte ändrats. Men jag hade inte tagit över och blivit extra mamma åt hennes barn, jag tror inte någon mår bra av det utan alla ska få ha sina roller ifred.
Nu bor vi ju stort så att det är inga problem att få in en liten bebis här
Jag fick min son några dagar innan jag fyllde arton, han var väl planerad och jag hade inte bott hemma på många år då.
Jag blev utkastad som trettonåring så den biten var redan klar
Jag ville ju ha barn och jag har alltid tagit hand om mina barn själv.
Skillnaden mellan mej som sjuttonåring och min dotter är vi milsvid, hon har alltid haft ett hem och har aldrig behövt fundera på vart hon ska sova nästa natt och så ska det förbli så länge jag har något att säga till om.
Skulle hon bli gravid så löser vi det precis som vi har löst allt annat.
Om hon vill flytta så får hon göra det men det är inget jag skulle propsa på.