Vågar man starta ny SITSTRÅD.....

Sv: Vågar man starta ny SITSTRÅD.....

Pratar ni om sits i galopp nu:confused:

Den är ju betydligt lättare att bara vara med eller att inverka bättre.
Det är en helt annan rörelse o dessutom inget uppåt neråt o dessutom en lugnare takt.

det enda är väl om man lutar sig framåt eller om man gungar med överlivet:crazy:

Tja... Det borde vara betydligt lättare. :p Men det är det inte alla gånger, jag hade bara suttit på lobotomerade ridskolepållar innan jag skaffade min häst som faktiskt RÖR på kroppen när han galopperar. Det har tagit år för mig att förstå hur fasen jag ska kunna sitta ner utan att köra motorcykel i kurvorna på honom (alltså kunna inverka).

Luta sig framåt och gunga med överlivet är bara förnamnet... Lägg till totalspända höftleder också.. Allt resultat av att jag får panik när jag känner att jag inte har kontroll. :crazy:

Fast om hästen inte kan svänga så kanske man ska vänta lite med galopp så länge.

Hade velat se racern med dig på- visste han att du satt på?;):rofl:

Fast alltså, hästen kan svänga alldeles utmärkt - när jag sitter rätt. :p Grejen är ju att jag faktiskt rider ihop honom rätt bra när jag vågar sitta och slappna av (rida!) men så fort jag spänner mig och ramlar fram gör han likadant och blir en motorcykel (vroom) och vad tror du det leder till :angel: om inte mer spänningar vilket förr eller senare leder till... en fet vurpa!

Pållen är rätt ostabil i spec galoppen när vi inte jobbat med den på länge, lite unghästaktig faktiskt, vilket inte rimmar så hejdundrande med mig alla gånger..

Fast hörru:rofl:
Om du gör så- varför inte sakta av o börja på ny kula:confused:

Ypperligt tillfälle att öva avsaktning- med motorn på= sätter sig.

Vad tror du jag gör? :p Inte skenar vi varv på varv på varv på snedden heller :eek:
Saktar av så fint det går, samlar ihop oss, kanske gör något annat för att hitta tillbaka och sen börjar vi om. :)

Ska kanske tillägga att motorcykelfenomenet bara uppstår när jag glömt förbereda fattningen och på så vis klumpar till det redan från början. :D Dålig fattning - dålig galopp..

Åhå.
Jag trodde det:angel:
o att du klappade honom ju mer han la sig ner:rofl:

:rofl: Ja det är ju en tanke det med.

Har faktiskt aldrig provat hur långt ner han kan komma :angel:, det brukar mest sluta med bockningar före jag hinner nudda marken med tån.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag kom till veckans första hopplektion och såg att jag stod uppskriven på Juvelen så blev jag väl kanske inte helt eld och lågor i...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: cassiopeja
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 975
Senast: melen
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar