Vågar jag äta maten?

Wille

Trådstartare
Jag gjorde en färssås för 9 dagar sedan. Den innehåller bl.a. grädde. Törs jag äta den nu?
 
Jag hade luktat och smakat, känns det okej hade jag ätit.
Jag kan ha fel, men tycker att jag läst att tillagad mat med bakterietillväxt inte alltid varken luktar eller smakar konstigt.. jag hade som sagt inte chansat, men hade å andra sidan inte heller låtit mina rester bli nio dagar gamla. Så är helt emot matsvinn, men skulle inte rekommendera nån annan att äta 9 dagar gammal mat heller.
 
Hade ätit efter koll.
Upp till en vecka äter jag utan att fundera på saken. Som regel går det bra flera dagar till om det stått ordentligt förvarat och inte håller känsliga ingredienser.
 

Liknande trådar

Mat Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller...
Svar
10
· Visningar
446
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 222
Senast: Inte_Ung
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: ufot
·
Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp