Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För min del är 9 dagar alldeles för länge. Jag brukar inte äta rester längre än ca 5 dagar.Jag gjorde en färssås för 9 dagar sedan. Den innehåller bl.a. grädde. Törs jag äta den nu?
Det är vegofärs. Den har delvis förvarats ute, men sen i kylskåp.Vad för färs är det?
Hyr har den förvarats?
Hade inte ätit så gammal mat, kanske ingen fara, men hade inte chansat..Jag gjorde en färssås för 9 dagar sedan. Den innehåller bl.a. grädde. Törs jag äta den nu?
Jag kan ha fel, men tycker att jag läst att tillagad mat med bakterietillväxt inte alltid varken luktar eller smakar konstigt.. jag hade som sagt inte chansat, men hade å andra sidan inte heller låtit mina rester bli nio dagar gamla. Så är helt emot matsvinn, men skulle inte rekommendera nån annan att äta 9 dagar gammal mat heller.Jag hade luktat och smakat, känns det okej hade jag ätit.
Jag hade inte ätit den.Jag gjorde en färssås för 9 dagar sedan. Den innehåller bl.a. grädde. Törs jag äta den nu?