• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gnistra
  • Startdatum Startdatum
G

Gnistra

Nu har jag fått jobb i vaggeryd och kommer flytta ner så snart jag får stallplats och lägenhet :) Ska bli jättespännande att få Vaggeryd som hemmabana.

Finns det någon här som har vaggeryd som hemmabana?

Hur fungerar banan, är den öppen året runt eller är det en sommarbana?

Finns det några proffs som är uppstallade på banan?

Hur ser det ut i området, finns det bra körvägar och är det lätt att hitta stallplatser?

Hoppas på svar från småland nu!

Sv: Vaggeryd

Hej.
Jag tillhör Vaggeryd. Banan är öppen året om om vädret tilllåter. Träning ons- lör- sön. Travshop och fik på banan. Provlopp oftast varannan söndag på vår, sommar, höst. Finns inga proffs anslutna till banan dock mer än hundra amatörer. Finns ingen hagmark eller möjlighet för permanent uppstallning på banan då kommunen inte släpper till mark. På banan finns en kort långsamsling, rakbana, islandsbana, ponnytravbana och körplan för kusksällskapet.

Endel har bra förutsättningar, andra sämre. Finns inte så gott om stallplatser då det är mkt häst i området.
Hoppas du hittar något bra och kommer att trivas i småland.

Hej och tack för ditt svar!

Har hittat stallplaster nu, cirka 3 km från banan så det blir bra. Ska bli jätteroligt att flytta ner.

Vad kul. Då kommer vi säkert att ses någon gång på banan. Jag har några mil till banan men tränar varannan/var tredje helg. Det är jättemycket trevligt och bra folk där och bra stämning.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 078
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 217
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar