Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, ängrarna anmälde vi för ett halvår sen och bemöttes med axelryckning och en fälla för silverfisk. Mig personligen ger det däremot rysningar att upptäcka en 4-5 krypande larver varje gång jag lyfter på madrassen, och att få skaka ur kläderna i byrån efter detsamma innan man tar dem på sig. Frysen har till och från fått fungera som byrå - då är de iaf döda när man skakar ur dem...Vägglöss brukar vara prioriterat, medan hyresvärdarna inte ser så väldigt allvarligt på pälsängrar.
Har för mig att hyresgästen har anmälningsplikt gentemot hyresvärden om man upptäcker eller misstänker vägglöss.
Nej, så roligt!Vägglöss detekteras med hund!
Åhnej!Ska tydligen gå att höja inomhustemperaturen så har de svårare att föröka sig.
TjippTjipp&Uppdatering:Jag har jobbat på ett av Sveriges största saneringsbolag, Nomor AB, och kan säga såhär:
Vägglöss är jävliga.
Ring hyresvärd, ta reda på vilket bolag de har kontrakt med (om något). Kontakta försäkringsbolag, de har nästan garanterat avtal med något bolag.
Kan berätta hur vi har gjort på Nomor när vi kommer ut på vägglössuppdrag.
Kunden kontaktar sitt försäkringsbolag, ringer in en order till kundtjänst som skickar ordern till teknikern. Därefter ringer teknikern upp kunden och bokar in ett möte.
När vi kommer ut undersöker vi säng, stomme och vägglister efter spår av löss (man ser små svarta pricka, det är lusbajs). Sedan åker skyddskläderna på och säng och väggar sprutas med ett medel. Efter några timmar kan man gå in i rummet igen.
Tyvärr behövs ofta flera sprutningar innan man blir av med eländet..
Röd ceder sägs hålla ohyra borta, kanske ni kan prova det..?