Vad vill ni ha i ett hästspel?

Molly_E

Trådstartare
Hej alla hästvänner!

Jag är en hästälskande spelutvecklare som nu åtagit mig ett roligt projekt - skapa ett riktigt bra hästspel! Som spelare känner jag att det inte finns tillräckligt många bra hästspel där ute. Ridsporten känns väldigt underrepresenterad jämfört med andra sporter, och många av de spel som finns är barnsliga/gulliga och är alltid en besvikelse.

Jag vill göra ett spel där jag kan ha ett stall med hästar, inte bara en. Jag vill kunna träna dem, ställa upp i tävlingar, avla - inte bara mata och borsta i evigheter. Bygga min egen hästverksamhet från grunden. Med realistisk, snygg grafik.

Och nu vill jag ha er hjälp! Jag vill ju att spelet ska tilltala fler än bara mig, så om du är intresserad av att spela ett bra hästspel - vad skulle du då önska? Vilka funktioner vill du ha? Vad vill du kunna göra, vad tycker du är roligt? Kasta era tips och synpunkter hitåt :)
 
Hej alla hästvänner!

Jag är en hästälskande spelutvecklare som nu åtagit mig ett roligt projekt - skapa ett riktigt bra hästspel! Som spelare känner jag att det inte finns tillräckligt många bra hästspel där ute. Ridsporten känns väldigt underrepresenterad jämfört med andra sporter, och många av de spel som finns är barnsliga/gulliga och är alltid en besvikelse.

Jag vill göra ett spel där jag kan ha ett stall med hästar, inte bara en. Jag vill kunna träna dem, ställa upp i tävlingar, avla - inte bara mata och borsta i evigheter. Bygga min egen hästverksamhet från grunden. Med realistisk, snygg grafik.

Och nu vill jag ha er hjälp! Jag vill ju att spelet ska tilltala fler än bara mig, så om du är intresserad av att spela ett bra hästspel - vad skulle du då önska? Vilka funktioner vill du ha? Vad vill du kunna göra, vad tycker du är roligt? Kasta era tips och synpunkter hitåt :)