Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, precis, och det är inte lätt Tror att det här "tänket" hjälper mej att komma ihåg bättre. Eftersom det ju fungerar bättre om man lyckas......
En av kompisarna var på kurs för en riktig "sitsfreak" som ville ta ur dem att "gnida sadeln" som h*n ansåg att dressyrryttare gör.
De fick longeras och fokusera på balans och att sitta "friare". Hon tyckte att Kyra sa samma sak, det var så vi kom att snöa in på detta.
F ö är det svårt. Men jag känner skillnad, jobbar på det. Även när mössen rasslar i ridhushörnen
Men när dom börjar samarbeta och jobba vill man inte byta ut dom Men ser och hör ALLT, ja, känner igen det.......Menar verkligen ALLT
Min syn på lätt och tung sits är att med en tung sits lägger man hela sin vikt på hästens rygg, man sitter verkligen på hästen. En lätt sits har man lite mer av sin vikt i stigbygeln, så att man kan lätta på rumpan ibland.
Är själv hoppryttare så jag varierar min sits med att sitta tungt vid behov och kunna lätta rumpan ur sadeln när det behövs. Lite mer flexibel sits.
Menar inte mer vikt i stigbygeln. Inte lätt sits på det viset. Det är snarare att sitta avspänd (förutsättning annars skulle man bara hoppa runt..) men "friare" i förhållande till sadeln, vilket gör det lättare att anpassa sej till och även påverka hästens tyngpunkt.
Jättesvårt att förklara har jag märkt. ´Inte känna kravet att alltid ha kontakt i sadeln exakt varje sekund.
KL
Tyngden ä'r ju alltid densamma- även om man rider lätt eller står upp. precis
En ryttare kan ju låsa eller trycka undan ryggen o t o m hämma hästen helt o hållet- jobbar emot hästen istället för med.